Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Cataloguswaarde westfalia california T4 2.5 TDI 1998??

vragen over de T4
Plaats reactie
tinusT4
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 nov 2007, 14:03
Locatie: loon op zand

Cataloguswaarde westfalia california T4 2.5 TDI 1998??

Bericht door tinusT4 »

Schiet me gelijk de volgende vraag te binnen,.....

Kan iemand mij vertellen hoe ik aan de catalogus waarde van een T4 2.5 tdi westfalia california uit 1998 kan komen ivm de verzekering, en/of iemand nog nuttige tips heeft omtrent het verzekeren van zo'n T4.

wederom graag jullie bevindingen cq ervaringen en reacties.

gegroet tinusT4
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Bericht door Henk Peter 856 »

Hoi, ik heb een T4 California van de 12de maand van 1999.
In september 2005 gekocht en laten taxeren: taxatiewaarde is 31000 euro.
In september 2008 moet ie opniew getaxeerd worden , kosten 80 euro.
Kijk eens op http://www.pandertax.nl
De allrisk verzekering bedraagt 460 euro per jaar.
Voor verder info mag je me ook prive mailen naar h.groot20@chello.nl
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Bericht door matje86 »

ff een :mail naar pon
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Bericht door wilko »

Ik zag bij Achterkamp http://www.westfalia-campers.nl/westfalia.html ook een T4 van 1998 te koop staan voor 25.950 euro.
Kan ze natuurlijk niet zomaar vergelijken maar is wellicht een aardige indicatie

Kijk ook eens op marktplaats, staan ook met grote regelmaat westfalia`s te koop
tinusT4
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 nov 2007, 14:03
Locatie: loon op zand

Re: Cataloguswaarde westfalia california T4 2.5 TDI 1998??

Bericht door tinusT4 »

tinusT4 schreef:Schiet me gelijk de volgende vraag te binnen,.....

Kan iemand mij vertellen hoe ik aan de catalogus waarde van een T4 2.5 tdi westfalia california uit 1998 kan komen ivm de verzekering, en/of iemand nog nuttige tips heeft omtrent het verzekeren van zo'n T4.

wederom graag jullie bevindingen cq ervaringen en reacties.

gegroet tinusT4
Oké bedankt voor jullie reactie, maar de verzekering vroeg eigenlijk om de nieuw waarde in 1998!!

Is een apparte camperverzekering aan te raden, zo ja waar moet ik op letten??

wederom graag jullie bevindingen,

TinusT4
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Bericht door matje86 »

matje86 schreef:ff een :mail naar pon
dazijik
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Bericht door Leo45 »

Een aparte camperverzekering is de moeite waard de premie is lager dan een gewone auto verzekering.
Statistisch is het een gegeven dat campers minder vaak betrokken zijn bij ongevallen dat heeft een paar redenen,
camperbestuurder rijden meestal voorzichtiger :klappen
er worden minder kilometers per jaar mee gereden

Ik ben zelf verzekerd bij Aveco en betaal voor mijn camper 2002 2.5TDI compactdak 53,-- per maand dat is all-risk.
Hoewel ik bij nogal wat andere verzekeringen premies opvraag komt nog niemand daar onder.

Voeg daarbij de 40,-- per maand aan wegenbelasting en je ziet waarom camperrijden toch wel redelijk goedkoop is.

Rij je een oudere camper met alleen WA dan is het nog goedkoper maar ik zou een 1998 niet alleen WA verzekeren.

Voor ik het vergeet je kan volgens mij gewoon even met VCC bellen en vragen naar de catalogusprijs je moet ook even weten wat je opties zijn:
dubbelglas
standkachel
etc etc
Vertel ze erbij dat het voor de verzekering bij Aveco is (dat zijn vriendjes van ze) volgens mij moet dat wel lukken

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Bericht door Henk Peter 856 »

Hoi Leo, dat is een mooi bedrag, ik betaal voor de allrisk verzekering met rechtsbijstand en inzittendenverzekering bij Unigarant nu 430 euro op jaarbasis. Maar goed de onze is van 1999 en die van jouv an 2002 vandaar dat je ietsje duurder uit bent.
tinusT4
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 nov 2007, 14:03
Locatie: loon op zand

Bericht door tinusT4 »

Leo45 schreef:Een aparte camperverzekering is de moeite waard de premie is lager dan een gewone auto verzekering.
Statistisch is het een gegeven dat campers minder vaak betrokken zijn bij ongevallen dat heeft een paar redenen,
camperbestuurder rijden meestal voorzichtiger :klappen
er worden minder kilometers per jaar mee gereden

Ik ben zelf verzekerd bij Aveco en betaal voor mijn camper 2002 2.5TDI compactdak 53,-- per maand dat is all-risk.
Hoewel ik bij nogal wat andere verzekeringen premies opvraag komt nog niemand daar onder.

Voeg daarbij de 40,-- per maand aan wegenbelasting en je ziet waarom camperrijden toch wel redelijk goedkoop is.


Rij je een oudere camper met alleen WA [/b]dan is het nog goedkoper maar ik zou een 1998 niet alleen WA verzekeren.

Voor ik het vergeet je kan volgens mij gewoon even met VCC bellen en vragen naar de catalogusprijs je moet ook even weten wat je opties zijn:
dubbelglas
standkachel
etc etc
Vertel ze erbij dat het voor de verzekering bij Aveco is (dat zijn vriendjes van ze) volgens mij moet dat wel lukken

Leo
b]Bedankt Leo, de aanvraag voor een offerte is al weg!

groetjes Martin
Plaats reactie