https://www.carscoops.com/2024/01/2025- ... e-we-know/
Spijtiggenoeg voorzien van Ford aandrijving en geen VW motor

Wat wél een voordeel is : het aanhangwagengewicht werd verhoogd naar 2,8Ton
Als je dit leest zou je haast gaan geloven dat Volkswagen de enige fabriek is die fatsoenlijke auto's kan bouwen en dat die Ford auto's totaal niet deugen.pjvlb schreef: 12 jan 2024, 22:44 Persoonlijk vind ik het complete afgang voor Volkswagen en ongelofelijk dom dat VW één van zijn iconen vervangt door een Ford derivaat. enz. enz. enz.
Ook Ford kampt met serieuze motorproblemen ... hun ecoboost motoren (en dus ook de motor die in de Transit custom en nu ook de T7 ligt) zijn motoren waarbij de distributieriem in de motorolie draait . Een of andere Ford medewerker dacht toen dat dit minder wrijving zou geven met het oog op brandstofverbruik reductie. Het resultaat in werkelijkheid is dat de riem na verloop van tijd begint af te brokkelen in de olie, waardoor de aanzuig van de oliepomp verstopt geraakt , de motor zonder oliedruk valt en het dan einde verhaal is voor de motor . Dit word nog erger/versneld als er andere motorolie gebruikt word als wat werd voorgeschreven door Ford wat wel vaker gebeurd , zelfs door de dealers ), of bij te lange onderhoudsintervallen.Hanz schreef: 13 jan 2024, 13:30Als je dit leest zou je haast gaan geloven dat Volkswagen de enige fabriek is die fatsoenlijke auto's kan bouwen en dat die Ford auto's totaal niet deugen.pjvlb schreef: 12 jan 2024, 22:44 Persoonlijk vind ik het complete afgang voor Volkswagen en ongelofelijk dom dat VW één van zijn iconen vervangt door een Ford derivaat. enz. enz. enz.
De eerste Volkswagen rolde in 1940 van de band en toen had Ford al bijna 40 jaar ervaring met het bouwen van auto's. Dat ze nu na 120 jaar nog steeds bestaan als een van de grotere automerken geeft toch wel aan dat ze het bouwen van auto's nog niet verleerd zijn.
Spijtig dat jij zulke ervaringen hebt met de VW. Ik werk al meer dan 15 jaar bij de VW dealer en de bussen die wij in onderhoud hebben en waarbij de klanten ons het onderhoud gunnen kunnen wij altijd meedenken in de kosten qua eventueel coulance etc.Lambiek schreef: 15 jan 2024, 23:02 Er is zeker 10x meer kostbare ellende met volkswagen motoren dan met ford motoren.
Niet te vertrouwen Duitse. En waardeloze garantie en coulance dat is ook feit.
Deze info weet een ieder die kan lezen of op een andere manier info kan opnemen.
Kun je wel over een riempje en olie beginnen....zwaktebod.
Dan vraag ik mezelf af. Hoeveel fabrieksnieuwe Volkswagens heb je zelf gekocht en de showroom uit gereden? Of was het maar een reactie om wat te klagen te hebben/of je mening te ventileren?
Lambiek schreef: 15 jan 2024, 23:02 Er is zeker 10x meer kostbare ellende met volkswagen motoren dan met ford motoren.
Niet te vertrouwen Duitse. En waardeloze garantie en coulance dat is ook feit.
Deze info weet een ieder die kan lezen of op een andere manier info kan opnemen.
Kun je wel over een riempje en olie beginnen....zwaktebod.
Als je hier kijkt: https://www.volkswagen-nutzfahrzeuge.de ... esel%22%7DHanz schreef: 17 jan 2024, 11:12 Het zal wel aan mij liggen maar nee, daar word ik niets wijzer van. Ik zie daar helemaal niets staan over een distributieriem, al dan niet in de olie.