Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

winterbanden en sneeuwkettingen ,allebei ?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

winterbanden en sneeuwkettingen ,allebei ?

Bericht door Henk Peter 856 »

Hoi, als ik in Duitsland met winterbanden rijd moet ik dan ook nog sneeuwkettingen meenemen of kan ik onder alle omstandigheden met de winterbanden alleen blijven rijden ?
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ik meen dat er in zuid-Duitsland wegen zijn waar sneeuwkettingplicht is aangegeven met borden, op die wegen mag je alleen MET sneeuwkettingen rijden

(in zwitserland geloofik dat die kunststof kruizen die je over de band schuift en op een speciaal stuk midden op de velg vastklikt verboden zijn trouwens)

Daarnaast is het ook met goede winterbanden mogelijk dat je toch sneeuwkettingen nodig hebt
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Dag Henk Peter,
de doorgaande wegen zullen goed begaanbaar gemaakt zijn/worden,

echter het zou wel eens zo kunnen zijn, dat op de hogere gebieden buiten de dorpen, erg veel sneeuw ligt, waardoor je toch sneeuwkettingen nodig kunt hebben.

De T4 heeft dermate veel tractie op de voorwielen dat vaak winterbanden alleen voldoende zijn, maar soms is het gebruik van sneeuwkettingen verplicht gesteld door de desbetreffende wegenbeheerder.

Denk aan de Zuid-Duitse Alpen bijvoorbeeld.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

sneeuwkettings etc

Bericht door bartt4 »

Ga je naar duitsland oostenrijk etc
in de winter( dus winterse omstandigheden) moet je auto aan een bepaalde winter uitrusting voldoen. (winterbanden ruitensproeier antivries etc)
Sommige delen (wegen en bepaalde regios) geld ook sneeuw kettings bij je hebben. Geld eigenslijk wel voor alle wintersporters. :politie
Plaats reactie