Het was een compleet setje, er werden allerlei dingetjes vervangen. De tien km over kleine wegjes schakelde hij ook zeer trefzeker. Veel zuiverder.
Ik zal het maandag eens zeggen dat die twee bolletjes verschillende grootte hebben. Maar dat zullen ze wel gezien hebben.
Het stomme is dat ik maandag om 17u30 een afspraak heb voor de technische keuring.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
schakelproblemen
Re: schakelproblemen
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Re: schakelproblemen
Bon.
de reparatie is gerepareerd geweest. Onder garantie natuurlijk.
Maar het blijft met 1150 euro een zéér dure grap. Een hele werkdag zijn ze bezig geweest met het in orde brengen van het bedieningsmechanisme. Motorblok moet los en op een speciale steun staan, versnellingsbak moet los, cardanas naar achteren toe moet er uit, dan pas kunnen de nodige werken uitgevoerd worden, en dan moet alles natuurlijk weer vastgemaakt worden.
Hij schakelt nu echter wel weer uitermate strak. Het "roeren" in de soep zoals ik al twee jaar gewend was, is nu eindelijk gedaan. Hopelijk ga ik 'm nu ook niet meer vanuit 5de in achteruit kunnen trekken. (en ik ga het niet proberen ook)
En hopelijk gaat ie nu eens 20.000km willen rijden zonder andere grote kosten.
de reparatie is gerepareerd geweest. Onder garantie natuurlijk.
Maar het blijft met 1150 euro een zéér dure grap. Een hele werkdag zijn ze bezig geweest met het in orde brengen van het bedieningsmechanisme. Motorblok moet los en op een speciale steun staan, versnellingsbak moet los, cardanas naar achteren toe moet er uit, dan pas kunnen de nodige werken uitgevoerd worden, en dan moet alles natuurlijk weer vastgemaakt worden.
Hij schakelt nu echter wel weer uitermate strak. Het "roeren" in de soep zoals ik al twee jaar gewend was, is nu eindelijk gedaan. Hopelijk ga ik 'm nu ook niet meer vanuit 5de in achteruit kunnen trekken. (en ik ga het niet proberen ook)
En hopelijk gaat ie nu eens 20.000km willen rijden zonder andere grote kosten.
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Re: schakelproblemen
€ 1.150,00 voor twee plastic bolletjes en een busje te vervangen.......???
Amai.....
In deze post deed de garage het in 2 uur en een kwartier en € 13,00 voor een nieuw setje.....
Rekent die garage € 100,00/uur dan zou je nog niet boven de € 250,00 uit moeten komen
https://weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.p ... 54#p501954
Amai.....
In deze post deed de garage het in 2 uur en een kwartier en € 13,00 voor een nieuw setje.....
Rekent die garage € 100,00/uur dan zou je nog niet boven de € 250,00 uit moeten komen
https://weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.p ... 54#p501954
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Re: schakelproblemen
Volgende keer toch maar een andere garage proberen.
Laatst gewijzigd door Muug op 26 jun 2024, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Re: schakelproblemen
Ook bij een Syncro?? Kan mij voorstellen dat alles dan heel wat lastiger is.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Re: schakelproblemen
Het verschil is toch "alleen maar" een extra aandrijfstang naar achteren toe?
Maar goed, het zou kunnen, ik ben geen monteur
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Re: schakelproblemen
Dan blijft de vraag wat ze de eerste keer fout hebben gedaan, want die bolletjes vervangen is het simpelste deel van de klus.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV