Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Eerst opknappen, of zo verkopen?

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
smitchr
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:57

Eerst opknappen, of zo verkopen?

Bericht door smitchr »

Beste forum leden,
Recent hebben we toch besloten om onze rode T4 California uit 1993 te vervangen door een nieuwere versie, met airco, cruise control en iets meer slaapruimte voor onze groeiende kinderen (T5 California). We gaan daarom onze T4 verkopen, maar wel met pijn aan het hart. Hij is goed onderhouden, motorisch prima (recent distributieriem, dynamo, koppelingsplaat en schokdempers vervangen), interieur in goede staat, met complete onderhoudshistorie sinds 2012, en nog APK gekeurd tot 19 april 2025. Het zwakke punt is, net als bij de meeste vroege T4’s, zijn roestgevoeligheid. Inmiddels zijn drie van de vier wielkasten (tegelijk) vervangen, de vierde (rechtsachter) is nu ook aan de beurt. Mijn vraag aan jullie is nu, wat is het beste: verkopen zoals hij nu is, of eerst de roest / wielkast goed laten aanpakken en dan pas verkopen? Wat is wijsheid? Ik hoor het heel graag!
Groeten, Chris
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 436
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: Eerst opknappen, of zo verkopen?

Bericht door Timy »

Vaak staan de kosten van herstel niet in verhouding met de extra inkomsten uit verkoop. Ligt er natuurlijk wel aan hoe slecht het gesteld is met de roest natuurlijk.
Als het onooglijk is en de gaten erin zitten zou ik het wel herstellen :knipoog

Ennuh.. foto zegt meer natuurlijk
Gebruikersavatar
smitchr
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:57

Re: Eerst opknappen, of zo verkopen?

Bericht door smitchr »

Dank voor je reactie Timy. Foto's toegevoegd, goed punt. Zoals je ziet, de roest bij de wielkast rechtsachter springt aardig in het oog.
roest wielkast rechtsachter detail 20240401_094259.jpg
roest rechtsachter wielkast 20240401_094245.jpg
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 476
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: Eerst opknappen, of zo verkopen?

Bericht door Remco_T5 »

Wow, dit zal zeker een hoop geïnteresseerden afschrikken. Alleen degene die hier ervaring mee hebben gaan hierop in.
Alles hangt nog samen met de kilometerstand en vraagprijs.
Laatst gewijzigd door Remco_T5 op 06 apr 2024, 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Gebruikersavatar
smitchr
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:57

Re: Eerst opknappen, of zo verkopen?

Bericht door smitchr »

Jaja, dat is een plek die de aandacht trekt! KM stand 360.000. Prijs hangt dus af van of we het eerst aanpakken dan wel zo verkopen. Wat denken jullie dat ik voor de bus mag vragen zonder deze plek eerst aan te pakken?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33796
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Eerst opknappen, of zo verkopen?

Bericht door Multivan Generation »

Uhm..
Je noemt dit goed onderhouden?
Ik vind eigenlijk van niet.

Een tijdje geleden heb je 3 van de 4 wielkasten laten aanpakken, maar de 4de dus niet :knipoog

En nu voor een aanstaande verkoop, wil je advies? :groteogen

Reparatiekosten krijg je bij verkoop niet betaald, dus dat wordt door de zure appel heen bijten en je verlies nemen, denk ik..

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4801
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Eerst opknappen, of zo verkopen?

Bericht door Hanz »

smitchr schreef: 31 mar 2024, 22:51 Inmiddels zijn drie van de vier wielkasten (tegelijk) vervangen, de vierde (rechtsachter) is nu ook aan de beurt.
Als je met wielkasten de spatbordranden bedoelt dan vraag ik mij af hoe deze er aan de linkerkant uitzien. Wat ik op de foto van de rechterkant zie is een totaal verroest achterspatbord waarbij de roest nog wel verder gaat dan dat we op de foto zien vrees ik. Ook de onderdorpel van de voordeur ziet er niet goed uit en de spatbordrand rechts voor is ook al aardig aangetast.
Ik denk dat deze auto een serieus roestprobleem heeft en dit zal de prijs zeker flink drukken. Wat had je zelf als vraagprijs in gedachten?
En het opknappen hiervan zodat je met een gerust geweten een strakke camper kan verkopen gaat zeker in de duizenden euro's lopen, tenzij je het zelf kunt doen natuurlijk.
Misschien het beste om hem zo snel mogelijk van de hand te doen aan iemand die hier aan wil beginnen en gaan genieten van je T5.
smitchr schreef: 31 mar 2024, 22:51 Recent hebben we toch besloten om onze rode T4 California uit 1993 te vervangen door een nieuwere versie, met airco, cruise control en iets meer slaapruimte voor onze groeiende kinderen (T5 California).
Hoeveel meer ruimte verwacht je in een T5 ten opzichte van een T4? De verschillen in bedmaten zijn maar een paar centimeter.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3669
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Eerst opknappen, of zo verkopen?

Bericht door krekwakwol »

Misschien is het optie om te kijken naar een T5 met lange wielbasis die omgebouwd is tot camperbus.
Die hebben vaak ook wat grotere bedden (ik ga van ons zelf uit). En sowieso meer binnenruimte.
En voor de naam Californië betaal je ook.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 436
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: Eerst opknappen, of zo verkopen?

Bericht door Timy »

smitchr schreef: 01 apr 2024, 11:42 Dank voor je reactie Timy. Foto's toegevoegd, goed punt. Zoals je ziet, de roest bij de wielkast rechtsachter springt aardig in het oog.roest wielkast rechtsachter detail 20240401_094259.jpgroest rechtsachter wielkast 20240401_094245.jpg
Dat verhelderd de vraag zeker. Mijn advies is echt niet herstellen.. dat haal je er echt niet uit. Hoewel het de prijs vreselijk zal drukken is het verhoudingsgewijs toch de beter keuze. Als je hier gaat porren moet het hele scherm.
Zie, net als Hanz, nu al meer verdachte plekken.. of volle bak investeren en zelf doorrijden of verkopen en iemand anders een "koopje" gunnen die hem dan met het budget kan oplappen.
Pijnlijk maar waar. :huilen
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 666
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: Eerst opknappen, of zo verkopen?

Bericht door Jan anno NU »

Er zit zoveel metaalrot in die bus , het end is zoek.
Je hangt er een prijskaartje aan van 2000 euro of zo en gewoon open kaart spelen tegen een geintreseerde.

Meer zou ik er niet aan doen.
T4 2,5 TDI 2002
Plaats reactie