Geen deurslotcilinder

vragen over de T5
Plaats reactie
DirkvW
Berichten: 122
Lid geworden op: 31 aug 2010, 19:30

Geen deurslotcilinder

Bericht door DirkvW »

Beste allemaal,

Het blijkt dat er op mijn huidige T5 geen enkele deurslotcilinder is gemonteerd. De vorige eigenaar heeft ooit de grepen vervangen maar dus geen cilinder erbij gezet. Ook onder de afdekplaatjes zit niks.

Omdat we de bus als camper gebruiken en regelmatig ver van huis zijn zou ik heel graag wel een deurslotcilinder plaatsen. De sleutel van de deur hoeft dan alleen maar de deur open te maken.

De cilinders zijn los te koop en als ik rondkijk op internet lijkt het vrij eenvoudig om een losse cilinder te plaatsen.

Mijn vraag is of dat inderdaad zo eenvoudig is als het lijkt. Of zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden? Kan een leek als ik dat zelf doen of kan ik hiervoor beter iemand inschakelen.

Bedankt alvast.
Angelo-anneveld
Berichten: 846
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Geen deurslotcilinder

Bericht door Angelo-anneveld »

DirkvW schreef: 02 mei 2024, 12:13 Beste allemaal,

Het blijkt dat er op mijn huidige T5 geen enkele deurslotcilinder is gemonteerd. De vorige eigenaar heeft ooit de grepen vervangen maar dus geen cilinder erbij gezet. Ook onder de afdekplaatjes zit niks.

Omdat we de bus als camper gebruiken en regelmatig ver van huis zijn zou ik heel graag wel een deurslotcilinder plaatsen. De sleutel van de deur hoeft dan alleen maar de deur open te maken.

De cilinders zijn los te koop en als ik rondkijk op internet lijkt het vrij eenvoudig om een losse cilinder te plaatsen.

Mijn vraag is of dat inderdaad zo eenvoudig is als het lijkt. Of zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden? Kan een leek als ik dat zelf doen of kan ik hiervoor beter iemand inschakelen.

Bedankt alvast.

Het is vrij simpel zelf te plaatsen. En ook zeker niet onbelangrijk.


Iedereen kan jou deur nu openmaken met een platte schroevendraaier…
DirkvW
Berichten: 122
Lid geworden op: 31 aug 2010, 19:30

Re: Geen deurslotcilinder

Bericht door DirkvW »

Ok. Dank je wel.

Heb een filmpje gevonden waarin het word uitgelegd voor een Jetta. Lijkt hetzelfde systeem. Ziet er inderdaad eenvoudig uit.

Hoe kan de auto met een schroevendraaier open gemaakt worden dan?
Koffieman
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 dec 2017, 00:00
Locatie: Het Westland

Re: Geen deurslotcilinder

Bericht door Koffieman »

DirkvW schreef: 06 mei 2024, 17:52 Ok. Dank je wel.

Heb een filmpje gevonden waarin het word uitgelegd voor een Jetta. Lijkt hetzelfde systeem. Ziet er inderdaad eenvoudig uit.

Hoe kan de auto met een schroevendraaier open gemaakt worden dan?
Je kan best zonder slot cilinders, je moet dan wel een stevige metalen prop inplaats van plaatsen, bij mij is er 3 keer in 20 maanden tijd er een slotcilinder uitgedraaid door er een zware platte schroevendraaier in te rammen, draaien en de cilinder ligt ernaast, gelukkig breekt het pinneke naar het slot dan meestal af en dan lukt het de meeste gelukzoekers er niet in om binnen te komen, 2 keer door de verzekering betaald en de derde keer de stalen prop methode uitgevogeld en deze met 2 componenten lijm erin geplakt en er sierkapjes overheen gezet.

Bus is nu verkocht, staat waarschijnlijk nu in Bulgarije.
Plaats reactie