Betreft T4 uit 2001, 150pk AXG.
Al een tijd turboproblemen. Turbo intussen vervangen, probleem blijft.
Bij koude start normale turbo en trekkracht.
Bij stilleggen motor en warm terug starten, valt de turbo onmiddellijk weg; kan na kwartier, maar evengoed na 3 uur rijden zijn;
vorige week is het ook gebeurd tijdens betalen payage, na 2u sjezen op de snelweg; het was toen wel 30°C (we zitten intussen al 3 weken in Spanje)
Wanneer de turbo wegvalt maakt het niks meer uit of ik LMM afkoppel of niet; ook “resetten“ via afkoppelen accu doet niks.
Fout opnieuw laten uitlezen: 462c, lage druk luchtregeling of zoiets.
We rijden nu telkens ‘s morgens een stuk door, na stoppen neem ik de kleinere wegen (110 km/h bergaf, 70 bergop)

Probleem lijkt dus temperatuur gevoelig: kan iemand bevestigen of de LMM ook temp meet? Mocht ik die afkoppelen bij koude motor, heb ik dan turbo?
Merci om nog es mee te denken!
Bart