Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bank/bed t4

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
freakyge
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jun 2021, 15:57

bank/bed t4

Bericht door freakyge »

hoioi, ff n vraagje voordat ik t wiel zelf weer eens wil uitvinden, en ja heb al div. zoektermen geprobeerd hier ;)
zijn er meer mensen met n caliefalia die, als t bed uitgeklapt staat, ze dan de hoofdsteun bevestiging in de onderrug voelen porren?
had zelf al n strook matrasschuim in n wig vorm op de overgang "rugleuning" naar de "kofferbak" plaat én n topper op t bed echter voel mn rug nog steeds brak na een nacht al..
als ik t kofferbak matrasdeel eruit haal zie ik dat er nog zo'n 8cm? van dat matras over de gehele breedte niet ondersteund word en dus inzakt als ik erop lig..
zit nu te denken om n horizontaal plankje te maken, met 2 scharnierende staanders, wat tussen de achterbank en kofferbak deel past in bed stand
maar mischien is er hier al iemand die er n andere perfekte oplossing voor heeft?
grtjs Frank
Bijlagen
Afbeelding van WhatsApp op 2024-02-15 om 16.02.37_4d793270.jpg
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 710
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Re: bank/bed t4

Bericht door websurfer »

Zelfde problemen en voelde zelfs drukpunten vanwege die hoofdsteun bevestiging
DE oplossing voor ons was een (op maat gemaakte) 17 cm dik matras welke we op het bed hebben liggen
topdek van het Matras is 1 geheel en onderkant in 2 delen zodat deze vouwbaar is
dit werkt bij ons omdat we altijd met de bank als bed reizen en dus geen probleem hebben met deze dikte
ligt zeer lekker en geeft (we slapen met hoofd bij koelkast) extra ruimte op de keuken als bed voor handen o.i.d
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Gebruikersavatar
freakyge
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jun 2021, 15:57

Re: bank/bed t4

Bericht door freakyge »

thanks ja is ook wel handig als je bed kan laten staan ivm linker keukenkastje,maar heb helaas de lengte nodig, niet altijd handig omlang te zijn ;)
Gebruikersavatar
freakyge
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jun 2021, 15:57

Re: bank/bed t4

Bericht door freakyge »

ik ga komend weekend dit eens proberen, lat en staanders nu nog ff los, wie weet straks scharniertjes eraan ;)
Bijlagen
Afbeelding van WhatsApp op 2024-02-15 om 16.38.56_a703f11d.jpg
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 710
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Re: bank/bed t4

Bericht door websurfer »

Linker kastje kan ik gewoon gebruiken want ik heb precies langs de bank het kastdeurtje doorgezaagd en voorzien van een pianoscharnier waardoor een deel van de deur wel open kan en je het dus kan gebruiken.
alleen de voorste deel van de bedbank even opklappen en je kan het dus gebruiken
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Gebruikersavatar
gcSunrader
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 jun 2011, 19:40

Re: bank/bed t4

Bericht door gcSunrader »

Hej Frank,
Wij hebben de steunen er uitgehaald en nieuwe schuimlagen aangebracht met 3cm traagschuim toplaag en dan de bekleding er weer overheen opnieuw vastgemaakt. Is een behoorlijke ingreep en de hoofdsteunen liggen in een doosje op zolder. Deze kunnen terug terug geschroeft worden als dit weer origineel gemaakt moet worden.
Het hele bed
Het hele bed
Groet Winand
G(een)Roet(jes) Winand
:T44EVER Love to ride Up North in Summer and Winter
Plaats reactie