Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Schuifraam monteren HOE???
Schuifraam monteren HOE???
Als ik een schuifraam wil monteren is dat zelf te doen ??
Is het een kwestie van kit wegsnijden raam demonteren, en nieuw schuifraam plaatsen.
Of vergeet ik dan iets??
En krijg je het wel weer waterdicht en rotvrij.
aju Propje
Is het een kwestie van kit wegsnijden raam demonteren, en nieuw schuifraam plaatsen.
Of vergeet ik dan iets??
En krijg je het wel weer waterdicht en rotvrij.
aju Propje
- Christoffel
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld
bespaar je maar de moeite,tis bijna niet te doen zonder t juiste gereedschap en de kennis hoe je t moet doen. :alarm
maar wat ik je wel kan mee geven is,dat je even naar autotaalglas moet bellen en even vragen wat t kost als hun er hem er in zetten,ik heb dit ergens anders hier op t forum over gelezen,dat iemand naar autotaalglas is gegaan om de zij ramen van zijn dc er in te laten zetten,en dat was niet eens zo duur.
vraag me niet naar de prijs want dat weet ik niet meer.
ik hoop dat je hier wat aan hebt,
greats,t4,tje.
maar wat ik je wel kan mee geven is,dat je even naar autotaalglas moet bellen en even vragen wat t kost als hun er hem er in zetten,ik heb dit ergens anders hier op t forum over gelezen,dat iemand naar autotaalglas is gegaan om de zij ramen van zijn dc er in te laten zetten,en dat was niet eens zo duur.
vraag me niet naar de prijs want dat weet ik niet meer.
ik hoop dat je hier wat aan hebt,
greats,t4,tje.
druk met van alles,en daar gaat een hoop vrije tijd in zitten!
Inderdaad, bel morgen maar ff met ons of een collega. Ruiten plakken komt inderdaad redelijk precies. Heb je niet alle oude kit goed weg heb je kans op lekkages en zonder goede kit kan alles er zo uit vallenT4,tje schreef:bespaar je maar de moeite,tis bijna niet te doen zonder t juiste gereedschap en de kennis hoe je t moet doen. :alarm
maar wat ik je wel kan mee geven is,dat je even naar autotaalglas moet bellen en even vragen wat t kost als hun er hem er in zetten,ik heb dit ergens anders hier op t forum over gelezen,dat iemand naar autotaalglas is gegaan om de zij ramen van zijn dc er in te laten zetten,en dat was niet eens zo duur.
vraag me niet naar de prijs want dat weet ik niet meer.
ik hoop dat je hier wat aan hebt,
greats,t4,tje.
T4 2.5TDI 88pk 1999
ruitje plakken
oke thanks ik zal er nog eens op m,n kop krabben voor ik hier aan begin als ik een prijs heb van Carglass of een ander bedrijf zal ik dat hier wel ff melden.
ajuus Propje
ajuus Propje
Wat voor schuifraam zet je erin origineel of aftermarket.
Zat ervoor al een schuifraam in? zoja geen probleem.
Zoniet en was het een dichte bus zonder dc veel werk.
Vaste raam eruit snijden achter gebleven kit weghalen,gaten boren voor de schroeven,buitenste rand naar binnen tikken tegen binnenste rand.
Dan ruit plaatsen vastzetten en bovenkant afkitten.
ALs je een origineel schuifraam hebt van transporter,maar de werkwijze zal niet veel verschil uitmaken meteen ander merk ruit.
IK hoop dat je hier wat aan hebt. grt Jan
Zat ervoor al een schuifraam in? zoja geen probleem.
Zoniet en was het een dichte bus zonder dc veel werk.
Vaste raam eruit snijden achter gebleven kit weghalen,gaten boren voor de schroeven,buitenste rand naar binnen tikken tegen binnenste rand.
Dan ruit plaatsen vastzetten en bovenkant afkitten.
ALs je een origineel schuifraam hebt van transporter,maar de werkwijze zal niet veel verschil uitmaken meteen ander merk ruit.
IK hoop dat je hier wat aan hebt. grt Jan
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
-
- Berichten: 2138
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Heb zelf een schuifraam in de schuifdeur geplaatst. Hiervoor eerst de deur uit de rails gehaald en op een aparte standaard gelegd.
Met een speciaal "ruiten-mes" de ruit uit de kit gesneden.
rest kitlagen verwijderd
De te boren gaten liggen al bijna voorgestanst, maar dit was even passen en meten met het schuifraam-frame tegen de deur
gaten boren
eventuele lakschade bijwerken
nieuw rubbergeplaats met ruitenkit (dun)
ruit-frame er opgelegd en moeren aan de binnnenzijde gelijkelijk aangetrokken
Deur weer plaatsen
totaal was ik er ca 2 uur mee bezig
Zit en werkt en lekt niet al voor bijna 2 jaar.
JB
Met een speciaal "ruiten-mes" de ruit uit de kit gesneden.
rest kitlagen verwijderd
De te boren gaten liggen al bijna voorgestanst, maar dit was even passen en meten met het schuifraam-frame tegen de deur
gaten boren
eventuele lakschade bijwerken
nieuw rubbergeplaats met ruitenkit (dun)
ruit-frame er opgelegd en moeren aan de binnnenzijde gelijkelijk aangetrokken
Deur weer plaatsen
totaal was ik er ca 2 uur mee bezig
Zit en werkt en lekt niet al voor bijna 2 jaar.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Ik begin er nooit meer aan!!!!Multivan Generation schreef:vraag het anders eens aan Berrie en of Rene?
die hebben er ervaring mee :klappen
schuiframen monteren zoals hierboven wordt gesuggereerd dienen dus NIET met kit gemonteerd te worden. Origineel zitten ze ook niet gekit.
Als je bus standaard transporter is geweest, net zoals die van mij en Rene, is het een ongelofelijk drama om deze ramen op 100% perfecte manier te monteren.
De sponning van de raamuitspraing van de bus is anders als bij een fabrieksmatige ramen bus. Wij hebben de sponningen van de bus getracht op maat te kloppen, we hebben de schuiframen afgeslepen naar de sponning van de bus. We hebben alle kit tussen de binnenplaat en de buitenplaat weggesneden, met popnagels deze platen weer aan elkaar gemaakt en de sponning zo maximaal mogelijk geklopt.
René heeft zelfs een schuifdeur gekocht voor schuiframen omdat het anders niet netjes ging.
Resultaat is naar tevredenheid, maar niet 100% zoals we wensten.
Wij zijn ongelofelijke zeurpieten en willen het netjes hebben, we zijn dagen bezig geweest voor onze 2 bussen en hebben gezegd !!
Eens maar nooit weer.
Groeten Berrie
Laatst gewijzigd door René op 09 okt 2007, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2138
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Als je bus standaard transporter is geweest, net zoals die van mij en Rene, is het een ongelofelijk drama om deze ramen op 100% perfecte manier te monteren.
Betreft bij mij een bus met ramen (camper)
En de kit is ruitenkit die flexibel blijft dus desgewenst volledig verwijderbaar.
En ja ik ben (soms) ook een zeurpiet
En je mag komen kijken ;-)
JB
Betreft bij mij een bus met ramen (camper)
En de kit is ruitenkit die flexibel blijft dus desgewenst volledig verwijderbaar.
En ja ik ben (soms) ook een zeurpiet
En je mag komen kijken ;-)
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--