Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ventilatie middenroosters

vragen over de T4
Plaats reactie
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Ventilatie middenroosters

Bericht door wilko »

Ik heb het volgende probleem. Als ik de aanjager aan heb voel ik nauwelijks lucht uit de middelste roosters. Ook uit de roosters bij de deuren komt weinig lucht. Als ik de knop draai op het voorraam of op de voeten komt er wel frisse lucht uit. Ik heb uit andere posts op het forumbegrepen dat dit aan kleppen kan liggen in het ventilatie/kachelsysteem. Hoe kun je dit controleren? Moet hiervoor de kachel worden uitgebouwd of kan dit ook op een andere manier??
Gebruikersavatar
blue i 452
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:32
Locatie: Drenthe

Bericht door blue i 452 »

Als je de knop van de luchtstroom op de middenroosters zet, moet de lucht daar uitkomen. Is dat niet het geval, dan moet je aan de zijkant van die roosters het draaiwieltje verdraaien, waardoor je de roosters opent.

Peter.
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Ik zou eens even met de hand achter het dashboard voelen of het dikke slangen handeltje nog wel fatsoenlijk in elkaar zit.
Wat ook een mogelijkheid is, is dat de 2 staalkabels van de bediening bij een reparatie verkeerd teruggezet zijn. Dan zitten ze precies omgedraaid en werkt je ventilatie nog maar op een heel laag pitje. Je hoort de boel wel blazen maar er komt maar weinig wind uit de roosters. De kleppen staan dan verkeerd.
Dit heb ikzelf ook gehad na de ombouw van het dashboard.
Je kunt het beter nu repareren dan dat je straks wanneer het kouder wordt continu met beslagen of erger nog bevroren ramen rondrijdt.
Plaats reactie