Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2.5L TDI 130 pk automaat !!! chippen !!!

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lennard
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 aug 2007, 16:42
Locatie: Ergens richting het zuiden.
Contacteer:

2.5L TDI 130 pk automaat !!! chippen !!!

Bericht door Lennard »

Hallo,

Ik ben nu sinds een paar dagen in het bezit van een 2.5L TDI 130 pk automaat uit 2004.
Mijn vraag is nu is het verstanding om deze te chippen i.v.m de automaat.
Bij mijn VW dealer is me dit afgeraden, dit zou niet zo goed zijn voor de automaat.
Maar de T5 met 174 pk word af fabriek toch ook met een automaat afgeleverd.
GR:Lennard.

T5 2.5L TDI 2004
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Bericht door maartent5 »

de automaat van de 130pk en 174pk zijn hetzelfde, dus zou je de 130pk kunnen chippen tot 174pk en 400nm koppel. Bij een hoger vermogen of koppel kan je problemen krijgen!
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Bericht door Pim 328 »

Dag Lennard,

Bevalt je nieuwe bus !
Heeft Nick het je af geraden om de bus te chippen ?
Op het werk hebben we niet zoveel ervaring met het chippen van de auto, wordt bijna nooit gedaan en als het al gedaan wordt dan zijn het meestal Handgeschakelde.
Tevens kunnen ze bij ons op het werk het wel zelf uitvoeren, dus mocht je het echt willen dan moet het wel kunnen.
Enige verschil tussen de automaat bakken van een 130 pk en 174 pk is de koppelomvormer.
Durf niet te zeggen of dit wat uit maakt voor het koppel van de motor maar het woord zegt het eigenlijk al dit zorgt voor het omvormen van ket koppel.

Zag toevallig je oude bus op je webside staan en dacht die ken ik ergens van.

Veel plezier met je nieuwe bus.
mvg monteur Arena Bwcenter
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Gebruikersavatar
Lennard
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 aug 2007, 16:42
Locatie: Ergens richting het zuiden.
Contacteer:

Bericht door Lennard »

Pim 328 schreef:Dag Lennard,

Bevalt je nieuwe bus !
Heeft Nick het je af geraden om de bus te chippen ?
Op het werk hebben we niet zoveel ervaring met het chippen van de auto, wordt bijna nooit gedaan en als het al gedaan wordt dan zijn het meestal Handgeschakelde.
Tevens kunnen ze bij ons op het werk het wel zelf uitvoeren, dus mocht je het echt willen dan moet het wel kunnen.
Enige verschil tussen de automaat bakken van een 130 pk en 174 pk is de koppelomvormer.
Durf niet te zeggen of dit wat uit maakt voor het koppel van de motor maar het woord zegt het eigenlijk al dit zorgt voor het omvormen van ket koppel.

Zag toevallig je oude bus op je webside staan en dacht die ken ik ergens van.

Veel plezier met je nieuwe bus.
mvg monteur Arena Bwcenter
Hoy Maartent5 & Pim.

De T5 bevalt me prima, de wegligging is veel beter als bij de T4, ik ben zeer tevreden met de T5.
Inderdaad Nick heeft me dit afgeraden, hij heeft ook de chefmonteur gevraargd en deze heeft dit ook afgeraden.
Ik ben zeer goed geholpen door Nick, en resultaat mag er zijn een mooie T5 met weinig km op de teller.
Maar als er een andere koppelomvormer inzit als bij de 174 pk versie, dan kan ik het beter niet doen.
Want deze T5 moet nog lang mee gaan, want als particulier was dit mijn laatste kans om nog een betaalbare
transporter te rijden.

Maartent5 & Pim bedankd voor jullie advies, Pim je ziet de bus binnekort nog wel verschijnen voor zijn APK.

PS: Pim: Weet jij waar ik wat info kan vinden over 16'' org lichtmetalen vw velgen met prijzen.
GR:Lennard.

T5 2.5L TDI 2004
Medus@
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2007, 15:59
Locatie: Zwolle

Bericht door Medus@ »

Vraag de HappyPainter maar even, die heeft zijn 130pk automaat ook gechipped... zonder problemen zover ik begrepen heb... :yes
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Klopt helemaal, mijne is vanaf het begin gechipt. Heb er inmiddels bijna 7000 km mee gereden zonder problemen !
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Gebruikersavatar
Lennard
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 aug 2007, 16:42
Locatie: Ergens richting het zuiden.
Contacteer:

Bericht door Lennard »

Schildertje schreef:Klopt helemaal, mijne is vanaf het begin gechipt. Heb er inmiddels bijna 7000 km mee gereden zonder problemen !
De T5 heb ik voor een paar weken terug gekocht hij is van 2004 en heeft 65.000 km op de klok staan,
maar hoe zal de automaat nog zijn als hij bv 115.000 km op de klok heeft staan (als hij gechipt is dan).
GR:Lennard.

T5 2.5L TDI 2004
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Bericht door mettesboy »

heb bij dealer een folder van abt meegenomen en daar stond uitdrukkelijk op dat zowel de 130pk als de 174pk automaat beide niet gechipt werden door hen.
Dus ik denk dat ze zelfs van de automaat bij de 130 niet erg zeker zijn.
(wel in belgie)
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Lennard schreef:
Schildertje schreef:Klopt helemaal, mijne is vanaf het begin gechipt. Heb er inmiddels bijna 7000 km mee gereden zonder problemen !
De T5 heb ik voor een paar weken terug gekocht hij is van 2004 en heeft 65.000 km op de klok staan,
maar hoe zal de automaat nog zijn als hij bv 115.000 km op de klok heeft staan (als hij gechipt is dan).
Zal ook een beetje liggen aan je rijstijl natuurlijk. Als je van plan bent het extra vermogen continu aan te spreken is de kans natuurlijk groter dat er wat stuk kan gaan. Als je echter het extra vermogen normaal benut kan er niet zoveel mis.
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Plaats reactie