Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
niet aanslaan motor
niet aanslaan motor
Ik berijd een T4 Caravelle met 185 pk.
sinds een maand, moet ik met een koude motor minimaal 2 x voorgloeien anders slaat de motor niet aan.
maar zelfs als de motor warm is wil deze na het aanslaan na 2 tot 3 seconden spontaan weer uitgaan.
De garage heeft al van alles geprobeerd, zelfs een nieuw contactslot erin, maar dat mocht niet baten.
Wie heeft een oplossing voor dit probleem?
Groet van Michel uit Almere
sinds een maand, moet ik met een koude motor minimaal 2 x voorgloeien anders slaat de motor niet aan.
maar zelfs als de motor warm is wil deze na het aanslaan na 2 tot 3 seconden spontaan weer uitgaan.
De garage heeft al van alles geprobeerd, zelfs een nieuw contactslot erin, maar dat mocht niet baten.
Wie heeft een oplossing voor dit probleem?
Groet van Michel uit Almere
Voor het slechte aanslaan zou ik het gloei circuit effe nalopen, waarschijnlijk 1 of meer gloeistiften overleden.
Wat betreft het afslaan na 2 tot 3 sec lopen denk ik aan de originele startblokkering van vw die kuren heeft.
Deze startblokkering zit in sleutel en een elek. componentje wat bij het contactslot zit. Als deze twee elkaar niet zien slaat motor af (br.st. toevoer wordt afgesloten). Misschien dat het slechte aanslaan ook hiermee te maken heeft, als startblokkering erop blijft staan kun je namelijk wel starten maar de motor zal niet aanslaan.
Advies:
Gebruik eens een aantal dagen je reservesleutel en kijk of de problemen over gaan. Is dit het geval laat dan de oude sleutel opnieuw inleren.
Helpt de reserve sleutel niet laat de startblokkering nakijken bij je dealer.
Wat betreft het afslaan na 2 tot 3 sec lopen denk ik aan de originele startblokkering van vw die kuren heeft.
Deze startblokkering zit in sleutel en een elek. componentje wat bij het contactslot zit. Als deze twee elkaar niet zien slaat motor af (br.st. toevoer wordt afgesloten). Misschien dat het slechte aanslaan ook hiermee te maken heeft, als startblokkering erop blijft staan kun je namelijk wel starten maar de motor zal niet aanslaan.
Advies:
Gebruik eens een aantal dagen je reservesleutel en kijk of de problemen over gaan. Is dit het geval laat dan de oude sleutel opnieuw inleren.
Helpt de reserve sleutel niet laat de startblokkering nakijken bij je dealer.
- bas caravelle
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 08:51
- Locatie: Huizen ( Noord Holland )
Ook andere componenten in het gloeisysteem kunnen dit veroorzaken. Denk daarbij aan de temp. zender tussen 1e en 2e verstuiver, maar ook bijv. de BDP gever op de bak.
Ook je brandstoffilter kan dusdanig vervuild dat dit een zeer nadelige invloed heeft.
Eerst eens meten??!!
Bas
Ook je brandstoffilter kan dusdanig vervuild dat dit een zeer nadelige invloed heeft.
Eerst eens meten??!!
Bas
VW Caravelle 2.5 Tdi Lwb 1997
Hoi Miesz,
als het een TDI is dan zou hij bij deze temperaturen zelfs met een fout gleisysteem makkelijk moeten aanslaan, kan zo de volgende oorzaken bedenken.
Bij een fout in de startblokkering zal de motor eerst aanslaan en dan na 2 seconden afslaan (telkens weer). Startblokkeringsmodule of antenne zal dan moeten worden vervangen denk ik. Andere slutel proberen is een goede tip.
Ook moet de T4 voorgloeien anders slaat hij niet aan, klikt het gloerelais wel?Ook moet bij het starten het lampje in het dashboarskastje uitgaan i.v.m. het uitschakelen van onnodige verbruikers bij het starten. Kun je aan zien of dit werkt.
Kan ook nog zijn dat de inspuitng niet op tijd staat maar dan moet het wel heel erg afwijken.
Brandstofpomp kan lucht aanzuigen. Is het filter pas vervangen en komt er valse lucht me? Ontstaat er onderruk in de tank? dop er afdraaien en hoor je de lucht naar binnen zuigen (gaatje in dop).
Dit is wat me zo even tebinnen schiet.
als het een TDI is dan zou hij bij deze temperaturen zelfs met een fout gleisysteem makkelijk moeten aanslaan, kan zo de volgende oorzaken bedenken.
Bij een fout in de startblokkering zal de motor eerst aanslaan en dan na 2 seconden afslaan (telkens weer). Startblokkeringsmodule of antenne zal dan moeten worden vervangen denk ik. Andere slutel proberen is een goede tip.
Ook moet de T4 voorgloeien anders slaat hij niet aan, klikt het gloerelais wel?Ook moet bij het starten het lampje in het dashboarskastje uitgaan i.v.m. het uitschakelen van onnodige verbruikers bij het starten. Kun je aan zien of dit werkt.
Kan ook nog zijn dat de inspuitng niet op tijd staat maar dan moet het wel heel erg afwijken.
Brandstofpomp kan lucht aanzuigen. Is het filter pas vervangen en komt er valse lucht me? Ontstaat er onderruk in de tank? dop er afdraaien en hoor je de lucht naar binnen zuigen (gaatje in dop).
Dit is wat me zo even tebinnen schiet.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 11 feb 2007, 23:33
Weetje wat ik eraan gedaan heb? Het toevoerslangetje van het brandstoffilter naar de dieselpomp zit zonder slangklemmetje op de tule van de pomp gedrukt. Toen ik er aan voelde bleek er een beetje ruimte op deze verbinding te zitten. Een stukje van deze transparante leiding afgeknipt verwarmd met een verfbrander en weer gemonteerd. Probleem opgelost. Dat wil zeggen: start al een paar weken sindsdien perfect. Eerst enorme hoeveelheden luchtbellen in deze leiding, nu niet meer.
Re:
Sinds een dag of 3 heb ik bij het starten, van een koude motor, het probleem dat hij na 2 sec afslaat.
Dit lijkt op hetgeen hier over door "T4 Dick" in 2007 geschreven is.
Na een paar keer proberen en dan ff wachten start hij wel.
T4 Dick heeft het over de "antenne", weet iemand waar dat ding zit en hoe je die kunt testen? :kijkt
Dit lijkt op hetgeen hier over door "T4 Dick" in 2007 geschreven is.
Na een paar keer proberen en dan ff wachten start hij wel.
T4 Dick heeft het over de "antenne", weet iemand waar dat ding zit en hoe je die kunt testen? :kijkt
T4Dick schreef:
Bij een fout in de startblokkering zal de motor eerst aanslaan en dan na 2 seconden afslaan (telkens weer). Startblokkeringsmodule of antenne zal dan moeten worden vervangen denk ik. Andere slutel proberen is een goede tip.
- HenkK
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
- Locatie: Amsterdam- 06.26888522
- Contacteer:
Re: niet aanslaan motor
Misschien helpt dit je verder
http://www.t4-wiki.de/wiki/Wegfahrsperre" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr. Henk
http://www.t4-wiki.de/wiki/Wegfahrsperre" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr. Henk
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
www.hrwerkplaats.nl
Re: niet aanslaan motor
Henk,
Bedankt voor de tip ik ga als het weer voorkomt mijn reserve sleutel eens gebruiken.
Lukt het dan wel dan weet ik waar het probleem zit.
Gr. Henk
Bedankt voor de tip ik ga als het weer voorkomt mijn reserve sleutel eens gebruiken.
Lukt het dan wel dan weet ik waar het probleem zit.
Gr. Henk
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: niet aanslaan motor
die "antennne" is een kunststof ring die rond het contactslot zit, in je sleutel zit een chip die door deze ring geactiveerd wordt en uitgelezen, de ring is verbonden met een kastje rechts van de tellerunit.
testen? geen idee....andere erin zetten?
testen? geen idee....andere erin zetten?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: niet aanslaan motor
Heb er nog twee van die ringen
Wat zegt Vagcom met uitlezen, dan weet je al een stuk meer als het in de startblokkering zit.
René
Wat zegt Vagcom met uitlezen, dan weet je al een stuk meer als het in de startblokkering zit.
René