Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Van geel naar grijskenteken.
- multivanapeldoorn
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 03 aug 2007, 21:35
- Locatie: Apeldoorn
- Charles 1065
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
- Locatie: Silvolde
Re: Van geel naar grijskenteken.
Oke, even een oud topic naar boven halen maar ik heb ook een vraag.
Een geel kenteken T4 met dubbele cabine laten keuren naar grijs kenteken,
kan dat zo zonder problemen?
Zitten geen ramen achterin en er zit een dicht tussenschot met raam erin in.
Zou dan in principe geen problemen moeten opleveren toch?
Dubbele cabine wil ik nl sowieso behouden.
Iemand bekend met de kosten?
Een geel kenteken T4 met dubbele cabine laten keuren naar grijs kenteken,
kan dat zo zonder problemen?
Zitten geen ramen achterin en er zit een dicht tussenschot met raam erin in.
Zou dan in principe geen problemen moeten opleveren toch?
Dubbele cabine wil ik nl sowieso behouden.
Iemand bekend met de kosten?
-
- Berichten: 1164
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
- Locatie: ommen
Re: Van geel naar grijskenteken.
Dan moet de tussenwand op de juiste maat staan, en het enige voordeel is het verschil in provinciale opcenten. Of je moet hem zakelijk gebruiken
Groetjes Driekus Ardesch
Re: Van geel naar grijskenteken.
Zakelijk dan inderdaad, dus dat scheelt nogal.
Kwam nl een erg nette bus tegen, particulier gebruikt, goed onderhouden en zoiets zoek ik maar
dan grijs kenteken. Ivm bijtelling moet hij min 15 jaar zijn en dan kom je niet heel veel echt nette
bussen tegen dus zodoende.
En die maten, als ik het hier zo lees moet de ruimte achterin dit zijn:
http://www.belastingdienst.nl/variabel/ ... 1952_91257" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu ga ik er vanuit dat de wand gewoon op de goede plek zit, zo te zien op de foto's zit hij ook
direcht achter de bank maar even nameten is niet verkeerd voor eventuele aanschaf.
Klopt dat zo?
Kwam nl een erg nette bus tegen, particulier gebruikt, goed onderhouden en zoiets zoek ik maar
dan grijs kenteken. Ivm bijtelling moet hij min 15 jaar zijn en dan kom je niet heel veel echt nette
bussen tegen dus zodoende.
En die maten, als ik het hier zo lees moet de ruimte achterin dit zijn:
http://www.belastingdienst.nl/variabel/ ... 1952_91257" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu ga ik er vanuit dat de wand gewoon op de goede plek zit, zo te zien op de foto's zit hij ook
direcht achter de bank maar even nameten is niet verkeerd voor eventuele aanschaf.
Klopt dat zo?
- Wim T4 935
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
- Locatie: Randstad
Re: Van geel naar grijskenteken.
Ik begrijp het niet helemaal.
Een T4 met DC met tussenschot lijkt mij een grijs kenteken auto. Waarom staat deze op een geel kenteken dan? Ik zou de reden willen kennen al is het alleen al om bij de omkeuring niet voor verrassingen te komen staan.
Een T4 met DC met tussenschot lijkt mij een grijs kenteken auto. Waarom staat deze op een geel kenteken dan? Ik zou de reden willen kennen al is het alleen al om bij de omkeuring niet voor verrassingen te komen staan.
Groeten van Wim
Re: Van geel naar grijskenteken.
Ik zou in ieder geval goed nakijken, wel een vreemde situatie namelijk.
In principe is de keuring goed te doen, zijn niet zo heel moeilijk. Wel moet je inderdaad een vlakke laadvloer hebben, en moeten dus de stoel en riem bevestigingen allemaal verwijderd zijn. Achterramen moeten weg zijn(links dan), en het schot moet geplaatst zijn achter de 2e rij. Dit moet dan wel weer in verhouding staan, dus als je een korte uitvoering hebt, moet het schot verder naar voren komen te staan (2e rij kan dan dus nooit originele stoelen zijn)
Als je een lange hebt, kan de 2e rij theoretisch wel origineel zijn.
PS. als particulier kan je natuurlijk ook gewoon een "grijs kenteken"bus rijden, alleen betaal je gewoon de "gele" wegenbelasting. Ik zou even contact opnemen met de verkoper, of kijken op het kenteken of het niet gewoon een bestelwagen is.
In principe is de keuring goed te doen, zijn niet zo heel moeilijk. Wel moet je inderdaad een vlakke laadvloer hebben, en moeten dus de stoel en riem bevestigingen allemaal verwijderd zijn. Achterramen moeten weg zijn(links dan), en het schot moet geplaatst zijn achter de 2e rij. Dit moet dan wel weer in verhouding staan, dus als je een korte uitvoering hebt, moet het schot verder naar voren komen te staan (2e rij kan dan dus nooit originele stoelen zijn)
Als je een lange hebt, kan de 2e rij theoretisch wel origineel zijn.
PS. als particulier kan je natuurlijk ook gewoon een "grijs kenteken"bus rijden, alleen betaal je gewoon de "gele" wegenbelasting. Ik zou even contact opnemen met de verkoper, of kijken op het kenteken of het niet gewoon een bestelwagen is.
Zwarte transporter T4 2.5tdi 2001 (rijdt nu in Polen rond)
Grijze caravelle T4 2.5tdi 1997 (rijdt nu in Bulgarije rond)
Zwarte transporter T5 2.5tdi 4motion 2009 (rijdt nu in Roemenie rond)
Zwarte caravelle T6 2.0tdi 2018 (rij ik lekker zelf in rond)
Grijze caravelle T4 2.5tdi 1997 (rijdt nu in Bulgarije rond)
Zwarte transporter T5 2.5tdi 4motion 2009 (rijdt nu in Roemenie rond)
Zwarte caravelle T6 2.0tdi 2018 (rij ik lekker zelf in rond)
Re: Van geel naar grijskenteken.
Hierbij de link:
http://www.speurders.nl/overzicht/bedri ... er+2.5+TDI" onclick="window.open(this.href);return false;
Kunnen kenners hun oordeel vellen.
Bij carrosserie staat bestelwagen, houdt dat meteen in dat het
origineel grijs-kenteken is of noemen ze gewoon zo alle busjes/bestelauto's?
De reden, deze eigenaar is de tweede eigenaar, hij gebruikt hem gewoon als 'geel-kenteken' auto in ieder geval,
zou best kunnen dat het inderdaad een bedrijfsbus is (geweest) Kenteken wist de vader van de eigenaar zo niet,
kan iemand er wat van maken? Heb wat geprobeerd met het kenteken maar er kwam telkens niks uit bij de kentekencheck.
http://www.speurders.nl/overzicht/bedri ... er+2.5+TDI" onclick="window.open(this.href);return false;
Kunnen kenners hun oordeel vellen.
Bij carrosserie staat bestelwagen, houdt dat meteen in dat het
origineel grijs-kenteken is of noemen ze gewoon zo alle busjes/bestelauto's?
De reden, deze eigenaar is de tweede eigenaar, hij gebruikt hem gewoon als 'geel-kenteken' auto in ieder geval,
zou best kunnen dat het inderdaad een bedrijfsbus is (geweest) Kenteken wist de vader van de eigenaar zo niet,
kan iemand er wat van maken? Heb wat geprobeerd met het kenteken maar er kwam telkens niks uit bij de kentekencheck.
Laatst gewijzigd door Guido op 24 dec 2011, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Van geel naar grijskenteken.
http://www.speurders.nl/overzicht/bedri ... er+2.5+TDI" onclick="window.open(this.href);return false;
Staat wel bij bedrijfswagens.
Staat wel bij bedrijfswagens.
Re: Van geel naar grijskenteken.
Is grijs kenteken.
Kentekens met een V of B als eerste letter zijn grijs.
mvg Rick
Kentekens met een V of B als eerste letter zijn grijs.
mvg Rick
- Wim T4 935
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
- Locatie: Randstad
Re: Van geel naar grijskenteken.
Kenteken 01-VJ-DP zo te zien.Guido schreef: De reden, deze eigenaar is de tweede eigenaar, hij gebruikt hem gewoon als 'geel-kenteken' auto in ieder geval,
zou best kunnen dat het inderdaad een bedrijfsbus is (geweest) Kenteken wist de vader van de eigenaar zo niet,
kan iemand er wat van maken? Heb wat geprobeerd met het kenteken maar er kwam telkens niks uit bij de kentekencheck.
2e eigenaar kan niet kloppen, bus is in 1999 uit het buitenland gehaald en heeft nadien in NL al minimaal 2 kentekenhouders gehad.
Groeten van Wim
Re: Van geel naar grijskenteken.
Dat zal het zijn, die J had ik er niet uitgehaald.
En klopt ja zie ik, komt hij dan meteen uit het buitenland?
Laatst zag ik een ex-defensie bus.
Maar mooi dat het een grijs-kenteken bus is.
Bedankt voor jullie reacties ;)
En klopt ja zie ik, komt hij dan meteen uit het buitenland?
Laatst zag ik een ex-defensie bus.
Maar mooi dat het een grijs-kenteken bus is.
Bedankt voor jullie reacties ;)
- Wim T4 935
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
- Locatie: Randstad
Re: Van geel naar grijskenteken.
Datum eerste afgifte Nederland is 12-07-1999
Auto is dus geimporteerd uit ????????
Groeten van Wim