Dit allemaal lezende denk ik, dat het ook in Nederland steeds moeilijker zal worden voor de zelfbouwer. Een probleem? Tja, het heeft geen enkele zin om in het nu, je druk te maken over de mogelijkheden van vroeger.
Ik heb er wel eens over gedacht, om weer een nieuwere bus in te bouwen. Dat idee is ondertussen gewijzigd naar, investeren in goed onderhoud van mijn busje. Toen we de bus net hadden zijn we in Zweden een gepensioneerd stel in een T2 camperbusje tegen gekomen. Bus zag er perfect uit en deze Engelsen waren er zo content mee.
Helemaal als je ziet naar de prijzen van nieuwe en jonge tweedehands bussen, dan is goed onderhoud van een oudere bus ook financieel gezien een prima keuze. Daarom laatst het hefdakdoek vernieuwd. Ook de motor is al eens gereviseerd. Zeker dat was ook een flinke kostenpost, maar het ook zeker waard.
Mocht ik later toch nog een andere bus willen ombouwen, denk ik dat ik dat in samenwerking met een ombouwbedrijf doe en hefdak, zitplaatsen en de keuring aan hen overlaat.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T7 California Concept
- Mickel Moen
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: T7 California Concept
Doet me denken aan onze reis door Ierland. Daar kwamen we ook een Engels stel tegen in een T2, ook in perfecte staat. Dat bleek een Braziliaans exemplaar te zijn dat een stuk jonger was dan onze T4.Mickel Moen schreef: 29 aug 2023, 09:06 Toen we de bus net hadden zijn we in Zweden een gepensioneerd stel in een T2 camperbusje tegen gekomen. Bus zag er perfect uit en deze Engelsen waren er zo content mee.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: T7 California Concept
Mee eens dat goed onderhouden best wel loont. Rijdend 14 jaar in een California T5 met een 350.000 km op de teller zit ik alleen in over de milieu normen. Hij is euro 4, maar als ik er straks de een stad niet mee in mag wordt de inzetbaarheid stukken minder.Mickel Moen schreef: 29 aug 2023, 09:06 Helemaal als je ziet naar de prijzen van nieuwe en jonge tweedehands bussen, dan is goed onderhoud van een oudere bus ook financieel gezien een prima keuze. Daarom laatst het hefdakdoek vernieuwd. Ook de motor is al eens gereviseerd. Zeker dat was ook een flinke kostenpost, maar het ook zeker waard.
Mocht ik later toch nog een andere bus willen ombouwen, denk ik dat ik dat in samenwerking met een ombouwbedrijf doe en hefdak, zitplaatsen en de keuring aan hen overlaat.
Re: T7 California Concept
Absoluut. Daarom hebben ook wij besloten onze bus gewoon 'op' te rijden, en in de tussentijd goed te onderhouden. Voor de premie die we zouden moeten betalen om onze bus nu te laten vervangen door een vergelijkbare kunnen we nog knap wat jaren en km's onderhoud plegen!Mickel Moen schreef: 29 aug 2023, 09:06 Helemaal als je ziet naar de prijzen van nieuwe en jonge tweedehands bussen, dan is goed onderhoud van een oudere bus ook financieel gezien een prima keuze.
Wij mogen binnenkort (2025) ook niet meer onze eigen stad in. Maar milieuzones hebben, net als parkeerzones, de neiging te 'groeien'. Wij hopen dat vóór die tijd de milieuzone over ons huis heen groeit, want met een camper mag je wél je eigen milieuzone in. Nog 200 m/1 kruispunt...Arbee schreef: 29 aug 2023, 09:50 Rijdend 14 jaar in een California T5 met een 350.000 km op de teller zit ik alleen in over de milieu normen. Hij is euro 4, maar als ik er straks de een stad niet mee in mag wordt de inzetbaarheid stukken minder.
Wel een beetje off-topic allemaal, dit...
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel