Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Versnellingsbak van 2.5tdi 102pk of 150pk Op een 2.5td 88 pk
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 18 sep 2007, 19:04
Versnellingsbak van 2.5tdi 102pk of 150pk Op een 2.5td 88 pk
Hallo,
Ik heb Vw t4 2.5tdi met 88 pk.Ik heb een powerbox erin liggen wat die max kan halen is 170km net helling om laag zit ik op 180km.Maar ik heb een probleem ik kom met me toeren op 4500 zit ik op rooie streepjes nouw wat ze me gezegt hebben is dat ik een andere versnellings bak erin moet goeien voor minder toeren maar hogere snelheid.Nouw wat ik weet is dat je 3 versies hebt 88pk 102pk en 150pk wat zou er gebeuren als ik alleen de versnellings bak van 102 pk of 150pk om mijne zij goeien wel van een 2.5tdi dat is eigenlijk wat ik wil weten!!
Ik heb Vw t4 2.5tdi met 88 pk.Ik heb een powerbox erin liggen wat die max kan halen is 170km net helling om laag zit ik op 180km.Maar ik heb een probleem ik kom met me toeren op 4500 zit ik op rooie streepjes nouw wat ze me gezegt hebben is dat ik een andere versnellings bak erin moet goeien voor minder toeren maar hogere snelheid.Nouw wat ik weet is dat je 3 versies hebt 88pk 102pk en 150pk wat zou er gebeuren als ik alleen de versnellings bak van 102 pk of 150pk om mijne zij goeien wel van een 2.5tdi dat is eigenlijk wat ik wil weten!!
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
een 102 pk tdi rijdt bij 170 op de teller 4000 toeren, volgens mij had een sterkere motor geen andere overbrengingen (als ik het me goed herinner, of in elk geval niet beduidend hoger)
Als je met een powerbox de 170 haalt kom je net zo ver als ik (met veel pijn en moeite) mijn door ABT tot 130pk gechipte 102pk krijg. Heb je de powerbox zelf afgesteld? zoja, ben je niet bang dat je erg veel van de motor vergt met die instellingen?
Er schijnen tandwielsetjes in de handel te zijn om een grotere 5e versnelling te maken, dat werkt het best denk ik en is waarschijnlijk goedkoper.
Verder heb je nog de optie die ik in duitsland helaas niet of moeilijk kan benutten.... wielen plaatsen met grotere omtrek
Als je met een powerbox de 170 haalt kom je net zo ver als ik (met veel pijn en moeite) mijn door ABT tot 130pk gechipte 102pk krijg. Heb je de powerbox zelf afgesteld? zoja, ben je niet bang dat je erg veel van de motor vergt met die instellingen?
Er schijnen tandwielsetjes in de handel te zijn om een grotere 5e versnelling te maken, dat werkt het best denk ik en is waarschijnlijk goedkoper.
Verder heb je nog de optie die ik in duitsland helaas niet of moeilijk kan benutten.... wielen plaatsen met grotere omtrek
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 18 sep 2007, 19:04
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 18 sep 2007, 19:04
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 18 sep 2007, 19:04
- Dehler_Bert
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 20 feb 2007, 00:03
- Locatie: Delft
Je kan alle versnellingsbakken en wielen eronder gooien die je wil, maar harder dan die 170 km (per uur bedoel je wellicht) zal-ie niet gaan.
Je hebt dan meer vermogen nodig, anders kunnen ze elke auto wel met een 50 pk motortje uitrusten.
Bert
(mijn T4 heeft overigens een top van 320 km)
(per 2 uur)
Je hebt dan meer vermogen nodig, anders kunnen ze elke auto wel met een 50 pk motortje uitrusten.
Bert
(mijn T4 heeft overigens een top van 320 km)
(per 2 uur)
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Ik ook , maar toch haalt de mijne 180 . Hij deed het al met 50.000km(toen de eerste maal geprobeert) op de teller , en nu met 195.000km op de teller doet hij het nog steedsFranck846 schreef:Ik heb dezelfde motor onder de kap,maar dat haal ik echt nietRoger B. schreef:een 102 pk tdi rijdt bij 170 op de teller 4000 toeren
![fun :lach](./images/smilies/lach.gif)
(Zonder chiptuning , alleen een lege uitlaat zit erop)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
de mijne is in het eerste jaar door de eerste eigenaar bij ABT afgeleverd voor tuning, is 92 kw ipv 75kw geworden (staat ook in mijn kentekenbewijs (ja duitsland he))
Ik heb wel nog een gevulde kat eronder (denk ik
)...misschien maar eens leegrammen
Vermogen is niet het enige probleem.... al heb je 300pk, als je motor begrensd in de pomp) is op bijvoorbeeld 4000 toeren en daar rij je 170...dan gaat ie ook met 300 pk niet harder.
Verder zou je moeten kijken naar waarden en bijbehorende toerentallen van koppel- en vermogenscurve
Ik heb wel nog een gevulde kat eronder (denk ik
![fun :lach](./images/smilies/lach.gif)
Vermogen is niet het enige probleem.... al heb je 300pk, als je motor begrensd in de pomp) is op bijvoorbeeld 4000 toeren en daar rij je 170...dan gaat ie ook met 300 pk niet harder.
Verder zou je moeten kijken naar waarden en bijbehorende toerentallen van koppel- en vermogenscurve
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)