Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ze beginnen achter te lopen bij VW

vragen over de T5
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Ze beginnen achter te lopen bij VW

Bericht door painter »

Zo lang als VW blijft vasthouden aan voorwielaandrijving, wordt het straks het lachertje bij de stoplichten.


http://www.topnieuws.be/nl/r/3293746/Fo ... met_200_pk
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

nou ,.....

Bericht door sep »

achterwiel aandrijving heeft niet altijd voordelen ,als het nat /glad op de weg is een achterwiel aandrijver in het nadeel ,....zeker met zoveel vermogen ,een beetje te veel gas en je staat dwars op de weg (heb ik zelf al mogen ervaren in een hyundai h200 met 80 pk,........)
200 pk op de voorwielen is al kielekiele ,4 wiel aandrijving dat is een perfecte oplossing in mijn ogen ,samen met asr en esp .
maar eh ,met alle respect het blijft een transit ,en ik weet uit ervaring dat dat stukken minder rijdt dan een transporter ....
maar goed ,het is wel een interesante vraag wat vw gaat doen ,...er is al een 4 cylinder diesel met 205 pk klaar ......laat maar kome zou ik zeggen .

mvg sep

:toppie
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Bericht door maartent5 »

bij zo'n grote vermogens is de beste optie toch gewoon 4WD. En zo'n achterwielaangedreven auto is mss wel sneller bij sprints, maar het zijn altijd die auto's die ik onderaan de berg zie met hun sneeuwkettingen klooien omdat ze er zo niet opgeraken, zelfs niet met sneeuwbandjes. :bifun
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Bericht door Henk250 »

Een beetje ervaren rijder kan met alles overweg.

Ben je echter "proefrijder", en kom je nooit buiten je dorp,ja,dan kan ik me voorstellen dat zoiets beangstigend is.

:muur :muur :muur

Geen nood Painter,ze hebben daar cursussen, en pillen voor......................


:lach :lach :lach
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Bericht door hendrikus »

Vind niet echt dat je een T5 en een Transit kunt gaan vergelijken, zeker niet als je bedenkt dat de 200pk versie alleen op de 8erwielen aangedreven versie komt. Bij de Transit is dit alleen vanaf de verlengde modellen meende ik.
Dan kom je al bij een Crafter uit qua ruimte en daar kan de huidige Transit ( 07/08 ) model echt wel tegenop. Allereerst al omdat de Crafter er gewoon niet uiziet naar mijn mening en de huidige Transit gewoon erg goed rijd.

En als jij veel op pad bent met een boel lading of zware aanhangers kan een achterwiel aangedreven bus met veel vermogen wel fijn zijn, beter als een fwd tenminste. Mooiste was inderdaad een 4wd, maar dat is er volgens mij bij geen 1 in deze klasse qua formaat bus
T4 2.5TDI 88pk 1999
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

De Transit is al jaren verkrijgbaar in zowel vóórwiel- als achterwielaandrijving.
Besef goed dat door achterwielaandrijving de hele auto hoger wordt en daardoor de wegligging dienovereenkomstig slechter.

Mijn ervaring met caravan maar ook met tandemasser van dik 2500 kg aan de haak, met soms ook wel een kogeldruk die zeker rond het maximum zit (120kg), is dat je echt geen tractieproblemen hebt met wegrijden. Niet of nauwelijks meer dan solo leeg. En dan rijd ik met zo'n 200pk automaat. Degenen onder ons die er verstand van hebben weten dat de koppelomvormer van de automaat ook nog eens zorgt voor een veel hoger moment op de voorwielen bij wegrijden vanuit stilstand.
Dit geeft wel altijd bij elke belading problemen met nat weer, het hoge koppel kan ie zelfs met 255 vóórop niet kwijt en je moet dan ook rustig gasgeven.

Ik heb er een tijdje een Iveco Turbodaily bij gehad met slechts een 100pk'tje er in, nou daar kwam je bij nat wegdek leeg helemaal niet mee weg, ook niet met diverse andere banden. Alléén sipen van de banden hielp wat, dat ga ik bij de T5 ook weer laten doen.
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Bericht door Danny »

Ik snap dat vergelijken niet helemaal en ook die PK strijd vind ik lullig.
Ik rijd T5 omdat ik hem leuk vind en niet omdat ie per definitie meer PK's heeft, sneller is achter of voorwielaandrijving heeft...nee gewoon ik vind het een leuke bus, als je ieder busje moet gaan vergelijken dan ben je op den duur nergens meer tevreden mee. fijn voor Transit rijders zou ik zeggen maar voor mij blijft het een T5 al hadden ze een 400PK bus :klappen
nu ja ieder zijn ding he :lach
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Koop gewoon een lekkere dikke V8.....PK 's met scheppen voorhanden..en over de levensduur??Wat is er de laatste 30 á 40 jaar nou aan die dingen gedaan?
Nou dan............ :bifun :bifun
Gebruikersavatar
sebasco
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:12

Bericht door sebasco »

Volgens mij vergeten ze bij autoweek nog de V6 versie van de Transporter.

Hoe ziet het er nu eigenlijk uit komt er nu een V6 diesel versie of is dat nu helemaal van de baan?

:zwaai

Sebasco
jelle
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 sep 2007, 21:08

Bericht door jelle »

ik vind z,n fot echt een honden hok!! sorry
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

sebasco schreef:Volgens mij vergeten ze bij autoweek nog de V6 versie van de Transporter.

Hoe ziet het er nu eigenlijk uit komt er nu een V6 diesel versie of is dat nu helemaal van de baan?

:zwaai

Sebasco
Gezien de hele CO2-discussie, denk ik dat VW de VR6 tdi voorlopig even achter houdt. Een 6-cilinder is bij gelijk vermogen qua verbruik altijd in het nadeel t.o.v. een viercilinder vanwege de hogere inwendige wrijving. Daarbij komt de nieuwste trend van downsizing, waarbij de motoren een kleinere cilinderinhoud krijgen, met behoud van het motorvermogen. De 1.4 TFSI-motoren zijn hiervan het bewijs. Het zou me niets verbazen als VW binnenkort met een sterke 2 liter commonrail tdi in de T5 komt.
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

ik zeg geen nee, tegen CO2
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
broekhof
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 okt 2007, 17:28
Locatie: Thuis
Contacteer:

Bericht door broekhof »

Ben vandaag bij de dealer geweest en die heeft het erover dat waarschijnlijk de v6 pas in 2009 komt en dat de t5 dan ook geupdated gaat worden.

Greetz :alarm
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Komt mooi uit: ik heb gepland 4 jaar er mee te rijden en in 2009 weer een andere auto te nemen. Dat zou goed weer een T5 kunnen worden maar dan moet ie wel veel stiller zijn.
Ik denk ook aan een Touareg :love of iets dergelijks maar je raakt zo verslaafd aan die laadruimte vind ik. Al heb ik 'm niet dikwijls nodig, je hebt hem wel altijd bij de hand !
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

De Touareg is inderdaad een zeer comfortabele en mooi afgewerkte auto, maar de binnenruimte is echt aan krappe kant, zeker in vergelijking met zijn directe concurrent de Mercedes ML.
Plaats reactie