Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Rondreizen in Iran

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
TRS
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 nov 2023, 22:46

Rondreizen in Iran

Bericht door TRS »

Dag, zal me even voorstellen. Mijn naam:Tom 68 jaar, alleenstaand. Heb n T5 California uit 2010, 110.000 km, dsg. Ik wil graag es een week of 4 rond trekken in Iran, terug naar mijn roots heb er ooit 7 jaar gewoond tot mijn 10e. 4 jaar geleden met openbaar vervoer 14 dagen verbleven, een super mooi land met heel vriendelijke bevolking. De regerende gelovige maffia is natuurlijk ruk, ook toen al.Maar t land is geweldig mooi en de bewoners super aardig. Zijn er mensen die mee willen reizen?
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 863
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Rondreizen in Iran

Bericht door SyncRoon »

Vreemde vraag gezien het politiek klimaat. Hoewel ik ook in oorlogsgebied gereisd heb denk ik dat ik vandaag de dag toch een andere overweging zou maken.
Groet, Ronald
TRS
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 nov 2023, 22:46

Re: Rondreizen in Iran

Bericht door TRS »

Dag Ronald, alle begrip voor je reactie. Ik probeerde al aan te geven hoe ik over de heersende reli mafia denk. Voordat ik 4 jaar geleden afreisde ben ik naar Venezuela geweest, daar heb ik vroeger ook gewoond. Daar was toen Hugo Chavez nog aan de macht, ook geen lekkertje... Daar echter was het doorgaans helemaal niet prettig, ook niet met de bevolking, die was doorgaans heel vijandig jegens buitenlanders. In Iran heb ik gemerkt dat de bewoners ons heel open en vriendelijk tegemoet traden, het waardeerden dat ik juist hun land bezocht, we zijn zo vaak voor de thee uitgenodigd, zonder bijbedoelingen.
Ik ben er niet op uit gewaardeerd te worden laat dat duidelijk zijn. Maar er zijn inmiddels zoveel landen waar je veel tegen de regimes kunt hebben, neem Turkije, Sirië, Israel. Ik zie het verschil met die landen niet zo...Ach misschien ga ik wel niet...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33775
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Rondreizen in Iran

Bericht door Multivan Generation »

Met de aversie van de machthebbers van alles wat maar ook met het Westen te maken heeft, zo ik niet het risico gaan nemen.
Of je moet een speelbal willen worden in een politiek spelletje waarbij jij als ontvoerde een rol in kunt spelen.
Ik zou er niet eens aan denken.

Er zijn immers nog genoeg mooie plekken in Europa die wel veilig zijn, en die nog niet platgereden zijn door Instagrammers, vloggers en andere volgzame typen die de zoveelste hype weer achterna gaan .
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1483
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Rondreizen in Iran

Bericht door bvddobb »

Tsja, wij zouden er ook niet direkt voor kiezen (helaas, want het is in potentie ongetwijfeld een zeer mooi reis!), maar vergeet niet: er zijn op vele fora reisverslagen te vinden van recente reizen waar de reizigers eigenlijk allemaal beschrijven wat Tom ook zegt: het regime is ruk, maar de mensen zijn zó aardig en gastvrij, en vaak zó blij om mensen ‘van buiten’ te ontmoeten die daar nog komen.
En Tom heeft er gewoond, hè, en spreekt misschien zelfs wat Farsi. Dat maakt wel een enorm verschil!
Plaats reactie