Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

AliExpress

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2022
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: AliExpress

Bericht door Mickel Moen »

Allemaal helemaal waar.

Bedenk ook, dat Alie en vergelijkbare (Chinese) internet handelaren, winkels zijn die een gigantisch assortiment aanbieden met evenzo gigantisch grote kwaliteitsverschillen.

Het is dus zaak om als je een bepaald product zoekt dit goed te onderzoeken, voor zover dit mogelijk is. Er zijn zat producten, waar je door de eenvoud en of de prijs je je niet meteen een buil aan zult vallen. Bij andere is het de gok.

Wat kan helpen is onderzoeken of Nederlandse (Europese) bedrijven die goed bekend staan, hetzelfde product aanbieden. Een bedrijf als Coolblue doet echt wel onderzoek naar de fabrikant/kwaliteit voor ze het op hun site zetten.

Met name bij electronica bepaal ik eerst wat ik precies zoek door veel te vergelijken en ga dan googelen op merk en type.

Vervolgens is het de afweging hoe snel je het wilt hebben in relatie met het prijsverschil.

Zo ben ik er achter gekomen, dat naafdopjes die je bij de Chinees besteld, aan de achterkant de opdruk “Italy” moeten hebben. Ja inderdaad RaRa Je kunt dat zien op de foto als je daar even op inzoomt. Ooit die kennis op een forum opgedaan en het klopt. Significant kwaliteitsverschil.

Afbeelding

Nog zoiets. Usb laders/pluggen/inbouw. Een beetje kwaliteit vind je echt niet onder de €20. Overigens laat ik inbouw links liggen. Beter is een plug in een 12V stopcontact waarvan je weet, dat deze geschikt is voor het betreffende apparaat. Ook hier weer, kijk ook even bij de Nederlandse winkels welke merken zij aanbieden. Coolblue heb ik al genoemd, maar ook bekende automaterialen handels, watersportbedrijven, campingwinkels.

Nog zoiets. Led-verlichting. Na enige miskopen bij de Chinees ben ik uiteindelijk bij een Nederlands bedrijf uitgekomen voor de juiste 12V lampjes voor in de bus. En ook voor daar waar het kritisch is wat lichtkwaliteit betreft in huis.

Wat mijn wenkbrauwen wel doen fronsen zijn zinnetjes hier als “ Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu! €15,10 20%OFF ………
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
StijnT4
Berichten: 253
Lid geworden op: 08 dec 2019, 19:01

Re: AliExpress

Bericht door StijnT4 »

Mickel Moen schreef: 03 sep 2023, 08:53 Allemaal helemaal waar.

Bedenk ook, dat Alie en vergelijkbare (Chinese) internet handelaren, winkels zijn die een gigantisch assortiment aanbieden met evenzo gigantisch grote kwaliteitsverschillen.

Het is dus zaak om als je een bepaald product zoekt dit goed te onderzoeken, voor zover dit mogelijk is. Er zijn zat producten, waar je door de eenvoud en of de prijs je je niet meteen een buil aan zult vallen. Bij andere is het de gok.

Wat kan helpen is onderzoeken of Nederlandse (Europese) bedrijven die goed bekend staan, hetzelfde product aanbieden. Een bedrijf als Coolblue doet echt wel onderzoek naar de fabrikant/kwaliteit voor ze het op hun site zetten.

Met name bij electronica bepaal ik eerst wat ik precies zoek door veel te vergelijken en ga dan googelen op merk en type.

Vervolgens is het de afweging hoe snel je het wilt hebben in relatie met het prijsverschil.

Zo ben ik er achter gekomen, dat naafdopjes die je bij de Chinees besteld, aan de achterkant de opdruk “Italy” moeten hebben. Ja inderdaad RaRa Je kunt dat zien op de foto als je daar even op inzoomt. Ooit die kennis op een forum opgedaan en het klopt. Significant kwaliteitsverschil.

Afbeelding

Nog zoiets. Usb laders/pluggen/inbouw. Een beetje kwaliteit vind je echt niet onder de €20. Overigens laat ik inbouw links liggen. Beter is een plug in een 12V stopcontact waarvan je weet, dat deze geschikt is voor het betreffende apparaat. Ook hier weer, kijk ook even bij de Nederlandse winkels welke merken zij aanbieden. Coolblue heb ik al genoemd, maar ook bekende automaterialen handels, watersportbedrijven, campingwinkels.

Nog zoiets. Led-verlichting. Na enige miskopen bij de Chinees ben ik uiteindelijk bij een Nederlands bedrijf uitgekomen voor de juiste 12V lampjes voor in de bus. En ook voor daar waar het kritisch is wat lichtkwaliteit betreft in huis.

Wat mijn wenkbrauwen wel doen fronsen zijn zinnetjes hier als “ Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu! €15,10 20%OFF ………
Ik denk dat de reclame achtige zinnen komen van het kopiëren van een link. Zou me niet verbazen dat aliexpress er een mooi linkje van maakt waardoor ze dus reclame maken. Denk niet dat dat bewust is gedaan door topicstarter.

Maar goed initiatief want op die site is zovee rommel te vinden
Eerst: vw t4 1996, 1.9D zelf omgebouwd naar camper.

Nu: vw t4 2002, 2.5 TDI in aanbouw tot camper. Ingericht voor full time wonen!
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 863
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: AliExpress

Bericht door SyncRoon »

Ik gebruik een adapter van ali op mijn milwaukee accu's om als powerbank te gebruiken. 5ah accu kan ik dan goed een dag op vooruit met de GPS en tablet. Normaal haal ik de adapter eraf en accu weer op de lader maar net voor de vakantie bij wisselen van bus was ik dat vergeten. De goedkope adapter heeft de M18 batterij volledig leeg getrokken en is nu defect. Ik ga nu een schakelaartje monteren om de adapter te kunnen scheiden van de batterij, moet nog even kijken of ik de schakelaar van de ingebouwde ledlamp kan gebruiken en dan de lamp laten vervallen.
Groet, Ronald
Mardax35
Berichten: 49
Lid geworden op: 30 jul 2023, 08:59

Re: AliExpress

Bericht door Mardax35 »

Het is idd een link die je aanmaakt waar standaard die zin instaat. Nooit mijn bedoeling idd om reclame te maken, heb de standaard tekst weggehaald
Mi. fijn als je iets kan nalezen hoe anderen producten ervaren hebben ed. Zo ben ik aan de lampjes gekomen waar ik heel tevreden over ben 😉 En weer nieuwe tips gekregen over het nagaan of producten betrouwbaar zijn door te bezien of ze door Nederlandse webwinkel aangeboden worden. Handig!!!
Laatst gewijzigd door Mardax35 op 03 sep 2023, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 665
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: AliExpress

Bericht door Jan anno NU »

Beste Alie
Zou je a.u.b. niet steeds hele lappen tekst willen quoten !
Zelfs 2 x dezelfde lap text heb je herhaald
:bonk
Dit is pure forum vervuiling ,niet echt gewenst.
Gebruik gewoon links onder de optie " plaats reaktie "

:T44EVER
T4 2,5 TDI 2002
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33775
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: AliExpress

Bericht door Multivan Generation »

Mardax35 schreef: 31 aug 2023, 21:58 Panel clips.

Deze lijken te groot voor de gaten van mijn T4, iig voor het gat van mijn deurbekleding.
Moet ik nog een x naar kijken/beetje opboren.
Je hebt nodig 701867299E U71

en voor de rest gelieve dit topic op te schonen van onnodige quotes.
Je overtollige clips kun je in het daarvoor bestemde forum https://weetjewel.nl/phpbb3/viewforum.php?f=5 aanbieden.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 473
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: AliExpress

Bericht door Remco_T5 »

@Mickel Moon,

Ben ik niet helemaal mee eens. De lampjes die de topic starter aangaf heb ik ook al langer in mijn bus en ze zijn fantastisch. Dimbaar en ook mooi licht. Er zit best mooi spul tussen.
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2022
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: AliExpress

Bericht door Mickel Moen »

Zeker mag je het niet met mij eens zijn, maar………….wat ben je niet met mij eens?
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 473
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: AliExpress

Bericht door Remco_T5 »

Mickel,

Niet zo spannend maar ik kreeg het idee dat je de verlichting van Aliexpress niets vond en ik ben er erg blij mee;

"Nog zoiets. Led-verlichting. Na enige miskopen bij de Chinees ben ik uiteindelijk bij een Nederlands bedrijf uitgekomen voor de juiste 12V lampjes voor in de bus. En ook voor daar waar het kritisch is wat lichtkwaliteit betreft in huis."

Moeten we verder niet op door gaan. Hoofdzaak van dit topic is interessante items uit te lichten denk ik.
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 863
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: AliExpress

Bericht door SyncRoon »

Remco_T5 schreef: 04 sep 2023, 21:17

Moeten we verder niet op door gaan. Hoofdzaak van dit topic is interessante items uit te lichten denk ik.
of juist de miskoop en troepjes te benoemen.....
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2022
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: AliExpress

Bericht door Mickel Moen »

@Remco :proost

Ik begrijp het, maar daarvoor had ik geschreven, dat er bij zo’n winkel grote kwaliteitsverschillen zijn. Ofwel je kunt er bagger kopen en uitstekende kwaliteit.

Ik kan niets over de armaturen uit het openingsbericht zeggen. Ik ken ze namelijk niet.

En ja licht is ook iets persoonlijks. Vooral in de beginjaren van led kwam er veel spul op de markt wat weliswaar licht gaf, maar een zeer beroerde CRI = kleurherkenningswaarde had. Dat gaat niet over de kleurtemperatuur, maar over hoe natuurlijk je de kleuren ervaart. Met name het goedkope segment had daar last van. Ook aspecten als op papier wel dimbaar, maar in de praktijk problematisch ook op de specifiek daarvoor ontwikkelde dimmers. Waar overigens ook weer grote kwaliteitsverschillen in te vinden zijn.

Nogmaals, het is nogal persoonlijk. De een maalt er niet om, ziet het niet eens.

Bij ons is dat dus anders. Een paar keer gehad, dat mijn vrouw zei, haal die er maar weer uit. En ik kon het alleen maar met haar eens zijn. Dat begon dus met de verlichting in de bus, maar gold net zo goed voor de verlichting in huis, toen ik die successievelijk ging vervangen. Dan ga je je er in verdiepen en zo kom je dan bij een internetwinkel uit, die gegarandeerd wel goede verlichting levert. Bij een bedrijf als Alie is het een gok.

Ik denk dat het ondertussen al vele malen beter geworden is, maar het Nederlandse bedrijf waar ik bestel, kan mij nog steeds niet de juiste combinatie halogeenvervanger / voetdimmer leveren voor een uplighter, omdat die blijkbaar niet door hun kwaliteitseisen komen. Terwijl deze elders volop verkrijgbaar zijn.

https://mickelmoen.blogspot.com/2011/11 ... hting.html
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 863
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: AliExpress

Bericht door SyncRoon »

SyncRoon schreef: 03 sep 2023, 11:40 Ik gebruik een adapter van ali op mijn milwaukee accu's om als powerbank te gebruiken. 5ah accu kan ik dan goed een dag op vooruit met de GPS en tablet. Normaal haal ik de adapter eraf en accu weer op de lader maar net voor de vakantie bij wisselen van bus was ik dat vergeten. De goedkope adapter heeft de M18 batterij volledig leeg getrokken en is nu defect. Ik ga nu een schakelaartje monteren om de adapter te kunnen scheiden van de batterij, moet nog even kijken of ik de schakelaar van de ingebouwde ledlamp kan gebruiken en dan de lamp laten vervallen.
Ik heb de leeggetrokken accu gisteren terug aan de praat gekregen. De accu gaf nog steeds foutmelding in de lader. Ook lange tijd laten zitten deed niks. Spanning op de accu was 13,2 volt maar wilde niet opgeladen worden. Op youtube een hack gevonden waarbij je de defecte accu verbind met een goed opgeladen accu van hetzelfde type. Simpel de minpolen en de pluspolen enkele seconden met elkaar verbinden met een draadje. Ik heb een 2 aderig snoer voorzien van platte amp stekkertjes wat minder gepruts is om in de sleufjes te krijgen van de accu. Daarna herkend de lader de accu weer. Zo gezegd en zo gedaan, en ja warempel de accu wordt weer herkend en laad weer normaal op.
Groet, Ronald
Mardax35
Berichten: 49
Lid geworden op: 30 jul 2023, 08:59

Re: AliExpress

Bericht door Mardax35 »

Top!!! Altijd goed om niet op te geven ennblijven proberen. Ik heb een oude accutol waarvan de accu's het hadden begeven. Deze heb ik ook nog een x tot leven kunnen wekken maar uiteindelijk begaven zw het alsnog. Op Ali 2 nieuwe besteld. Het tolletje doet het nog steeds :sjaal
Freds
Berichten: 224
Lid geworden op: 30 mar 2015, 17:07
Locatie: Zoetermeer

Re: AliExpress

Bericht door Freds »

In het afgelopen jaar twee dingen gekocht bij Ali:
-reparatie setje voor de armleuning voor €6,46 incl verzenden en
- usb-lader (usb-c en usb-2) voor de din-aansluiting achter de bestuurdersstoel voor €7,74 incl verzenden.
Beide zijn prima en doen hun werk
Laatst gewijzigd door Freds op 21 sep 2023, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Westfalia Coach Beach Dragon pearl green 1997 2.5TDI 102pk :driveT4
Mardax35
Berichten: 49
Lid geworden op: 30 jul 2023, 08:59

Re: AliExpress

Bericht door Mardax35 »

Deze dus. Goede tip!!

Bekijk het nu! €4,24 11%OFF | 1099168 Reparatie Set Armsteun Voor Vw Bus T4 Armlehne Reparatur Set.
https://a.aliexpress.com/_EzFhxD5
Plaats reactie