Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

heb sinds kort transporter 2.5tdi 102pk, vraag over vermogen

vragen over de T4
Plaats reactie
gj
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 dec 2007, 20:59
Locatie: OSS

heb sinds kort transporter 2.5tdi 102pk, vraag over vermogen

Bericht door gj »

hallo, ben heel nieuw hier, heb altijd sprinter gereden.
Ik lees veel over jullie tips om meer vermogen uit de 2.5tdi te halen. Ten eerste ben ik onder de indruk van alle trucs en tips. Met mijn sprinter heb ik 1 powerbox geplaatst en vervolgens 4 ton gereden zonder noemenswaardige vervanging van rollen, riemen etc.. Lees hier wel dat in de vw wat meer onderhoud gestoken moet worden.

Nu mijn vraag, is het mogelijk om een turbo van een 150pk in een 102pk te plaatsen en daarom flink wat meer vermogen eruit te halen. (kenners vergeef me als ik een domme vraag stel, ben heel nieuw bij vw).
Ik woon in de buurt van Oss, wie weet een top-adres (en niet te duur) voor het onderhoud en wie kan me wat kosten vertellen (spanrollen, riem en waterpomp is binnenkort aan de beurt).
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Bericht door Leo45 »

Kijk hier even dit zijn goede bekenden van dit forum op deze site staat (bijna) alles over tuning en de mogelijkheden:

http://www.geocities.com/apma312001/

Succes en welkom bij de club

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
gj
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 dec 2007, 20:59
Locatie: OSS

Bericht door gj »

bedankt!

Kan niet zo snel vinden waar de mannen zitten en wat de kosten zijn voor een 102 pk?

gj
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: heb sinds kort transporter 2.5tdi 102pk, vraag over verm

Bericht door Roger B. (11)61 »

gj schreef: 4 ton gereden zonder noemenswaardige vervanging van rollen, riemen etc.. Lees hier wel dat in de vw wat meer onderhoud gestoken moet worden.
.
:ie :ie :ie

neem aan dat je sprinter dan een distributie KETTING had en geen RIEM....

anders heb je onwaarschijnlijk veel geluk gehad en heb je 3 ton gereden met groot risico op schade


Ik denk dat er meer bij komt kijken dan alleen turbo omzetten, met chiptuning bereik je al een winst van ongeveer 30 a 40 pk en dat kost een stuk minder.

TE veel uit je motor halen veroorzaakt weer andere problemen denk hierbij aan versnellingsbak en te grote thermische en mechanische belasting van lagers en dergelijke in je motor
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
gj
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 dec 2007, 20:59
Locatie: OSS

Bericht door gj »

Super bedankt, het is dus waarschijnlijk lastig te maken en niet echt aan te raden?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

@ GJ,
zie ook eens het artikel over motorische tuning:

http://people.zeelandnet.nl/diape/html/tuningmo2.htm

Heb je daarna nog vragen, stuur me dan een mailtje :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
gj
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 dec 2007, 20:59
Locatie: OSS

Bericht door gj »

Ik ben zeer onder de indruk van het artikel en jullie kennis! Super site! Hoop nog ooit een bescheiden bijdrage te leveren. Twee vragen, waar koop ik een EGR plaatje en hoe zit dat precies met de katvervanger.
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4458
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk-1 »

Hoi GJ,

een super adres voor je onderhoud van je T4 is de VW garage
Daar is je T4 in goeie handen :toppie

http://www.devwgarage.nl
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Bericht door wilko »

Een EGR plaatje kun je vrij eenvoudig zelf maken. Als je de pakking gebruikt als mal kun je dit overnemen op een stukje metaalplaat. Over de montage is op dit forum (tips en trucs) wel voldoende te vinden. Is door een beginnende sleutelaar wel te doen. Ze worden hier soms ook wel aangeboden, hiervoor zul je dit forum even moeten door pluizen.
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Bericht door koos 890 »

GJ een EGR plaatje is zelf te makem maar maak hem wel van 2 m/m RVS of dikker als het maar RVS is . Dit is tegen het doorbranden v.h. plaatje
Plaats reactie