Een wat minder helder moment en een hoop gekraak later moet ik op zoek naar wat nieuwe onderdeeltjes voor mijn bus. Een 2,5mm dikke bodemplaat is intussen al gearriveerd en houdt het volgende paaltje hopelijk wat beter tegen ...
Het paaltje eindigde zo goed als klem tegen het motorblok aan, soort van precies tussen de dynamo (wel schampschot) en de dieselpomp, op de cosmetische zaken en een even platgedrukte koelleiding is alleen van 1 sensor de aansluitstekker bijna afgebroken, dat had dus veel gekker kunnen uitpakken... Maar ik zoek me een ongeluk naar welke sensor dat dan is? Hij zit op bracket met onderdeelnummer 7D0971789, nr 15A uit kabelboom 97162, en vanaf rechts gezien op de 3e plek. Ik vermoed op de 1e plek: snelheidssensor (?), op de 2e plek: gloeipluggen (?) en dan zou het zomaar de sensor voor de achteruit kunnen zijn (3579722752). Maar als ik daar op zoek vind ik alleen een losse sensor, terwijl het er op lijkt dat wat er nu zit toch echt een vaste aangegoten kabel moet hebben.
Op onderstaande foto's kun je de bracket nog nét zien onderop, in het midden, achter de knik in de koelslang:
Hier wat dichterbij onder een andere hoek:
En hier losgenomen uit de bracket:
Iemand een idee welk onderdeel ik hiervoor moet bestellen?
---
Ik kom voor de bumper op onderstaande (grotere) onderdelen uit:
7D0807221E bumper for models with fog lamps
7D0807045 bracket left
7D0807046 bracket right
7D0807183 bumper guide left
7D0807184 bumper guide right
En dan de kleine bevestigingsdingetjes er nog bij die vast ook kapot zijn. Op mijn syncro zit nu nog zo'n ventilatieroostertje, die moet ik volgens mij sowieso zelf in de bumper zagen.
Nu overweeg ik de achterbumper ook maar gelijk te vernieuwen, eigenlijk alleen maar voor het kleurverschil... Alleen beide worden door diverse merken aangeboden, van goedkoop tot best wel prijzig. Nu vroeg ik me natuurlijk af: van welk merk zijn ze kwalitatief gewoon erg goed en qua pasvorm uitstekend? Iemand hier ervaring mee? Gewoon het standaard wate ruwere zwarte plastic is prima.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Welke sensor is dit (en welk merk bumper kan ik het best kopen?)
Welke sensor is dit (en welk merk bumper kan ik het best kopen?)
Laatst gewijzigd door kimisinnl op 10 jul 2024, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
VW Transporter Syncro 2.5TDI 2000 (ACV)
Re: Welke sensor is dit (en welk merk bumper kan ik het best kopen?)
PS Wat ik heb gebruikt/gevonden van een CATCAR.info
Onderdeel 15A is de bracket die ik bedoel: Onderdelen 1, 13 en 16 hieronder:
Onderdeel 15A is de bracket die ik bedoel: Onderdelen 1, 13 en 16 hieronder:
- Multivan Generation
- Contacteer:
Is dat niet een stekker van je verstuivernaald hoogte sensor?
Onderdeelnummer zou er gewoon op moeten staan.
Advies voor je bumpers: koop originele, beste kwaliteit maar vooral ook beste pasvorm.
Succes
Groetjes Peter.
Onderdeelnummer zou er gewoon op moeten staan.
Advies voor je bumpers: koop originele, beste kwaliteit maar vooral ook beste pasvorm.
Succes
Groetjes Peter.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Ha Peter, nou je zou weleens gelijk kunnen hebben als ik een beetje Google!
Daar had ik zelf niet zo 1 2 3 aan gedacht dat het dat kan zijn. Heb dan nog geluk dat de bus (nog) gewoon goed rijdt.
Ik zal eerst eens goed kijken of ik het onderdeelnummer kan vinden, dacht dat er niks op stond, maar de bovenkamer is op het moment niet heel fris dus kan maar zo aan mij liggen . Voor de bumpers dan toch maar even langs de stealer...
Daar had ik zelf niet zo 1 2 3 aan gedacht dat het dat kan zijn. Heb dan nog geluk dat de bus (nog) gewoon goed rijdt.
Ik zal eerst eens goed kijken of ik het onderdeelnummer kan vinden, dacht dat er niks op stond, maar de bovenkamer is op het moment niet heel fris dus kan maar zo aan mij liggen . Voor de bumpers dan toch maar even langs de stealer...
- Multivan Generation
- Contacteer:
En voordat je alles monteert, is het raadzaam om ook eens naar het roest spoor op de spanningsregelaar van de dynamo te kijken.
Wil je daar iets met de kabel of zo loshalen, dan extra safe, ook de + kabel op de accu loshalen.
En wat me verder opvalt is heel veel corrosie van veel delen. Wellicht ook even aanpakken voordat je de bumper monteert.
Groeten Peter
Wil je daar iets met de kabel of zo loshalen, dan extra safe, ook de + kabel op de accu loshalen.
En wat me verder opvalt is heel veel corrosie van veel delen. Wellicht ook even aanpakken voordat je de bumper monteert.
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...