Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Huishoudaccu zonder gebruik heel snel weer leeg

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Huishoudaccu zonder gebruik heel snel weer leeg

Bericht door krekwakwol »

De startaccu zit links voor onder de motorkap, misschien zit er een afdekplaat overheen, waardoor hij uit het zicht is.
Maar als het bedrijf waar je nu op uitgekomen bent, niet weet of er nog een startaccu in zit, heb ik mijn twijfels bij de deskundigheid van dat bedrijf, sorry!

Je zou garage Ismet even kunnen vragen, die is bekend met VW transporters.
Zit ook in Vijfhuizen.
https://autobedrijfismet.nl/ ook bekend bij vele forumleden.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 863
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Huishoudaccu zonder gebruik heel snel weer leeg

Bericht door SyncRoon »

Kijk onder de motorkap en daar zit linksvcoor (zijde stuurwiel) je startaccu. (mogelijk onder afdekkap)

En ga nu niet enkel in paniek die 2e accu vervangen maar maak gebruik van het aanbod dat iemand eerst eens je hele systeem nakijkt en/of in orde maakt.
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33775
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Huishoudaccu zonder gebruik heel snel weer leeg

Bericht door Multivan Generation »

LindadeJong schreef: 05 mar 2024, 13:08 Dank je wel voor de link. Dus als degene die er nu ligt (waar ik de foto van stuurde) eruit gaat past deze daarvoor in de plaats? Hij lijkt vrij hoog...of ligt zoiets op zn zijkant?
Ik schreef dus al dat deze accu liggend past.

Diegene die je nu hebt staat recht op.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
LindadeJong
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 aug 2022, 00:31

Re: Huishoudaccu zonder gebruik heel snel weer leeg

Bericht door LindadeJong »

@Arnold.  Dat bedrijf heeft nog niks gezien dus je twijfels waren wat voorbarig😉
Hier in Vijfhuizen hebben we wel onze eigen garage hoor maar die is alleen voor t auto-deel. Ik kan hem wel vragen naar de startaccu want hij heeft onze bus wel al een x gerepareerd voor wat anders.
@Ronald. Ik ga ook zelf even kijken. En nee niet in paniek maar ik denk dat t mooist is om nu een goede accu te plaatsen als dat kan. De andere oplossingen (wat ik echt waardeer maar natuurlijk wel even rijden is) kunnen ook nog mocht t niet lukken met de accuwissel.

Het bedrijf waar ik t over had gaat eerst kijken wat kan en nodig is en heeft goede reviews.

Het was meer dat ik me afvroeg of jullie je kunnen voorstellen dat deze accu onder de stoel ook de startaccu van de auto is. Maar ik ga onder de motorkap kijken😀
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 863
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Huishoudaccu zonder gebruik heel snel weer leeg

Bericht door SyncRoon »

LindadeJong schreef: 05 mar 2024, 17:10 En nee niet in paniek maar ik denk dat t mooist is om nu een goede accu te plaatsen als dat kan.

Het bedrijf waar ik t over had gaat eerst kijken wat kan en nodig is en heeft goede reviews.
Als je niet weet hoe je systeem van laden en verbruikers is aangesloten of werkt schiet je er niks mee op. Eerst uitzoeken wat je nu hebt, hoe het is aangesloten en of dat goed is. Dan kan je bepalen wat wel/niet nodig is om een nieuwe accu te plaatsen zodat het aan je evrwachting(en) voldoet..

eerder geplaatst; viewtopic.php?t=71428 en dat zal echt niet de enige zijn.....

Goed dat je gaat kijken bij een bedrijf, reviews zeggen niet zo veel. Moet je ook eens uitzoeken welke firma de reviews verzorgt en hoe deze worden beoordeelt. Aangezien je ongetwijfeld in eerste instantie ook te spreken was over de camperbouwer, is het niet verkeerd wat kritischer te (be)oordelen.
Groet, Ronald
LindadeJong
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 aug 2022, 00:31

Re: Huishoudaccu zonder gebruik heel snel weer leeg

Bericht door LindadeJong »

Gelukkig was het niet camptech. De reviews zijn gewoon van Google en ze hebben vanuit de gemeente een prijs gewonnen. En nee dat zegt niet alles maar ik moet ergens vanuit gaan. Ik zal aan de camperbouwer vragen of hij iets kan vertellen over hoe het geïnstalleerd is en dit aan het bedrijf doorgeven
DJSmiley
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 mar 2021, 11:46

Re: Huishoudaccu zonder gebruik heel snel weer leeg

Bericht door DJSmiley »

Reviews zijn ook niet altijd veelzeggend, je boerenverstand gebruiken is ook wat waard.

Ga ergens langs, vraag hun advies op, en desnoods vraag je elders een mening, of post je hier het advies wat je krijgt alvorens het uit te voeren. Je krijgt dan snel genoeg een idee of men iets doet 'wat ze ooit geleerd is' of dat ze iets snappen wat ze doen.
(En daar zit soms een groot verschil tussen)

De installaties van Campertech... ik heb foto's gezien. Dan springen de tranen in je ogen. Ik ben ook al een paar keer benaderd door ex klanten van hem om puin te ruimen....

Zoals al aangegeven wil ik best een keer kijken, maar je kan ook hier gewoon foto's plaatsen van alle dingen die erin zitten en dan zijn er zat leden hier die hun kritische blik/mening/verbeterpunten zullen geven.

Nu de accu vervangen door een geschikte accu is de snelste oplossing, maar hoeft niet perse de definitieve oplossing te zijn. Als die te diep ontladen wordt gaat die ook gewoon kapot. De juiste beveiligingen en monitoring is, vind ik, minstens zo belangrijk. In je auto kun je ook alle controle lampjes voor olie en temperatuur afplakken, maar of dat slim is......
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4790
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Huishoudaccu zonder gebruik heel snel weer leeg

Bericht door Hanz »

LindadeJong schreef: 05 mar 2024, 17:10 @Arnold.  Dat bedrijf heeft nog niks gezien dus je twijfels waren wat voorbarig😉
. . .
Het was meer dat ik me afvroeg of jullie je kunnen voorstellen dat deze accu onder de stoel ook de startaccu van de auto is. Maar ik ga onder de motorkap kijken😀
Dit hoeft inderdaad geen ondeskundigheid te zijn als dat bedrijf nog niets gezien heeft. Er zijn auto's waar de startaccu onder de stoel zit, maar één accu voor zowel starten als voor het huishouddeel komt volgens mij niet voor.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Huishoudaccu zonder gebruik heel snel weer leeg

Bericht door krekwakwol »

Dan is hij dus niet bekend met VW transporters, anders weet je dat wel, daarom hintte ik ook naar garage Ismet, bij zijn service staan ook campers en bestelwagens.

Maar ik hoop voor jou dat je problemen naar wens verholpen worden, bij wie dan ook, dat is het belangrijkste.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
LindadeJong
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 aug 2022, 00:31

Re: Huishoudaccu zonder gebruik heel snel weer leeg

Bericht door LindadeJong »

We hebben de camperbouwer gesproken en hij is het er niet mee eens met onze conclusie dat het de verkeerde accu is. Hij bouwt ze al jaren in hun campers en wij zijn de eerste bij wie het blijkbaar een probleem oplevert. Ze zijn goed genoeg maar je moet ze niet leeg laten lopen zegt hij. Dan gaan ze stuk. Tja...maar je moet er toch 2 weken niet mee kunnen rijden en dat ie dan niet direct leegloopt. Hij bleef achter zn standpunt staan dat het een goede accu is. We kwamen er niet uit. Hij wil een paar tientjes overmaken als vergoeding maar dat is het. Kortom: deze liefde is wel voorbij en we gaan naar het caravan en camperbedijf (dat bedrijf waar we vroeger ook met onze caravan kwamen, dus niet dat accubedrijf in Hoofddorp) die er naar gaat kijken. Zij zijn. Heel betrouwbaar en ik duim dat zij ons kunnen helpen. Ik heb dankzij jullie ontzettend veel geleerd over accu's. DANK
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33775
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Huishoudaccu zonder gebruik heel snel weer leeg

Bericht door Multivan Generation »

Als je naar Hoofddorp gaat,
denk dan ook eens aan poptop in Katwijk.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
eurocook
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 feb 2010, 11:43

Re: Huishoudaccu zonder gebruik heel snel weer leeg

Bericht door eurocook »

Poptop Campers zit al een aantal jaar Noordwijkerhout
Delfweg 12
(industrieterrein Delfweg)
2211VM, Noordwijkerhout
Onze webshop is telefonisch bereikbaar op dinsdag tm vrijdag van 830 tot 1730 uur.
Telefoon: 085 - 822 41 47

Grot Eurocook
:T54LIFE
Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 665
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: Huishoudaccu zonder gebruik heel snel weer leeg

Bericht door Jan anno NU »

Die Victron acculader die in je bus zit heeft bluetooth
Je zou met een app van victron de status kunnen controleren , wellicht heb je er wat aan.

En ik zou de de TIP van Ismet onthouden , die heeft feeling met VW busjes , velen gingen je al voor.
Echte monteurs die kennis hebben van VW zijn zeldzaam.
T4 2,5 TDI 2002
Plaats reactie