Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

trillende remmen

vragen over de T5
Plaats reactie
herman94
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:16
Locatie: eindhoven

trillende remmen

Bericht door herman94 »

ik heb 2 maanden voor de vakantie last gehad van trillende auto met remmen .als ik de handrem er een beetje optrok deed hij dat ook, dus het waren de achterremmen .schijven laten vlakken op de auto trillen was weg tot aan de vakantie ,toen begon ze weer .toen nieuwe schijven en blokken er op trillen was weer weg. maar nu doen ze weer trillen .wiellagers getest waren goed dus hebben hier meer mensen last van en zo ja waar kan dat aan liggen . mv 128 kw
herman .
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: trillende remmen

Bericht door vaniac »

herman94 schreef:ik heb 2 maanden voor de vakantie last gehad van trillende auto met remmen .als ik de handrem er een beetje optrok deed hij dat ook, dus het waren de achterremmen .schijven laten vlakken op de auto trillen was weg tot aan de vakantie ,toen begon ze weer .toen nieuwe schijven en blokken er op trillen was weer weg. maar nu doen ze weer trillen .wiellagers getest waren goed dus hebben hier meer mensen last van en zo ja waar kan dat aan liggen . mv 128 kw
herman .
Het trillen kan ook ontstaan door speling in de remklauwen.
Tjo
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 jul 2007, 20:58

Achterremmen

Bericht door Tjo »

Hallo,

Ik zag bij nog geen 50.000km dat mijn achterschijven alleen op de rand (5 cm)gebruikt werden.
Moest toch voor de eerste APK naar de VW-garage en hij werd afgekeurd!
Nieuw gekocht, in onderhoud en GEEN garantie.
Verklaring zou kunnen zijn: nooit belading (personen Combi), waardoor de achterremmen nauwelijks hoeven te werken en vast gaan zitten.
Heb alles moeten laten vervangen en wat blijkt: nu gebruikt hij wel de hele schijven, terwijl het gebruik van de auto hetzelfde is.
Dus ik hou het in de gaten (je krijgt roestaanslag op de rest van de schijf).
Misschien bij jou hetzelfde; auto is gebouwd op lading/zwaar gebruik van de remmen?
Plaats reactie