Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
2.5L TDI 130 pk automaat !!! chippen !!!
- Lennard
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 24 aug 2007, 16:42
- Locatie: Ergens richting het zuiden.
- Contacteer:
2.5L TDI 130 pk automaat !!! chippen !!!
Hallo,
Ik ben nu sinds een paar dagen in het bezit van een 2.5L TDI 130 pk automaat uit 2004.
Mijn vraag is nu is het verstanding om deze te chippen i.v.m de automaat.
Bij mijn VW dealer is me dit afgeraden, dit zou niet zo goed zijn voor de automaat.
Maar de T5 met 174 pk word af fabriek toch ook met een automaat afgeleverd.
Ik ben nu sinds een paar dagen in het bezit van een 2.5L TDI 130 pk automaat uit 2004.
Mijn vraag is nu is het verstanding om deze te chippen i.v.m de automaat.
Bij mijn VW dealer is me dit afgeraden, dit zou niet zo goed zijn voor de automaat.
Maar de T5 met 174 pk word af fabriek toch ook met een automaat afgeleverd.
Dag Lennard,
Bevalt je nieuwe bus !
Heeft Nick het je af geraden om de bus te chippen ?
Op het werk hebben we niet zoveel ervaring met het chippen van de auto, wordt bijna nooit gedaan en als het al gedaan wordt dan zijn het meestal Handgeschakelde.
Tevens kunnen ze bij ons op het werk het wel zelf uitvoeren, dus mocht je het echt willen dan moet het wel kunnen.
Enige verschil tussen de automaat bakken van een 130 pk en 174 pk is de koppelomvormer.
Durf niet te zeggen of dit wat uit maakt voor het koppel van de motor maar het woord zegt het eigenlijk al dit zorgt voor het omvormen van ket koppel.
Zag toevallig je oude bus op je webside staan en dacht die ken ik ergens van.
Veel plezier met je nieuwe bus.
mvg monteur Arena Bwcenter
Bevalt je nieuwe bus !
Heeft Nick het je af geraden om de bus te chippen ?
Op het werk hebben we niet zoveel ervaring met het chippen van de auto, wordt bijna nooit gedaan en als het al gedaan wordt dan zijn het meestal Handgeschakelde.
Tevens kunnen ze bij ons op het werk het wel zelf uitvoeren, dus mocht je het echt willen dan moet het wel kunnen.
Enige verschil tussen de automaat bakken van een 130 pk en 174 pk is de koppelomvormer.
Durf niet te zeggen of dit wat uit maakt voor het koppel van de motor maar het woord zegt het eigenlijk al dit zorgt voor het omvormen van ket koppel.
Zag toevallig je oude bus op je webside staan en dacht die ken ik ergens van.
Veel plezier met je nieuwe bus.
mvg monteur Arena Bwcenter
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
- Lennard
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 24 aug 2007, 16:42
- Locatie: Ergens richting het zuiden.
- Contacteer:
Hoy Maartent5 & Pim.Pim 328 schreef:Dag Lennard,
Bevalt je nieuwe bus !
Heeft Nick het je af geraden om de bus te chippen ?
Op het werk hebben we niet zoveel ervaring met het chippen van de auto, wordt bijna nooit gedaan en als het al gedaan wordt dan zijn het meestal Handgeschakelde.
Tevens kunnen ze bij ons op het werk het wel zelf uitvoeren, dus mocht je het echt willen dan moet het wel kunnen.
Enige verschil tussen de automaat bakken van een 130 pk en 174 pk is de koppelomvormer.
Durf niet te zeggen of dit wat uit maakt voor het koppel van de motor maar het woord zegt het eigenlijk al dit zorgt voor het omvormen van ket koppel.
Zag toevallig je oude bus op je webside staan en dacht die ken ik ergens van.
Veel plezier met je nieuwe bus.
mvg monteur Arena Bwcenter
De T5 bevalt me prima, de wegligging is veel beter als bij de T4, ik ben zeer tevreden met de T5.
Inderdaad Nick heeft me dit afgeraden, hij heeft ook de chefmonteur gevraargd en deze heeft dit ook afgeraden.
Ik ben zeer goed geholpen door Nick, en resultaat mag er zijn een mooie T5 met weinig km op de teller.
Maar als er een andere koppelomvormer inzit als bij de 174 pk versie, dan kan ik het beter niet doen.
Want deze T5 moet nog lang mee gaan, want als particulier was dit mijn laatste kans om nog een betaalbare
transporter te rijden.
Maartent5 & Pim bedankd voor jullie advies, Pim je ziet de bus binnekort nog wel verschijnen voor zijn APK.
PS: Pim: Weet jij waar ik wat info kan vinden over 16'' org lichtmetalen vw velgen met prijzen.
- Schildertje
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
- Locatie: Zaanstad
- Contacteer:
- Lennard
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 24 aug 2007, 16:42
- Locatie: Ergens richting het zuiden.
- Contacteer:
De T5 heb ik voor een paar weken terug gekocht hij is van 2004 en heeft 65.000 km op de klok staan,Schildertje schreef:Klopt helemaal, mijne is vanaf het begin gechipt. Heb er inmiddels bijna 7000 km mee gereden zonder problemen !
maar hoe zal de automaat nog zijn als hij bv 115.000 km op de klok heeft staan (als hij gechipt is dan).
- Schildertje
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
- Locatie: Zaanstad
- Contacteer:
Zal ook een beetje liggen aan je rijstijl natuurlijk. Als je van plan bent het extra vermogen continu aan te spreken is de kans natuurlijk groter dat er wat stuk kan gaan. Als je echter het extra vermogen normaal benut kan er niet zoveel mis.Lennard schreef:De T5 heb ik voor een paar weken terug gekocht hij is van 2004 en heeft 65.000 km op de klok staan,Schildertje schreef:Klopt helemaal, mijne is vanaf het begin gechipt. Heb er inmiddels bijna 7000 km mee gereden zonder problemen !
maar hoe zal de automaat nog zijn als hij bv 115.000 km op de klok heeft staan (als hij gechipt is dan).
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !