Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

multivan bizniz edition

vragen over de T5
Plaats reactie
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

multivan bizniz edition

Bericht door sep »

Loop ik gisteren op de rai ,valt mijn oog op de meest luxueuze versie van de transporter die ze hebben ,uiteraard was deze afgesloten ,dus effe door het glas kijken dan maar ,......een maat van me dacht, weet je wat ,ik vraag gewoon of ie effe van het slot af kan ,... .en wat denk je ,wij werden als wv die-hards gewoon (h)erkend en prompt gingen alle deuren van dit rijdende paleis voor ons open .
Wat een schitterend handwerk ,de gebruikte materialen waren zo hoogwaardig,gewoon een genot om aan te raken ,....ik was zeer onder de indruk ,........ook de prijs ,.....een onwaarschijnlijke € 223000,- :bonk (ongeveer, weet het exacte bedrag niet meer )loop je vervolgens bij mercedes over de stand ,en zie ik daar ook een dergelijke uitvoering ,ik trek het portier open ,en ben gelijk genezen ,de mercedes komt niet in de buurt van de vw ,wat een schrale bedoening .
Als klap op de vuurpijl komt er ook nog een of andere lampekap op ons af terwijl we de mb staan te bekijken ,worden we als landlopers behandelt ,of we we even afstand van het voertuig willen nemen ,..de lomperd ,tact had ie ook nog nooit van gehoord .
maar goed tis mij al wel duidelijk echte concurentie heeft vw niet in mijn ogen ,want ben je eerlijk tegen je zelf en ben je instaat om kwaliteit een beetje te beoordelen dan kun je gewoon niet om vw heen ,...het wordt bijna eentonig zo .


Wel heb ik nog even gekeken naar de h300 van hyundai ,en eerlijk is eerlijk ,.....hij is een stuk mooier geworden ,ook prijstechnisch een klapper

170 pk dubbele cabine 20000,- ex btw/bpm :groteogen

Alleen wat ik dan niet snap is ,,,,de h300 is langer / breder geworden ,maar net als in de h200 zit er een werkelijk:gif dubbele cabine in ,je zit zo rechtop ,bijna met een hoek van 90 graden ,...kan dat nu niet anders ???(ik weet dat het fiscale blok moet passen ) ik denk dat als hyundai dat veranderd ,de h300 nog wel eens een vaak geziene auto kan worden ,..
de kwaliteits beleving tussen de vw en de hyundai is nog wel goed voel/ zichtbaar dus er is sprake van appels en peren ,maar vw € 40000,- of korea €20000,- ,das nog al een gat .

mvg Sep
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4458
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk-1 »

Hoi Sep, kijk das een leuke samenvatting van jouw daggie Rai :toppie
Wij gaan 3 november een kijkje nemen
Heb er veel zin in

:yes :happy
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Bericht door hendrikus »

Wat heb je bij MB bekeken dan?? Een Vito of een Viano? De laatste kan nl echt wel tegen een T5 op, qua interieur en zeker qua rijden.

En VW levert wel kwaliteit, maar om nu te zeggen dat ze geen echte concurentie hebben vind ik nogal ver gaan. Het is maar net wat je wilt uitgeven, ik vind een standaard T5 nl maar weinig bijzonders. Je moet aardig wat op tafel leggen wil je een T5 een btje aankleden
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

Sluit ik me helemaal bij aan, inderdaad als je een beetje opgeleukte T5 wilt rijden, kan je er van uitgaan dat je 40 briefjes van 1000 mag aftikken.
Als je zoals ik een Transporter Highline bezit, mag je nog er nog wel even een kleine 5000 tegen aan gooien om hem helemaal af te krijgen.
En eerlijk is eerlijk, de V6 van Mercedes staat op eenzame hoogte ten opzichte van een automaat van VW.
Het zal altijd wel een strijd blijven tussen de aanhangers van VW (waar ik zelf ook toe behoor), en die een warm hart toedragen aan MB.
Hoe dan ook, ik heb geen oogkleppen voor, dus moet toegeven dat de afwerking van een Viano niks minder is dan een VW.
Morgen met mijn mede testrijder naar de Rai, dus we zullen eens even enkele vergelijken loslaten op de diverse merken.
Ik heb wel het geluk, dat ik er niet uitzie als een landloper, dus ik verwacht wel een vorkje te kunnen prikken bij MB.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

tja

Bericht door sep »

Niets ten nadele van de mercedes op basis van merken blindheid ,maar gewoon op basis van wat ik zie en voel schiet de mb ten opzichte te kort ,over vormgeving kun je wel discussieren maar dat wordt een eindeloos verhaal ,dus dat doen we maar niet .
wat betreft de prijsverschillen tussen mb of vw ,daar kan ik ook kort over zijn ,dat maakt elkaar weinig ,een standaard vito daar zit net zoals in de vw ,niks in ,allebij kale auto`s .
ik ben een jaar geleden al bij de mb dealer geweest en heb uitgebreid in de meest luxe viano gereden (automaat /leer de hele zooi ,...€ 58000,- ex btw/bpm)
En ik kan zeggen dat ik RONDUIT TELEURGESTELD WAS ,inzake rij eigenschappen ,afwerkingsniveau ,motor /automaat .
Een multivan highline is dan echt mooier in mijn optiek ,
Wel moet ik zeggen dat de automaat van de t5 ook niet is wat het zou kunnen zijn (de dsg automaat uit de caddy is vele malen beter dan de huidige t5 automaat )
Over de vito icm de v6 met automaat kan ik niets zeggen ,omdat ik daar geen ervaringen mee heb ,ik weet dat het de v6 is uit de personenklasse van mb (320 cdi ) en die staat als zeer gecultiveerd bekend ,dus daar ga ik dan maar van uit .
Dan als laatste nog iets over de benadering van een medewerker van mb jegens onze groep ,.........het is maar net hoe je dingen brengt ,maar als je als een hork mensen bij het product wegstuurd alsof het kleine kinderen zijn ,dan schiet je wel tekort als verkoper ,.......voor de goede orde het betrof een viano zaken uitvoering die niet omringd was door enige vorm van afrastering /hekken of wat dan ook ,maw je kunt er gewoon vrij omheen lopen ,dus in mijn ogen dan ook publiek toegankelijk is ,.....en nee , wij namen niet eens plaats in het voertuig .
Bij vw werdt ons in de vip lounge een verfrissing aangeboden ,...zo kan het ook . :toppie

mvg sep
Gebruikersavatar
pee
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 nov 2007, 19:20
Locatie: knokke Heist

Deuren

Bericht door pee »

Ik heb een T5 multivan bj 2004 met Electrische schuif deuren en heb niets dan problemen
als je dit nieuw ziet is dit allemaal mooi en leuk op afstand bediening drukken en deuren sluiten of openen.

maar na een tijdje wil je de deuren sluiten en dan gaat een of beiden dicht en terug open en dan moet je met de hand de deuren wat helpen open gaan want blijkbaar gaan ze niet vergenoeg open.

of 1 of beide deuren gaan open maar niet meer dicht dan met open deuren naar VW rijden. :nuts

Voertuig is reeds divesre malen bij VW verdeler geweest maar problemen komen altijd terug

reeds bij 6 verschilende verdelers in belgie geweest.

iedere keer een rekennig voor afstellen of andere hestellingen

En ik die dacht dat een T5 de beste was.............. :politie
Mvg,
Pee
Plaats reactie