Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Olie

vragen over de T4
Plaats reactie
ossie38
Berichten: 75
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:38

Olie

Bericht door ossie38 »

Hallo Allemaal,

In de vorige forums heb ik al het een en ander gelezen over motorolie die je zou kunnen gebruiken. Elke T4 gebruiker heeft weer een eigen keus. Daar lijkt het op. Ik heb een Transporter uit 2001, 111KW. Ik wil zelf de olie vervangen maar weet niet welke merk of type olie ik moet gebruiken. Ik ga er mee op vakantie naar een warm lad, zwaar beladen met hoge snelheden. De vorige keer heb ik het bij een vriend laten doen en die heeft er van MPM 0W30 in gedaan. Het moet geschikt zijn voor een longlifebeurt. Wat adviseren jullie mij welke motorolie ik echt ,moet gebruiken.?

Alle reacties zijn welkom,

MVG, OSSIE
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:44
Locatie: Zuid - Holland

Re: Olie

Bericht door Ernst »

Ik heb nu speciale olie van Bardhall er in zitten, motor "loopt" warm en koud erg "rustig", bij ons wordt de t4 ook regelmatig zwaar belast en hebben m'n vrouw en ik "zware" voeten als we eenmaal op de autobahn zijn aangekomen, tevens gaat deze t4 ook zomers naar warme landen en 's winters de bittere kou in.... Als je me een :mail geef zal ik je het telefoonnumer geven van de vertegenwoordiger waarvan ik de olie heb gekocht geven, was overigens niet de goedkoopste olie........Ik geloof dat ik 70 euro kwijt was voor de olie.....


Let wel op bij welke olie dan ook dat je voldoet aan de VW eisen, anders gaat het niet goed komen.
:T44EVER :driveT4
Gebruikersavatar
JAN 751
Berichten: 201
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:22
Locatie: Stede Broec

Bericht door JAN 751 »

Ossie Je auto valt onder longlifeservice en daar moet 0 w 30 olie in met
VW no 50601 dit staat op de verpakking. Heb gister zelf nog een liter gekocht van het merk EUROL voor €11,95 Normaal zit het rond de € 20,- :bonk

Groet Jan :toppie
Seref795
Berichten: 135
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:23
Locatie: Overijssel

Bericht door Seref795 »

Hoi Ossie38 (KAYSERILI HEMSOM)

Je moet je busje niet zoveel gaan beladen is toch zonde voor je mooie bus wat neem je nou van hier naar Turkije? daar heb je ook toch alles.Ja natuurlijk paar koffers je kleding die je tijdens vakantie moet gaan dragen en wat eten voor onderweg en dat moet gewoon alles zijn dus ff een tip ga hem niet veeeel beladen en rij niet zo hard is namelijk gevaarlijk 130/140km per uur is voldoende en zat

Mvg,Seref795 (Jouw Landgenoot en ook uit38)
ossie38
Berichten: 75
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:38

Bericht door ossie38 »

Hey Seref,

Met beladen bedoelde ik eigenlijk dat er zoveel werd gereden en natuurlijk bergen op en af is ook niet makkelijk voor een auto. Af en toe ook nog eens iets doortrappen. Busje heeft dan wel zwaarder dan normaal. Vooral in die hitte.

Maar bedankt nog voor je reactie.

Ernst, Ik kon je jammer genoeg niet mailen. zou jij mij misschien een mailtje kunnen versturen. Ik ben wel geinteresseerd in die olie war jij het over hebt.
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:44
Locatie: Zuid - Holland

Bericht door Ernst »

ossie38 schreef:Hey Seref,

Met beladen bedoelde ik eigenlijk dat er zoveel werd gereden en natuurlijk bergen op en af is ook niet makkelijk voor een auto. Af en toe ook nog eens iets doortrappen. Busje heeft dan wel zwaarder dan normaal. Vooral in die hitte.

Maar bedankt nog voor je reactie.

Ernst, Ik kon je jammer genoeg niet mailen. zou jij mij misschien een mailtje kunnen versturen. Ik ben wel geinteresseerd in die olie war jij het over hebt.
Als ik je e-mail adres ergens kan vinden zou het wel lukken alleen deze staat niet bij je profiel......Geef ef je e-mail en het komt goed :klappen
:T44EVER :driveT4
ossie38
Berichten: 75
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:38

Bericht door ossie38 »

Mijn emailadrs is gencosman66@hotmail.com

bedankt voor alle moeite
Seref795
Berichten: 135
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:23
Locatie: Overijssel

Bericht door Seref795 »

Hey Ossie,

Yigidin Harman oldugu yerden mi? :jumpklap

Mvg Seref795.
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:44
Locatie: Zuid - Holland

Bericht door Ernst »

Nou wat Seref schrijft begrijp ik geen ene mallemoer van :politie , misschien is een vertaling voor ons ook leerzaam :muur

Maar v.w.b. de olie moet het zijn Full Synthetic / Syn power / longlife / ACEA A3 / B4, VW: 504.00 / 507.00 recommended where VW, 503.00 / 503.01 / 506. 01 is specified :ie

En dat is de olie van Valvoline........... :alarm
:T44EVER :driveT4
Plaats reactie