Mannen en vrouwen van weet je wel HELP, we zijn er bijna uit wat het wordt.
Of een t5 130pk lang enkele cabine of een t5 110pk lang enkele cabine.
We hebben al twee 174 pk bussen dus we zijn bekent met de 5 cylinders, wat dan de doorslag geeft is het verbruik dat moet natuurlijk laag zijn. Ik zal uitleggen wat we met de bus doen. Wij reinigen spuitcabines en hebben daarvoor een zware hogedrukreiniger, wat nog meer in de bus staat is
een airlesspomp en wat materiaal. Al met al zo'n 1000 kg max aan spullen.
Wie heeft ervaring en kan dus een goed advies geven.
p.s. wel voor morgen avond antwoorden want dan gaan we bestellen
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
een 110 of een 130
een 110 of een 130
klaag niet als je wind tegen hebt, maar wees blij als je wint mee hebt.
http://www.scsnederland.nl http://www.stopbos.nl
http://www.scsnederland.nl http://www.stopbos.nl
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:53
- Locatie: Borger Hunebedhoofdstad
- Contacteer:
Hoi,
Ik zou zeggen ga voor een 2.5TDI 131pk met 1000kg lading heb je genoeg trekkracht met deze motor en brandstofverbruik zal niet zo veel schelen want die 105pk 4cilinder moet hard werken om met dat lading vlot mee te komen in het verkeer en is 5bak dus moet meer toeren maken op autobaan
Ik zou zeggen ga voor een 5cilinder is ie ook meer waard als je hem weer wilt verkopen...
succes met je keuze
Mvg Seref795
Ik zou zeggen ga voor een 2.5TDI 131pk met 1000kg lading heb je genoeg trekkracht met deze motor en brandstofverbruik zal niet zo veel schelen want die 105pk 4cilinder moet hard werken om met dat lading vlot mee te komen in het verkeer en is 5bak dus moet meer toeren maken op autobaan
Ik zou zeggen ga voor een 5cilinder is ie ook meer waard als je hem weer wilt verkopen...
succes met je keuze
Mvg Seref795
Als de rijder de snelhied rond de 110 km/h weet te houden rij je makkelijk 1 op 14 - 15 km met de 130 PK. Daarboven neemt het verbruik redelijk snel toe 125 km/h ca 1 op 13, 150km/h 1 op 10.
Snel optrekken help ook om een draaikolk in de tank te creeren. Maar de trekkracht van de 5 cyl is zoveel meer als een van een 4 cyl. Als je met 600 kg of meer de heuvel bij Heerlen (A76) op moet zou ik de 5 cyl nemen: 4 cyl moet terug in versnelling waar de 5 cyl gewoon doorduwt naar boven.
Ik weet niet of de 4 cyl zoveel zuiniger is.
suc6 met de keuze
Groet EricP
Snel optrekken help ook om een draaikolk in de tank te creeren. Maar de trekkracht van de 5 cyl is zoveel meer als een van een 4 cyl. Als je met 600 kg of meer de heuvel bij Heerlen (A76) op moet zou ik de 5 cyl nemen: 4 cyl moet terug in versnelling waar de 5 cyl gewoon doorduwt naar boven.
Ik weet niet of de 4 cyl zoveel zuiniger is.
suc6 met de keuze
Groet EricP
Vandaag een besluit genomen, hadden nog bijna een vito 111 genomen maar vonden de t5 toch beter geprijsd. We hebben een 105 pk diesel gekozen en niet de 130 pk 5 cylinder, reden hiervoor is dat het verschil in verbruik minimaal is. Levertijd is erg gunstig met nu en 6 weken staat hij klaar en in de tussen tijd kunnen we een t5 of crafter rijden voor een heel scherp tarief.
Wel leuk is trouwens de rai aanbieding samen met 60 jaar pon is er een heel leuk pakket samen te stellen voor een heel schappelijke prijs. Dus als je nu nog een t5 aan wil schaffen is dit de tijd!
Wel bedankt voor de reacties.
Wel leuk is trouwens de rai aanbieding samen met 60 jaar pon is er een heel leuk pakket samen te stellen voor een heel schappelijke prijs. Dus als je nu nog een t5 aan wil schaffen is dit de tijd!
Wel bedankt voor de reacties.
klaag niet als je wind tegen hebt, maar wees blij als je wint mee hebt.
http://www.scsnederland.nl http://www.stopbos.nl
http://www.scsnederland.nl http://www.stopbos.nl