Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Outbase Buzz camper

Vragen over de I.D. Buzz
Outbase campervans
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 dec 2023, 08:36

Re: Outbase Buzz camper

Bericht door Outbase campervans »

SyncRoon schreef: 18 dec 2023, 16:15 Leuk allemaal maar hoorde van Tonke dat de IDbuzz niet aan eisen m.b.t. maten voldoet voor de belastingdienst. (kwart/halftarief of wat er van over blijft) Binnen(hoogte)maat haalt de 1300mm niet. Toch kan RDW keuren als M1 SA wel handig zijn want daarmee mag je op camperplaatsen staan en heb je soms kortingen op veerboot/tunnel tarieven.

Blijkbaar heeft Outbase voor de caddy een eigen bank ontwikkeld en getest, zullen ze wellicht ok voor de IDbuzz laten keuren of al gekeurd hebben. Maar die papieren ga je niet te zien krijgen vermoed ik aangezien ze zelf ombouwen en waarschijnlijk in huis keuren op basis van een basismodel dat goedgekeurd is.
We hebben alles goedgekeurd en getest, voor zowel de Caddy als nu voor de ID.Buzz. Hiermee de enige in Nederland trouwens en wereldwijd is het ook niet zo heel vergevorderd. Klanten komen dan ook uit Engeland, België en Duitsland naar ons toe voor de ombouw van hun ID.Buzz.

De papieren zijn natuurlijk niet voor iedereen inzichtelijk, dat lijkt me logisch. We zijn echt niet zomaar een camperbouwer die een beetje aanklooien. We worden ondersteund door Pon en Volkswagen AG in onze technische vraagstellingen en de BIW die nodig is hebben we rechtstreeks besteld bij Volkswagen. Dat lukt je niet als je geen erkend ombouwer bent.
Outbase campervans
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 dec 2023, 08:36

Re: Outbase Buzz camper

Bericht door Outbase campervans »

bvddobb schreef: 18 dec 2023, 17:13 Dank, Tim, voor je toelichtingen! Ik vind het een mooi initiatief, en het eerste op de korte buzz dat haalbaar lijkt. Ook weer een beetje terug naar de T1-tijd: alleen basale kampeerfaciliteiten, weinig gedoe. Hou ik wel van. Houdt de boel ook lichter van gewicht, belangrijk voor een electrische auto. Maar wel boven slapen, dus niet altijd alles ombouwen zoals in de T1-/T2-Westfaliatijd.

Dat met de te lage originele binnenhoogte en de camperkeuring is nog wel een dingetje voor buzz-campers… Daar moet maar eens een industrielobby voor gestart (Pon? Luisteren jullie?).
Thanks! We zijn zelf ook erg tevreden en hebben al veel klanten overtuigd om vanuit hun California (meestal een T6) over te stappen op de ID.Buzz.
Helaas nog niet veel overstappers uit de ouderen Transporters, want wie weet krijg ik dan een mooie inruil die ik zelf kan houden ;)
Het gewicht is fors, maar eigenlijk helemaal niet zo gek vergelijken met een Transporter want we zitten full-option op 2600kg.
Outbase campervans
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 dec 2023, 08:36

Re: Outbase Buzz camper

Bericht door Outbase campervans »

Multivan Generation schreef: 18 dec 2023, 19:15 Voor het laatste wat Ronald schreef, is de NV200 een goed voorbeeld waar we het hier destijds op het forum over gehad hebben.

Mooi dat er certificaten beschikbaar zijn voor dit hefdak.

Ik zou ook meer neigen naar een lange wielbasis, vanwege meer binnenruimte, dan kunnen de dure triathlon fietsen gewoon in het interieur mee rijden .

Ben ook benieuwd waar het afval water blijft..
Afvalwater gaat naar een kleine jerrycan van 5,5liter.
De NV200 was inderdaad een rampzalig gebeuren met naheffingen etc. Gelukkig doen we onze aanvragen altijd op de juiste manier waardoor er geen kans op naheffing is. Deze ID.Buzz is namelijk wel officieel camper volgens de RDW, echter moet onze belastingdienst het altijd leuker maken met eigen regels. Die accepteren het dus niet als camper, dus als personenauto BPM betalen (niet van toepassing (nog niet)) en volledig MRB betalen (ook nog niet van toepassing).

De extra binnenruimte van de lange ID.Buzz is trouwens minimaal, weet niet of je dan wel ineens twee fietsen erin kwijt kan. Voorlopig echter nog niet eens te bestellen, dus wij blijven (voorlopig) bij de normale versie. Die ook weer voordelen heeft (zuiniger, veel kleinere draaicirkel, lichter, goedkoper etc).
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 534
Lid geworden op: 30 aug 2012, 16:38

Re: Outbase Buzz camper

Bericht door Muug »

Hanz schreef: 18 dec 2023, 19:07
bvddobb schreef: 18 dec 2023, 17:13 Maar wel boven slapen, dus niet altijd alles ombouwen zoals in de T1-/T2-Westfaliatijd.
Dat bovenbed is 110x190 cm, voor twee volwassenen is dat nogal krap maar als je allebei niet te groot bent dan kan dat.
Niet voor niets zitten er op de eerste foto van deze topic vier kleine mensen aan de tafel. :knipoog
Ik wil er wel eens vier boomlange "ollanders in zien zitten en liggen. :toppie
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Outbase campervans
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 dec 2023, 08:36

Re: Outbase Buzz camper

Bericht door Outbase campervans »

Muug schreef: 20 dec 2023, 15:24
Hanz schreef: 18 dec 2023, 19:07
bvddobb schreef: 18 dec 2023, 17:13 Maar wel boven slapen, dus niet altijd alles ombouwen zoals in de T1-/T2-Westfaliatijd.
Dat bovenbed is 110x190 cm, voor twee volwassenen is dat nogal krap maar als je allebei niet te groot bent dan kan dat.
Niet voor niets zitten er op de eerste foto van deze topic vier kleine mensen aan de tafel. :knipoog
Ik wil er wel eens vier boomlange "ollanders in zien zitten en liggen. :toppie

Haha... nee, dit formaat campers is niet perse bedoeld voor 4 grote personen. We hebben echter wel lange klanten en dan is de ID.Buzz fijner dan de California, want de bestuurderstoel kan veel verder naar achter voor een fijnere zitpositie.
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 615
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Outbase Buzz camper

Bericht door MarkV »

Outbase campervans schreef:Helaas nog niet veel overstappers uit de ouderen Transporters, want wie weet krijg ik dan een mooie inruil die ik zelf kan houden ;)
Wil je zelf geen Buzz dan???

Leuk dat jullie persoonlijk reageren, wordt gewaardeerd :-)
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Outbase campervans
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 dec 2023, 08:36

Re: Outbase Buzz camper

Bericht door Outbase campervans »

MarkV schreef: 20 dec 2023, 18:50
Outbase campervans schreef:Helaas nog niet veel overstappers uit de ouderen Transporters, want wie weet krijg ik dan een mooie inruil die ik zelf kan houden ;)
Wil je zelf geen Buzz dan???

Leuk dat jullie persoonlijk reageren, wordt gewaardeerd :-)
Ik zou zeker een ID.Buzz willen, maar wat je zelf bouwt kun je niet perse ook betalen ;)
Gebruikersavatar
Sabeare
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 dec 2022, 15:04
Locatie: Fryslân

Re: Outbase Buzz camper

Bericht door Sabeare »

Outbase campervans schreef: 20 dec 2023, 15:07 Er komt binnenkort (ergens in deze of volgende week) trouwens een link naar een digitale bochure waar nagenoeg alle info te lezen is.
Zou je de link met ons willen delen?

Verder: zijn jullie in januari aanwezig met deze ID.Buzz op de Caravana-beurs in Leeuwarden?
T5 GP :ikrij
Outbase campervans
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 dec 2023, 08:36

Re: Outbase Buzz camper

Bericht door Outbase campervans »

Sabeare schreef: 27 dec 2023, 11:42
Outbase campervans schreef: 20 dec 2023, 15:07 Er komt binnenkort (ergens in deze of volgende week) trouwens een link naar een digitale bochure waar nagenoeg alle info te lezen is.
Zou je de link met ons willen delen?

Verder: zijn jullie in januari aanwezig met deze ID.Buzz op de Caravana-beurs in Leeuwarden?

Op de website kan je nu de brochure openen (https://www.outbasecampervans.com/broch ... zz-camper/)

En we staan op de Caravana met zowel een Caddy als de ID.Buzz campervan, stand 2080.
Van harte welkom!
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Outbase Buzz camper

Bericht door krekwakwol »

Vandaag de IDbuzz van Outbase Campervans live bewonderd op de Caravana.
Erg vernuftig uitgevoerd en ik was onder de indruk hoe ze het hefdak hebben geelectrificeerd.
Even op de foto drukken om ze weer recht op te krijgen, erg irritant, maar ik weet niet hoe ik het veranderen kan.
20240127_132107.jpg
20240127_132124.jpg
Tevens waren er meerdere andere camperbouwers, zoals Van-Jorn, Amigo, Hop campers, Aart campers, De Haan camper inbouw en Fixxter.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Sabeare
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 dec 2022, 15:04
Locatie: Fryslân

Re: Outbase Buzz camper

Bericht door Sabeare »

Ook ik ben op Caravana geweest. Hierbij enkele foto’s van dichterbij.
Bijlagen
IMG_5870.jpeg
IMG_5869.jpeg
IMG_5868.jpeg
T5 GP :ikrij
Gebruikersavatar
Sabeare
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 dec 2022, 15:04
Locatie: Fryslân

Re: Outbase Buzz camper

Bericht door Sabeare »

En van achter:
Bijlagen
IMG_5872.jpeg
IMG_5871.jpeg
T5 GP :ikrij
Gebruikersavatar
Sabeare
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 dec 2022, 15:04
Locatie: Fryslân

Re: Outbase Buzz camper

Bericht door Sabeare »

En de laatste drie:
Bijlagen
IMG_5873.jpeg
IMG_5875.jpeg
IMG_5874.jpeg
T5 GP :ikrij
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Outbase Buzz camper

Bericht door krekwakwol »

Ik denk dat jij niet op zaterdagmiddag bent geweest, gezien de drukte (of het ontbreken daarvan) :knipoog
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 663
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: Outbase Buzz camper

Bericht door Jan anno NU »

Het bed oogt wel erg smal beneden.
Dat is eigenlijk mijn totale indruk van de Buzz , behoorlijk krap dat interieur.
Daar bij werkt de hoge rugleuning van de bank beneden ook niet echt mee aan een ruimtelijke indruk.
Mede veroorzaakt door die hoge vaste hoofdsteunen.
T4 2,5 TDI 2002
Plaats reactie