Ik ben me aan het orienteren op een personen ID Buzz om om te bouwen tot camper.
Ik zoek nog een fatsoenlijke oplossing voor een boordaccu om te kunnen inductiekoken. Ik ben er onlangs achter gekomen dat sommige Buzzen een 230V contactdoos hebben onder de bijrijderstoel. Zie dit filmpje:
Dat zou een oplossing kunnen zijn om een 150-200 Ah boordaccu langzaam op te kunnen laden?
In de brochures en prijslijsten kan ik er nauwelijks iets over vinden. Behalve bij de Cargo als optie voor rond de €400. Maar bij de personenuitvoering niets. De dealer heeft het even nagevraagd en weet dat het mogelijk was bij de eerste modellen uit 2022 (max 500W?), maar weet niet waarom het nu niet meer kan. Hier vind ik een aftermarket oplossing: https://www.kufatec.com/de/volkswagen/v ... z-eb-48885 van 300W. Hij lijkt trouwens op die uit het filmpje. Die is voor de ID Buzz EB (wat is EB?) en duurder dan het origineel van VW. Wie weet meer over de ID Buzz stopcontacten?
Tonke levert bij hun Buzz een accupack die je maar op de camping of thuis moet opladen. Heb je 77 kWh onder je kont en kan je er nog niets mee.