Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wie had er een vito V6 204 PK gereden ?

vragen over de T5
Plaats reactie
ad
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 feb 2007, 18:41
Locatie: Tiel

Wie had er een vito V6 204 PK gereden ?

Bericht door ad »

Hoi allen,

Ik had hier eens een stukje gelezen van iemand die een 6 cilinder vito of viano had gereden, was daar wel lovend over, weet iemand nog waar dat staat.

Vr GR Ad.
geen gedoe.
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Bericht door JP »

Even zoeken op: Appie en Painter toeren in de V6 viano

Of is dat niet wat je bedoeld??

Groet,
JP
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

Dat waren inderdaad Painter @ Appie.

Wij waren inderdaad zeer tevreden over de Viano.

Vooral motorisch ( V6 automaat), kan VW nog wat van leren.
Wat vooral opviel, was de souplesse van deze automaat, in een woord perfect.
Tevens moet ik de test in deze Autoweek onderschrijven, dat de remmen van de Transporter verbleken bij de Mercedes.
Voor de rest is het gewoon een mooie auto, waar eigenlijk niets aan mankeert.
Wil niet zeggen dat ik warm blijf lopen voor een VW, maar ik vindt dat het geen kwaad kan, om zo nu en dan even bij de buren te kijken.

vr,gr Het Test-Team.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
ad
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 feb 2007, 18:41
Locatie: Tiel

Bericht door ad »

Bedankt, vroeg dit omdat ik kijk naar een nieuw busie, heb een half jaar multivan highline gereden tot ik hem totallos reed, doodzonde.
Rijd nu een vivaro huurbusje en kijk op men gemak naar iets nieuws, wel lastig kiezen.
Vivaro bomvol 26.000,- Multivan bomvol 41.000,- Vito bomvol 36.000,- maar wel de zwaarste motor de benz. alles ex ex. Enkele cabine.
Vind vivaro en vito niet echt mooi, multivan wel, maar ja wel dik de duurste he !
Heb van de verzekering 45.000,- uitgekeerd gekregen, dus koop nu toch wat goedkoper in, maar toch, beetje meer overhouden is ook wel lekker.

Problemen,problemenjavascript:emoticon(':gekte')javascript:emoticon(':lach')
geen gedoe.
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Bericht door appie »

Viano (multivan van mb) met aktie pakketjes lekker. En het spul blijft heel wat nu van de band rolt. Transporter zou ik wachten op facelift, Appie wel in iedergeval wel.
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Bericht door Danny »

Tevens moet ik de test in deze Autoweek onderschrijven, dat de remmen van de Transporter verbleken bij de Mercedes
dat zijn wel de remmen van de 1.9 vergeleken met die van de Mercedes, de Mercedes V6 zal allicht andere remmen hebben dan zijn broertje met 90pk en zo ook heeft de 2.5 van VW een compleet ander remsysteem dan zijn kleine broertje 1.9... de test van dat magazine doet dus weinig terzake in dit geval :yes



groeten Danny :knipoog
Ruud PS
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:32

Bericht door Ruud PS »

De remmen van de Multivan met het sportonderstel zijn ook aangepast.
De schijfremmen zijn 17" groot (kunnen dus ook geen kleinere velgen meer op) waardoor het remvermogen zou moeten toenemen. Tot nu toe ben ik nog niet overtuigd, maar ja ik heb gelukkig nog geen noodrem actie moeten uitvoeren.
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Bericht door maartent5 »

Het 16" remsysteem van de 5-cilinder is zeker niet slecht...
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

Danny schreef:
Tevens moet ik de test in deze Autoweek onderschrijven, dat de remmen van de Transporter verbleken bij de Mercedes
dat zijn wel de remmen van de 1.9 vergeleken met die van de Mercedes, de Mercedes V6 zal allicht andere remmen hebben dan zijn broertje met 90pk en zo ook heeft de 2.5 van VW een compleet ander remsysteem dan zijn kleine broertje 1.9... de test van dat magazine doet dus weinig terzake in dit geval :yes



groeten Danny :knipoog
Nou ik rijdt een 174 pk, maar die komen niet in de buurt van de Viano.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Bericht door Danny »

Nou ik rijdt een 174 pk, maar die komen niet in de buurt van de Viano.
Dat beweer ik ook niet, enkel dat het remsysteem anders is en dus niet vergelijkbaar. :knipoog en toch halstarrig VW rijden :bifun :bonk

Danny
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

Ook ik heb onlangs met de Vito V6 gereden.

Durf het bijna niet te zeggen, maar hij rijdt echt super, alleen die zithouding is en blijft :gif

De remmen van de T5 5 cylinder halen het inderdaad niet bij de remmen van de Vito V6, de souplesse is prettig, de automaat schakelt keurig.
Alleen .....

HET ZIET ER NIET UIT!!!!

:alarm "Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een TAXI!!"
:alarm

Slechts 315.000 km onderweg.......
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
leon2207
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 feb 2007, 17:50

Bericht door leon2207 »

Mijn collega rijdt een Viano 2.2 cdi trendline 150 pk, ongeveer tegelijk (aangeschaft met mijn T5.

Tot op heden staat de Viano voor in de duurtest, de T5 is al een keer teruggeweest naar de garage voor reparatie onder garantie.

Verder is de viano zeker mooie bus, vermogen zat (blijft natuurlijk wel iets achter op mijn 174 pk :klappen ) het mooie bij de viano vind ik de luchtvering op de achteras, geweldig met rijden en beladen! Echt een optie die ik mis in het aanbod van de T5.

Verder kan je duidelijk zien dat de viano het 'taxi' busje is, alles is netjes afgewerkt en voelt degelijk aan, vindt ik bij de T5 wel een beetje tegenvallen.

Wat Patrick ook al aangeeft is de zithouding, daar moet je echt van houden volgens mij, een beetje combinatie van personenstuur in bestelauto, altijd weer even wennen als ik mijn auto overstap in de Viano.

Succes met je keuze!
174 PK 4-motion -> Nr 276
Daan
Berichten: 111
Lid geworden op: 18 jan 2007, 18:56
Locatie: baarn
Contacteer:

Bericht door Daan »

jaha ,een betrouwbare taxi toch?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

@ Ad,
misschien kun je bij onze zuiderburen iets leuks aanschaffen wat in Nederland niet leverbaar is..

Een Renault Traffic Generation..

Zie ook hier...
http://www.renault.be/gamme/intro.phtml ... lang_id=nl

Is maar een idee hoor.
En over die Viano,
ja inderdaad rijdt lekker :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie