Ja, klopt.
Maar begrijp nog even niet hoe dit werkt.
Heb nu een Lithium met ingebouwde BMS en Victron Lithium heeft een aparte BMS heeft een ook een booster ivm de bescherming van de dynamo.
Wat dan nog de functie van deze Cyrix is begrijp ik even niet.
Maar dat moet in een ander topic want dit ging over druppelladen.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
welke druppellader?
Re: welke druppellader?
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
- krekwakwol
Zoals ik het begrijp heeft deze cyrix CT li-on relais de zelfde functie als de normale cyrix CT scheidings relais, alleen is deze geschikt voor een lithium huishoudaccu.
Dus zou je met deze cyrix ook weer je startaccu mee laden en loopt je startaccu niet leeg omdat deze ws met andere doorlaatspanning werkt, ook kun je de startaccu weer mee laden met de zonnepanelen.
Maar dat is een veronderstelling van mijn kant.
Dus zou je met deze cyrix ook weer je startaccu mee laden en loopt je startaccu niet leeg omdat deze ws met andere doorlaatspanning werkt, ook kun je de startaccu weer mee laden met de zonnepanelen.
Maar dat is een veronderstelling van mijn kant.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
-
Dit is in oktober door Erdem gedaan.Multivan Generation schreef: 13 jul 2024, 12:41 Ik zou dat scheidings relais er uithalen en vervangen voor een bidirectioneel cyrix smart relais.
Daarmee kun je met je walaansluiting zowel huishoudaccu als startaccu laden.
Andersom als je rijdt, wordt eerst de startaccu geladen en als de drempelspanning bereikt is, ook meteen de huishoudaccu.
Erg tevreden mee!
Tevens zijn er meerdere dingen vervangen. Zoals bijvoorbeeld de HH-accu en de lader.
Er zit nu een gel-accu in. Dat was eerder niet het geval.
De bus is ook nog voorzien van een zwaardere startaccu en een nieuwe startmotor.
Er waren wat startproblemen namelijk. Dat is nu compleet verholpen.
JA, dank je. Cyrix LI CT.krekwakwol schreef: 14 jul 2024, 10:31 @Sieds, er zijn nu ook Cyrix CT scheidingsrelais voor Lithium HH accu's.
Kijk maar eens bij de downloads op de onderstaande link naar de product pagina van Victron.
https://www.victronenergy.nl/battery-is ... -combiners
Ga op de Recreana even navragen bij Victronic.
Overigens blijkt de Cyrix minder interessant geworden want de Lithium wordt ten allen tijde snel opgeladen en omgekeerd dat de zon mijn startaccu laadt is eigenlijk niet echt nodig bij een fitte startaccu.
Als de bus langer stilstaat in de winter draai ik de knop van de massa los.
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269