Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aircopomp voor T4 California 1994 AAB: informatie gezocht (V snaar)

vragen over de T4
Plaats reactie
jtborger
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 apr 2010, 18:59

Aircopomp voor T4 California 1994 AAB: informatie gezocht (V snaar)

Bericht door jtborger »

Hallo weetjewellers,

Ik heb via de zoekfunctie al van alles doorgezocht en ben het internet aan het afstruinen, helaas zonder succes.
Alle onderdelennummers geven de verkeerde pomp, namelijk die voor een multiriem. Zoals in een ander topic ook reeds vermeld heb ook ik een V snaar (13mm) die gekoppeld is aan de stuurbekrachtiging.
Mijn garagehouder heeft een maand geleden een pomp gevonden en besteld, maar die levering komt niet door.. Dus ik ga ook zelf even zoeken, dacht ik...
Wie weet er hier meer over? De originele sticker is onleesbaar, maar het lijkt mij ook een Sanden SD7H15 pomp, maar dan moet er dus een andere poelie op, ik weet niet welke en ik weet dus ook niet precies wat de maten moeten zijn...
T4 wiki geeft ook geen uitkomst, helaas.

Wie weet ofwel het juiste onderdelennummer (met dus de juiste poelie) of heeft een adresje voor een 2e hands/gereviseerde pomp?
Dat het een duur geintje gaat worden is me al wel bekend, helaas :(

Mijn dank is groot!!
Gr
Jan
idh
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 dec 2015, 11:32

Re: Aircopomp voor T4 California 1994 AAB: informatie gezocht (V snaar)

Bericht door idh »

Dat is een airco set die er later opgezet is. (Niet vanuit de fabriek). Origineel is het altijd een Multiriem. Vandaar dat je ook geen nummers kunt vinden. I.c.m. de AAB motor zijn ze zelden afgeleverd. Wat voor pomp je nu hebt? Geen idee waarschijnlijk van een ander merk/type auto uit de jaren 90. Wordt erg lastig ben ik bang. Wellicht een fototje?
T4 onderdelen opruiming! Iets nodig? Stuur even een berichtje.
jtborger
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 apr 2010, 18:59

Re: Aircopomp voor T4 California 1994 AAB: informatie gezocht (V snaar)

Bericht door jtborger »

Zou het? Hele dashboard, alles is compleet VW T4 voor wat betreft de airco (aan-uit schakelen, etc). Het staat ook in het boekje dat erbij zit... Hij stuurt tevens de stuurbekrachtging aan, en voor zover ik heb kunnen lezen is dit toch echt fabrieksaf VW (er is een ander topic met een Caravelle uit 94 met hetzelfde probleem).

Hoe dan ook: het is Sanden SD7H15 pomp voor zover ik kan zien. Helaas is de groene sticker beschadigd maar wel kenmerkend sanden... Maar dus met een V snaar poelie ipv een multi poelie.
Misscien kan de poelie wel overgezet worden. Maar ik hoop dat hier nog iemand op het forum zit met specifieke kennis...
Bedankt voor je reactie iig.
idh
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 dec 2015, 11:32

Re: Aircopomp voor T4 California 1994 AAB: informatie gezocht (V snaar)

Bericht door idh »

Maak eens een foto van je schutbord in de motorruimte waar de slangen van de airco uitkomen.
T4 onderdelen opruiming! Iets nodig? Stuur even een berichtje.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33802
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aircopomp voor T4 California 1994 AAB: informatie gezocht (V snaar)

Bericht door Multivan Generation »

Dit bestand kan jou wel eens verder helpen:
https://www.highgateair.com.au/images/s ... utches.pdf

even goed doorlezen.
Zoals ik het interpreteer kun je een bepaald typenummer van Sanden gebruiken, en dan je V-snaar poelie overzetten.
Dat maakt de zoektocht wellicht eenvoudiger.
Denk daarbij ook eens aan Denso als mogelijke vervanger.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
jtborger
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 apr 2010, 18:59

Re: Aircopomp voor T4 California 1994 AAB: informatie gezocht (V snaar)

Bericht door jtborger »

Foto zal ik maken als ik de bus terug heb van de garage, maar als ik vragen mag: wat zou je dat vertellen cq laten zien? kan ik er iets uit opmaken?

Bedankt voor de link over de poelies en clutches (koppeling in het nederlands?) ziet er interessant uit en ik denk dat dit zou kunnen werken. de pomp en bus staan nog bij de garage in afwachting van een pomp die hij had besteld 6 weken geleden dus misschien wordt die toch geleverd maar misschien ook niet en dan moet ik hier mee verder, in overleg met de garagist.

We zullen zien. Bedankt voor het meedenken!
Plaats reactie