Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ESP ontbreekt

vragen over de T5
FM
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 sep 2007, 20:49

ESP ontbreekt

Bericht door FM »

Sinds kort heb ik een T5. Na de aflevering heb ik een aantal oplosbare problemen met de VW.
Op gegeven moment raadpleegde ik de handleiding. In de handleiding stond dat de ESP uitgeschakeld kon worden met een knop. Op die betreffende knop stond bij mij ASR. Navraag gedaan bij mijn dealer. Deze vertelde mij dat ESP besteld was. En dat klopt! Dit staat ook op mijn orderbevestiging en factuur.
Een week later moest mijn dealer, met schaamrood op de kaken, meldden dat Pon ESP is vergeten te bestellen bij de fabriek.

Mijn vraag: zijn er meer leden die hiermee te maken hebben gehad, zo ja, hoe ben je hiermee omgegaan?
Laatst gewijzigd door FM op 21 sep 2007, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door theo »

niet mee akkoord gaan eisen dat je krijgt wat je besteld heb
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
FM
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 sep 2007, 20:49

Bericht door FM »

Uiteraard heb ik dat gedaan!!!

Probleem is echter dat ESP niet meer achteraf in te bouwen is.

Ik zei nog tegen de dealer: " wat als ik een geschakelde versie krijg, maar automaat besteld heb. Dan begrijpt iedereen dat de koop ontbonden wordt en dat er een nieuwe Transporter geleverd dient te worden." Ik stelde dat dit wel een beetje op genoemd voorbeeld lijkt.

Ben benieuwd hoe de ervaring van anderen is.
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

Ik denk dat je van je dealer een korting o.id. mag verwachten.
Hij zal het niet met opzet gedaan hebben, en hoewel ik er geen verstand van heb, denk ik ook niet dat je dit systeem achteraf kan inbouwen.
Je kan je licht wellicht opsteken of het mogelijk is, om de koop te ontbinden.
Maar tegelijkertijd kan je je afvragen waar de grens ligt, wanneer iets niet is geleverd.
En inderdaad zal een automaat, een pondje meer in de weegschaal leggen.
Ik vraag me tegelijk af, als je een schakelbak hebt besteld, ipv een automaat wat de dealer dan zal doen.
Hoe dan ook succes.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door theo »

ik had zelf een een conflict met vw gehad over een aantal optie's die bij mij ontbraken.
ik zelf heb toen mijn rechtsbijstands verzekering er bij gehaald
ze hebben niks hoeven doen het dreigen er mee was al voldoende alles is na iets meer dan vier maanden opgelost
aangetekent een brief sturen naar je dealer en naar pon en de koop laten ontbinden en de juiste bus eisen.ook ze aansprakenlijk stellen voor de eventuele schade die je kan krijgen door het gene wat je mist. en of als je dat wenst een schade vergoeding eisen voor het gene wat je mist.
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
FM
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 sep 2007, 20:49

Bericht door FM »

Dank je wel painter (goeie avatar overigens, zondag 2-0).

Ik verwijt mijn dealer helemaal niets, aangezien hij de juiste bestelopdracht heeft gedaan. Het is Pon die ESP niet goed heeft besteld.

Uiteraard is een automatische bak van een andere orde dan ESP.
FM
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 sep 2007, 20:49

Bericht door FM »

@theo

Aha, ik vermoedde al dat ik niet de enige zou zijn. Ik moet mijn buis nog maar eens onder de loep nemen. Het zou kunnen zijn dat er meer mist.

PS ik ben wel tevreden over de kwaliteit en rijgedrag van mijn T5. En zoals eerder gemeld: ik ben best wel wat gewend (voorheen Volvo S60 D5 berijder).
Laatst gewijzigd door FM op 22 sep 2007, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door theo »

ik ben ook tevreden
maar ik wilde wel krijgen wat ik besteld had
en uiteindelijk ook gekregen
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Bericht door hendrikus »

zou ook voor een andere bus gaan. ESP is toch wel een fijne optie moet ik zeggen.

Heb laatst een klant gehad met een nieuwe Saab 9-3 waar de regensensor ontbrak, terwijl die wel was besteld. Kwam er op neer dat er uiteindelijk toch een nieuwe auto werd geleverd.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Ik zou denk ik, toch een andere bus eisen. Het is een wezenlijke veiligheidsvoorziening die jij er bewust tegen meerprijs hebt bijbesteld.

De laatste tijd is er juist heel veel te doen over ESP. Men overweegt het net als ABS europees verplicht te gaan stellen omdat de veiligheidsbijdrage best groot is.

Vorig jaar ben ik tijdens een inhaalmanoeuvre met de twee linkerwielen in de berm geraakt omdat iemand anders ook onaangekondigd (zie het liefst 500,- boete voor iedereen die z'n raw niet gebruikt) begon in te halen.
Mijn T5 begon flink te slingeren en ik kon hem ternauwernood houden, vermoedelijk omdat de ESP meehielp. Je hebt dan natuurlijk geen tijd om te kijken of dat lichtje op het dashboard knippert.

Groeten van Guus
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Bericht door maartent5 »

eisen dat ze het aanpassen (als het uberhaupt mogelijk is), of andere bus! ESP zou op alle auto's verplicht moeten zijn, het heeft zich al genoeg bewezen. Niet iedereen heeft de stuurmanskunsten van wijlen Colin Mcrae....
popeye
Berichten: 115
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:01

Bericht door popeye »

Volgende keer gewoon in Duitsland bestellen. Niks meer met Pon te maken dan.
En nog goedkoper ook.
wie goed doet , goed ontmoet!
FM
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 sep 2007, 20:49

Bericht door FM »

Allemaal bedankt voor jullie reactie.

Naar aanleiding hiervan heb ik me wat meer verdiept in deze materie. En inderdaad, het is een zeer belangrijk item. De cijfers spreken boekdelen. Er zit dus niets anders op dan.................. nieuwe bus eisen.

Ik neem vandaag contact op met mijn dealer. Ik hou jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

En, ook heel belangrijk: laat je niet paaien met iets wat je niet wil.
Als je hebt besloten om een andere bus te eisen, moet je dat dus bij je dealer doen, en niet bij Pon, aangezien je een overeenkomst hebt met je dealer.
En nog wat anders, hoor het voorstel van je dealer aan, en laat dit een dagje op je inwerken, want Painter gaat prat bij de volgende uitspraak:


Afspraken maak je niet, in tijden van geluk, en in tijden van verdriet.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Bericht door Leo45 »

De dealer kan wel zeggen dat Pon 't verkeerd gedaan heeft maar jij hebt een koopovereenkomst met de dealer en niet met Pon.
Dus zal je dealer het moeten oplossen.
Achter Pon verschuilen is makkelijk maar jij hebt nergens iets getekend dat Pon de verkoper is.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Plaats reactie