Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bijtelling in 2008 14% of 25%

vragen over de T5
Nico
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jan 2007, 15:56
Contacteer:

Bijtelling in 2008 14% of 25%

Bericht door Nico »

De bijtelling wordt in 2008 14% als de diesel bus maximaal 95 gram per km uitstoot. Hoeveel is dit bij een T5 (euro 4) 2007 96kw met (fabrieks) roetfilter? Volgens de T5 folder is dit ongevver 230 gr per km zonder roetfilter. Met roetfilter kan ik in de documentatie niet vinden. Wie weet het?
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Bericht door appie »

Die stoot precies hetzelfde uit. Een roetfilter filter roet en geen CO2. Ter vergelijking de enige diesel die tnt net in die regeling valt is een Smart.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Grijs kentekenauto's vallen niet onder die regels.
Gebruikersavatar
Jaap 162
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Valthe in het wonderschone Drentshe land
Contacteer:

Bericht door Jaap 162 »

verkaar je nader Guus, want volgens mij valt ook het grijze kenteken onder het regime van de bijtelling
Groeten

Jaap
Afbeelding

"Thank you, Thank you, Elvis left the building"

http://www.geuzinge.com" onclick="window.open(this.href);return false;
ardesch 879
Berichten: 1164
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
Locatie: ommen

Bericht door ardesch 879 »

Guus bedoeld vast de slurptax
Groetjes Driekus Ardesch
Gebruikersavatar
broekhof
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 okt 2007, 17:28
Locatie: Thuis
Contacteer:

Bericht door broekhof »

Nico,

De 96 kw met voorwielaandrijving stoot rond de 230 gram uit, de 96 kw 4 motion stoot rond de 250 gram uit. :ie :ie

Gr Coen
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Sorry Jaap, de T5 wordt bij jou inderdaad á 25% bijgeteld. Met jouw inkomen/belastintarief wordt dat dus een zééér aanzienlijk bedrag :ie .
Maar geen nood natuurlijk: jij geeft links en rechts wat extra adviesjes en hop, weer gecompenseerd ! :toppie

Ik bedoelde inderdaad de zgn. slurptax en roettax.
Gebruikersavatar
De Bloemenman 211
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jan 2007, 10:19
Locatie: Kaatsheuvel / Tilburg
Contacteer:

Bijtelling in 2008 14% of 25%

Bericht door De Bloemenman 211 »

Hallo alle,

Bijtelling is verveelend en een probleem ??? Als je uit gaat van een bijtelling van 25 % van de nieuwwaarde van de auto + BTW + BPM, kost een T5 ongeveer voor het gemak € 50000,00. Daar wordt 25 % bijtelling bij geteld is € 12.500,00 dit komt bij je salaris bij en daar wordt belasting over verekend dat is ongeveer € 3.500,00 per jaar en voor dat geld, kan ik niet iedere 3 á 5 jaar kosteloos rijden zoals elke 3 of 5 jaar een nieuwe T5, brandstof, verzekering, wegenbelasting, onderhoud en ga zo maar door. Wel is het zo dat het zuur geld is om aan de belasting te betalen Het is een vervelende zaak.

Daar tegen over staat wel dat we een hele mooie luxe en super gave auto mogen sturen.

Ik weet zelf dat het erg verveelend is belasting maar we komen er toch niet onderuit dus zie ik het positief in dan valt het niet tegen. En ik vind nog steeds papier is geduldig ook bank afschriften.

De groenten van
De Bloemenman 211.
evertvink
Berichten: 58
Lid geworden op: 17 feb 2007, 15:32
Locatie: stolwijk
Contacteer:

Bericht door evertvink »

Ik weet niet in wat voor een belastingtarief jij valt maar dit is maar 28 %
waarschijnlijk zit je in de 42 % en dan kom je uit op 5250,-
Gebruikersavatar
De Bloemenman 211
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jan 2007, 10:19
Locatie: Kaatsheuvel / Tilburg
Contacteer:

Bericht door De Bloemenman 211 »

Ik kan nog steeds voor 5000 euries geen nieuwe T5 kopen en het gamak niet hebben om bij de pomp te staan om te tanken en dat dat nog afgerekend is ook.

Het belastingstelsel is met recht hier niet best maar goed denoeg om mijn prive auto de deur te wijzen.
Damy

Re: Bijtelling in 2008 14% of 25%

Bericht door Damy »

Niet mee eens.....met de stelling om voor 5000,00 euro geen prive auto te kunnen rijden per jaar inclusief afschrijving...
Het ligt er helemaal aan waarmee je prive wilt rijden (een VW Golf uit 1998 kan je makkelijk rijden voor minder dan 5000,00 pj)
Maar echter rijdt ik niet prive met mijn toch wel luxe T5 omdat ik echt niet in de auto wil zitten waarmee ik door de weeks ook rij...
Op Zaterdag en Zondag wil ik niet in mijn "bedrijfsauto" zitten maar in mijn andere hobby....:) :ikrij
Maar tis maar net waar je genoegen meeneemt om prive mee te rijden om niet offtopic te geraken....
En de bijtelling heeft volgens mij ook te maken met je inkomen (dus in welke belastingschijf je zit)
Nou ben ik al 12 jaar ondernemer...gelukkig regelt de boekhouder dit soort bezigheden.... :jumpklap
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: Bijtelling in 2008 14% of 25%

Bericht door dvr »

Maar voor heel veel onder ons die als zefstandige werken voor die groep
is het nog zuurder want veel hen hebben hem al gekocht en onderhouden hem
betaald zelf de verzekeringe en belasting en dan ook nog bijteling :huilen
dvr nr 285
Damy

Re: Bijtelling in 2008 14% of 25%

Bericht door Damy »

@ DVR

Hoezo zuurder voor zelfstandigen? je hebt hem al betaald zeg je (dus ook je investeringsaftrek + afschrijving meegenomen op de balans)
Al onderhouden zeg je (Als ondernemer aftrekbaar van de winst) en belasting betaald zeg je...is 100% aftrekbaar als ondernemer...dus wat is je punt?
Nico
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jan 2007, 15:56
Contacteer:

Re: Bijtelling in 2008 14% of 25%

Bericht door Nico »

Oke, het is dus 25%
Wat ik ook begrepen heb, is dat het MAXIMAAL 25% is. De bijtelling kan ook zijn: de gemaakte kosten van de bus:
-Brandstof
-Wegenbelasting
-Verzekering
-Onderhoud
-Afschrijving
Als deze niet boven de 25% komen van de waarde vd bus (incl btw en bpm) is dat de bijtelling. Toch, of niet zo, weet ik het...wie weet het?
Damy

Re: Bijtelling in 2008 14% of 25%

Bericht door Damy »

Het verhaal is simpel....25% van de waarde van de bus bij je totale inkomen optellen...daarover betaal je belasting afhankelijk in welke schijf je zit.....
Je mag dan alles (Lees gemaakte kosten, brandstof, verzekering, onderhoud etc etc aftrekken)
Voor de kleine letterjes verwijs ik je door naar de belastingdienst...leuker kunnen we het niet maken wel ingewikkelder.... :zwaai
Plaats reactie