Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Uitlaat vervangen

vragen over de T4
Plaats reactie
JoopSchilp

Uitlaat vervangen

Bericht door JoopSchilp »

Goedenavond, ik sta op het punt om mijn uitlaat te vervangen, maar ik maak mij nogal wat zorgen om de bevestiging van de voorpijp op het spruitstuk, zit dit met klemmen of is hij ingebout? Naar wat ik hoor is de voorpijp vaak nog okay daar gebeurt niet veel mee. Mijn angst is natuurlijk afbrekende bouten. Wie o wie stelt mij gerust?
JoopSchilp

Re: Uitlaat vervangen

Sorry, het gaat om een t4 syncro uit 1999
SyncRoon

Bericht door SyncRoon »

Je zal jezelf gerust moeten stellen door te bekijken wat er nodig is om te vervangen. Dan weet je wat te moeten bestellen. Vanaf de pc kan niemand zien wat voor uitlaat je nodig hebt, (type motor en wielbasis?), laat staan wat er wel of niet aan vervangen moet worden. Ik denk dan maar zo, als je het zelf doet zijn de kosten voor de voorpijp en bevestigingsmateriaal ook maar pinda's tegenover het compleet laten doen door een garage.
Groet, Ronald
JoopSchilp

Hey ronald, onderdelen liggen al in de bus, maakte me alleen wat zorgen over voorpijp/spruitstuk verbinding.
Dank voor je reactie.
SyncRoon

Bericht door SyncRoon »

Je vraagt of je de geklemde of geboute versie voorpijp hebt. Dat hangt van je type motor af denk ik maar toch niet moeilik om even na te zien? Mocht die verder goed zijn, laten zitten. Twijfel je dan kan je best nu vervangen als je toch bezig bent. En ja geklemd kan wellicht makkelijker zijn dan gebout. Na mijn eerste ervaring met die van een 1600TD JX turbo neem ik voldoende tijd om alles los te maken en voldoende gereedschap/materiaal/tapeinden etc. bij de hand te hebben.
Groet, Ronald
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Heb je een ACV, met vaste turbo, dan montage met C-klemmen.
Heb je een AXL, met VTG-lader, dan is de downpijp gebouw tegen de turbo.

Vanaf einde downpijp zou het gelijk moeten zijn (met 3 boutjes en moertjes. Die zullen vastgeroest zitten, dus meteen doorslijpen bespaard je tijd en gemartel.

Succes.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
JoopSchilp

Okay dank jullie wel, we gaanhet zien.
Plaats reactie