Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bus compleet over laten spuiten

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
T4Twin0182
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 sep 2021, 20:38

Bus compleet over laten spuiten

Bericht door T4Twin0182 »

Hallo mede weetjewellers,

Nog de beste wensen voor iedereen! Ik wil in het voorjaar graag mijn t4 laten spuiten, ik vroeg mij af of iemand nog een bedrijf kent/weet die goed spuitwerk levert tegen een eerlijke prijs (budget rond 2500,-). Ook ben ik benieuwd naar de ervaringen van degene die mij voor zijn gegaan en hoe zij dit ervaren hebben zoals eventuele plus/minpunten en tips. Mijn bus heeft beginnende roestplekken op de wielranden, dorpels en lichte roest op de 2 lasnaden van de voorruit. Ook de motorkap heeft veel steenslag, het allerliefst heb ik de voorruit en zijruiten eruit voor optimaal ontroesten en behandelen van de sponningen.

Alvast bedankt :jumpklap

Yasson,
Bijlagen
Screenshot_20240103_203154_Gallery.jpg
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 473
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: Bus compleet over laten spuiten

Bericht door Remco_T5 »

Ik denk dat als je je bus geheel spuitklaar aanlever met alle plekken ontroest en behandeld het budget nog steeds krap is.
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
T4Twin0182
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 sep 2021, 20:38

Re: Bus compleet over laten spuiten

Bericht door T4Twin0182 »

Remco_T5 schreef: 03 jan 2024, 21:37 Ik denk dat als je je bus geheel spuitklaar aanlever met alle plekken ontroest en behandeld het budget nog steeds krap is.
Bedankt voor je reactie, ik ben eerlijk gezegd nog niet goed op de hoogte van wat zoiets nou ongeveer zou kosten. Is mijn budget onrealistisch?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33775
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Bus compleet over laten spuiten

Bericht door Multivan Generation »

Ja,
Reken op het dubbele..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: Bus compleet over laten spuiten

Bericht door Timy »

Voor de beeldvorming.. m'n hefdak overspuiten was al geraamd op 2k. Dat dus even gelaten omdat het alleen optisch was.

De voorruit incl herstelwerk van roest was 1200euro.

Mogelijk heb je gegoogled op prijzen? Die prijzen zijn vaak excl het hele voorwerk. Dus onderdelen demonteren c.q. afplakken, schuren, ontroesten, behandelen en dan pas spuiten. Als ze alleen hoeven te spuiten red je het misschien nog. Maar ik begrijp dat je de bus zo in wilt leveren? Dan komt het echt aanzienlijk hoger uit. Helaas.. :huilen
Gebruikersavatar
Renew
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 nov 2017, 09:48

Re: Bus compleet over laten spuiten

Bericht door Renew »

Zou de bus wrappen een optie zijn?
Ik heb begrepen dat het een stuk goedkoper is dan spuiten.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 534
Lid geworden op: 30 aug 2012, 16:38

Re: Bus compleet over laten spuiten

Bericht door Muug »

Op reis gaan naar Mauretanië. :toppie
Ik kwam in Brussel eens een Afrika-reiziger tegen en die liet zijn Landcruiser altijd daar herschilderen.
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Ilja1974
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 aug 2018, 15:31

Re: Bus compleet over laten spuiten

Bericht door Ilja1974 »

Ik denk ook dat je budget veel te krap is, als je het knap wilt hebben.
Wij hebben afgelopen jaar de alle roestplekjes van de bus goed laten aanpakken en daarbij is ook de ruit er uit geweest en zijn ook de voorspatborden vervangen omdat ze toch slechter bleken te zijn dan gedacht…
Ik had de mazzel dat er een barst in mijn ruit zat en dat ik daar voor verzekerd ben maar onder aan de streep zaten we op 4500€.
Hou er rekening mee dat roestplekjes over het algemeen wat erger/ groter zijn dan je in de eerste instantie zou denken…
Als je het gaat doen, laat het dan goed doen anders is de roest zo weer terug en is het weggegooid geld…
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: Bus compleet over laten spuiten

Bericht door Timy »

Renew schreef: 04 jan 2024, 15:09 Zou de bus wrappen een optie zijn?
Ik heb begrepen dat het een stuk goedkoper is dan spuiten.
Kan.. maar ik ben er zelf geen fan van. Je verstopt alles en als het roestmonster doorgaat kom je er pas achter als het veel te laat is. Daarnaast moet dan ineens alle wrap eraf :bonk
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4790
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Bus compleet over laten spuiten

Bericht door Hanz »

Je noemt een aantal 'beginnende' roestplekken. Uit ervaring weet ik dat de voorspatborden aan de binnenkant vaak veel roestiger zijn dan je van buiten kunt zien, en trek ook de bekleding van de instapbakken er eens uit. Daar kunnen ook nog verrassingen zitten.
En dan zijn er nog onderdelen die niet gespoten hoeven te worden maar die bij zo'n actie wel aandacht vragen; binnenbalken van voor- en achterbumper, schuine balkjes van voorbumperbalk naar chassisbalken, wielkasten.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4455
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Bus compleet over laten spuiten

Bericht door Henk-1 »

Roest moet je zeker aanpakken.
Ik heb een keer spatbordverbreders op mijn spatbordrand geplakt.
Die waren iets roestig .
Na bepaalde tijd komt roest toch weer in beeld

Dus wrappen zou ik niet doen

Dak heb ik gerold met matte histor verf, misschien een idee
viewtopic.php?t=47215&hilit=verf&start=135
Na paar jaar zit het er nog steeds goed op.

Heb ook een oldtimer, die heb ik helemaal gerold met zelfde verf, ziet echt superstrak eruit
https://www.wee200.nl/w200_tips/onze_w2 ... _ie_nu.htm
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Bus compleet over laten spuiten

Bericht door krekwakwol »

Gave Dodge Henk.
Zou dat rollen ook zo strak worden met hoogglans autolak?
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Bus compleet over laten spuiten

Bericht door Pascal-141 »

Renew schreef: 04 jan 2024, 15:09 Zou de bus wrappen een optie zijn?
Ik heb begrepen dat het een stuk goedkoper is dan spuiten.
Voor een T4 te wrappen kost het je waarschijnlijk ook minimaal 3000eur . En hou er rekening mee dat de roest gewoon rudtig verder rot onder de vinyl.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Bus compleet over laten spuiten

Bericht door Pascal-141 »

T4Twin0182 schreef: 03 jan 2024, 20:32 Hallo mede weetjewellers,

Nog de beste wensen voor iedereen! Ik wil in het voorjaar graag mijn t4 laten spuiten, ik vroeg mij af of iemand nog een bedrijf kent/weet die goed spuitwerk levert tegen een eerlijke prijs (budget rond 2500,-). Ook ben ik benieuwd naar de ervaringen van degene die mij voor zijn gegaan en hoe zij dit ervaren hebben zoals eventuele plus/minpunten en tips. Mijn bus heeft beginnende roestplekken op de wielranden, dorpels en lichte roest op de 2 lasnaden van de voorruit. Ook de motorkap heeft veel steenslag, het allerliefst heb ik de voorruit en zijruiten eruit voor optimaal ontroesten en behandelen van de sponningen.

Alvast bedankt :jumpklap

Yasson,
Met een budget van 2500eur heb je waarschijnlijk net genoeg om de bus te ontdoen van roest door een professioneel bedrijf . Het zal zeker ook goedkoper kunnen , maar dan zal het een " de broer van de vriend van mijn oma kan dat goedkoper" verhaal worden .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Dropmans
Berichten: 203
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:59
Locatie: Zeeland (Noord)

Re: Bus compleet over laten spuiten

Bericht door Dropmans »

Timy schreef: 04 jan 2024, 08:44
Mogelijk heb je gegoogled op prijzen? Die prijzen zijn vaak excl het hele voorwerk. Dus onderdelen demonteren c.q. afplakken, schuren, ontroesten, behandelen en dan pas spuiten. Als ze alleen hoeven te spuiten red je het misschien nog.
Afgelopen kerstvakantie 3 van de vier spatbordranden en wat kleine plekjes behandeld, maar inderdaad in het voorbereiden gaat erg veel tijd zitten.
Het is misschien allemaal niet heel erg moeilijk, maar bijvoorbeeld een eerste keer de voor-/zijspatborden demonteren (moet de voorkant en bumper er voor vanaf), alles afplakken, maar ook het goed schuren met alles wat daar bij hoort, etc, er kruipt behoorlijk wat tijd in stiekem.

Als je eenmaal kan gaan spuiten dan valt het eigenlijk wel weer mee, paar 2k spuitbusjes kosten ook de kop niet.

Komens voorjaar ga ik voor de volgende ronde, als je zo intensief met de bus bezig bent zie je steeds meer plekjes.... :nuts
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Plaats reactie