Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Zo heet dat chocolade smelt

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 534
Lid geworden op: 30 aug 2012, 16:38

Zo heet dat chocolade smelt

Bericht door Muug »

Beetje intrigerende onderwerp-titel gekozen, maar het klopt wel. :nuts

Vorige week zijn we vijf dagen naar Dorset geweest. Heel klein verslagje met wat foto's volgen nog. Nu hadden we daar een reep Cadbury chocolade gekocht en mijn vrouw had die voor haar op het dashboard gelegd. Je weet wel, er is daar een vak bovenop waar je allerlei spulletjes kan leggen. En die chocolade bleek na enkele uren te zijn gesmolten. Maar mijn vrouw had daar dus helemaal niks van gezegd, 't is pas thuis dat ik dat merkte. "Ja", zegt ze, "dat wordt daar eigenlijk wel serieus heet". :ie

Dat is dus totaal bizar, dat het zo heet wordt onder het dashboard! De ventilatie- staat op "vooruit en voeten".

MIljaarde. Wat gaat dat nu weer zijn. Nog een reden om dat dashboard er eens uit te sleuren. :knipoog
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Zo heet dat chocolade smelt

Bericht door Pascal-141 »

Dat lijkt mij vrij normaal hoor , de toevoerbuizen voor de blaasmonden liggen vlak onder het dashboard . En chokolade heeft niet echt veel nodig om te smelten , een reep chokolade smelt al in je hand .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4789
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Zo heet dat chocolade smelt

Bericht door Hanz »

Weet je zeker dat de gebogen buizen van het kachelhuis naar de blaasmonden overal goed aangesloten zijn? Als daar een van los is geraakt blaast de kachel de warme lucht onder het dashboard. Controleer of er een voldoende sterke luchtstroom uit de ventilatieroosters komt. Je kan ook met een zaklamp in de ventilatieroosters schijnen om te checken of daar iets los hangt.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
StijnT4
Berichten: 253
Lid geworden op: 08 dec 2019, 19:01

Re: Zo heet dat chocolade smelt

Bericht door StijnT4 »

Ook het voorruit doet de chocolade geen goed. Als er lucht uit alle blazers komt zou ik me niet te veel zorgen maken
Eerst: vw t4 1996, 1.9D zelf omgebouwd naar camper.

Nu: vw t4 2002, 2.5 TDI in aanbouw tot camper. Ingericht voor full time wonen!
Plaats reactie