Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

hogere band

vragen over de T5
Plaats reactie
belgacom
Berichten: 123
Lid geworden op: 30 mar 2007, 19:55
Locatie: zoutleeuw (Belgie)

hogere band

Bericht door belgacom »

Ik was van plan om hogere banden onder mijn T5 te plaatsen. Nu heb ik 235/55/17 maar ik wil er 235/65/17 of 235/75/17 onder doen voor iets meer bodem hoogte.
Doordat ik een grotere dieseltank heb van 140 liter heb ik iets minder bodem hoogte. Zijn er nadelen om zo'n hogere band te plaatsen met bijvoorbeeld ABS of ESP of rijcomfort?

gr. Wilco
met vriendelijke groet,

Wilco 244
pamadana
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 feb 2007, 14:14
Locatie: deventer
Contacteer:

Re: hogere band

Bericht door pamadana »

Je rolomtrek veranderd wel, waardoor je het risico loopt dat je snelheidsmeter de verkeerde snelheid aangeeft.
De goede bandenwinkels hebben een formule waarmee je de juiste omtrek kunt uitrekenen.Staat ook wel ergens op WJW volgens mij en anders op internet.

Patrick
http://www.beldebehanger.nl
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: hogere band

Bericht door vaniac »

belgacom schreef:Ik was van plan om hogere banden onder mijn T5 te plaatsen. Nu heb ik 235/55/17 maar ik wil er 235/65/17 of 235/75/17 onder doen voor iets meer bodem hoogte.
Doordat ik een grotere dieseltank heb van 140 liter heb ik iets minder bodem hoogte. Zijn er nadelen om zo'n hogere band te plaatsen met bijvoorbeeld ABS of ESP of rijcomfort?

gr. Wilco
Je snelheidsmeter zal in elk geval ongeveer 10% te weinig aangeven. Door de grotere bandhoogte zal het veercomfort iets toenemen, maar de besturing wordt minder nauwkeurig.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Gaat gewoon niet passen!
De boel loopt vast.Deze banden zijn veel te hoog!
grtz.Harry
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Je weet niet waar je aan begint !!
In het verleden heb ik op dit forum al meerdere malen uiteengezet wat de gevolgen zijn voor de wielgeometrie. Dit zul je onder "zoeken" wel kunnen vinden.
Hij gaat er in ieder geval klote van sturen !!!! :muur
Plaats reactie