Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

naafdop Ronalvelg

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

naafdop Ronalvelg

Bericht door HP Hulscher »

Wie o wie kan me helpen: bij de garage hebben ze 2 naafdoppen stukgemaakt en toen met kit weer in de velg gezet. Die liggen dus nu ergens langs de snelweg, alleen de kit zit nog in mijn velg. Het zijn Ronal 17 inch spaakvelgen, maar ik kom ze op het net nergens meer tegen. Wel het model, maar niet de maat. Nu kan ik natuurlijk wat velgenboeren langsgaan, maar wie weet is er een in het bijzonder die dergelijke zaken kan nabestellen. Oh ja de garage weet natuurlijk van niks, ze zijn vast gestolen. En die kit, nee meneer dat zouden wij nooit doen. Nou ja uitgeluld.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Ik om nogal eens op de sloop,heb je een foto?
vr.gr.Harry
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door HP Hulscher »

harry, je hebt mail, dank je!
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Ik had op mijn T4 ook Ronalvelgen met centrale naafdoppen. In deze naafdoppen zaten imitatie imbusschroeven geklikt.. In de loop van de tijd waren er een aantal van deze nepschroeven verloren geraakt. Ik heb toen gewoon naar Ronal gemaild of ik bij hun nieuwe exemplaren kon bestellen.
Een week later kreeg ik gratis nieuwe voor alle vier de velgen!!!! :klappen :klappen :klappen :klappen :klappen :klappen :klappen

Ik zou dus zeggen, schrijf of mail eens naar Ronal, misschien zijn ze nog even klantvriendelijk.........
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door HP Hulscher »

das ook een goeie tip ! Maar gek genoeg kan ik Ronal niet echt vinden als bedrijf, het lijkt een amerikaans bedrijf te zijn dat meerdere merken onder z'n hoede heeft.... maar ik zal nog eens verder zoeken, dank voor de tip! Mijn naafdoppen zitten vast met 2 van die kliklipjes (ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel) en blijkbaar, als je die niet voorzichtig loswipt met een schroevendraaier, breken ze makkelijk af. Was aan de linkerkant van de auto het geval, de rechterkant niet. Ik had meteen het beeld in mijn hoofd van de stageloper links en de monteur rechts van de auto bij het vervangen van de remblokken.... Nou ja kan iedereen overkomen waarschijnlijk, maar niet netjes om dan te proberen ze vast te kitten, want dat komt op een dag uit natuurlijk. Blijft namelijk niet zitten, en had zelfs best gevaarlijk kunnen zijn (voor medeweggebruikers)
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Hier is de link naar de website van Ronal:
http://www.ronal.de/
Succes met het mailen :mail :mail :mail
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door HP Hulscher »

ik heb de velgen over laten zetten op mijn nieuwe bus en de dealer heeft ze gepoetst en de 2 resterende kappen er ook maar afgehaald...... staat eigenlijk best goed :) Mailtje van Ronal gehad dat de kappen bij een VW dealer te bestellen zouden moeten zijn. Dat ga ik dus maar doen misschien. Eerst ff kijken of ik hier aan wennen ga. Of is het van belang dat de naaf wordt afgedekt ?
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

De naafdoppen zitten er inderdaad als een soort bescherming op. Met name voor de voorwielen. Daar zitten de naafmoeren onbeschermd en die zijn nogal onderhevig aan roesten. Dat kan bij demontage voor problemen zorgen. Bovendien zien roestige moeren achter een mooie velg niet zo verzorgd uit (mijn mening.........) :ie :ie :ie
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door HP Hulscher »

ja idd dat is nu al een beetje te zien... ok ik bestel er 2 bij :)
Plaats reactie