Hmm Ronald,
Echt, ik betwijfel zeer of het een bouwtechnisch verhaal is.
Nu ben ik zeker geen specialist hierin, verre van dat, maar als ik zo de toelatingslijst bekijk, is dat best wel een lijstje, maar het valt ook op dat er heel veel niet op staat.
Neem nu de Transporter. Daar is een hele generatie tussen 2009 en 2019 niet toegelaten. Dat zijn heel veel Transporters. Toch raar dat OSRAM niet in staat is om daar een passend lampje voor te maken.
Dan lijkt mij mijn eigen aanname, dat de combinatie lamp/armatuur een lichtbeeld geeft wat niet door de toelating gekomen is, reëler. Het feit dat in de lijst ook het armatuurnummer naast merk en type auto is opgenomen versterkt dit.
Of jij een lichtbeeld aanvaardbaar vindt, is jouw eigen verantwoordelijkheid, zo zit er in tal van auto’s led wat niet toegelaten is. Die van Arnold is bij zijn APK door de APK gekomen.
Het zou ook nog best kunnen, dat die fabrikant een led met een lichtbeeld heeft, wat op zich Oké is in de juiste armatuur, maar dat deze fabrikant niet laat keuren i.v.m. de kosten van de toelating. Voor al die Chinese fabrikanten verklaarbaar, die slijten ze zo ook wel. Een premium fabrikant als OSRAM, zal dat de eer te na zijn en dus doen ze er alles aan om hun verlichting wel toegelaten te krijgen. Immers een groot gedeelte van hun afnemers, gragebedrijven, zullen alleen willen monteren volgens de regelgeving.
Heel wat anders dan wat voor de gehele wereldmarkt door de internetcowboys weggezet wordt. Voor hen is juist die autobezitter die vanuit zijn luie stoel bestelt, de doelgroep. Die zijn verantwoordelijk voor wat ze in hun auto stoppen. De fabrikanten en webshops niet.
En zeg nu zelf.
Dit is jouw lichtbeeld.
En dit het plaatje uit de APK, wat ik hier al eerder gepost heb.
Dan lijkt het mij dat er teveel licht in het vlak linksboven zit.
Het lijkt mij, dat het toch meer dit moet zijn:
Dan kom ik tot de conclusie, dat jouw lamp en armatuur qua lichtbeeld niet matchen.