Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Glaslookpanelen eindelijk vervangen !

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Glaslookpanelen eindelijk vervangen !

Bericht door Schildertje »

Na maandenlange ergernis zijn vandaag de bobbelende glaslookpanelen vervangen en wel door glazen panelen. Met de dealer ben ik er niet uitgekomen, de rvs-panelen waren vanwege diverse negatieve geen optie en de dealer wilde niet aan de glazen panelen beginnen :bonk

Na compensatie van de dealer contact opgenomen met "Sam de Glasman" en die heeft vandaag een en ander perfect verzorgd :klappen :klappen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Sjef, nogmaals bedankt voor het vakwerk :yes
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Bericht door JP »

@Schildertje,

Ik heb de "nieuwe" RVS panelen en deze zien er inderdaad niet uit.
Sinaasappel struktuur, bobbels die na iedere wasbeurt erger worden:ie
Mijn dealer is inmiddels al maanden aan het "zoeken" naar een oplossing.
Ik heb niet het idee dat dit een goede oplossing zal worden dus maar even kijken naar iets anders.

Jij schrijft dat jouw dealer gecompenseerd heeft.
Mag ik vragen wat hij gedaan heeft ter compensatie
eventueel via PB (buitensportwinkel&gmail.com &=@)

Ik vind de panelen er echt super uitzien!

In afwachting van jouw reactie
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Bericht door harry t5 191 »

@Schildertje,

Ziet er inderdaad mooi uit,zoals het hoort! :jumpklap
Maarja,dat roep ik al 1 1/2 jaar!
Heb ook glaspanelen op mijn bus.
Ook vermoedelijk door Sam de Glasman gedaan.(via de dealer)
Nu genieten van je mooie bus. :lach

:wjw :T54LIFE :zwaai
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

@JP, ik kan het goed vinden met mijn dealer en heb er inmiddels al vier auto's gekocht. De panelen is gewoon een erg lastig verhaal voor de meeste dealers. Mijn dealer heeft me gecompenseerd d.m.v. diverse kortingen op o.a. winterbanden en een gratis beurt. Glazen panelen zijn gewoon de ramen van een lange T5 op geel kenteken. Deze worden beplakt met folie en vervolgens gemonteerd. Alles gewoon origineel VW en dus gewoon te bestellen door de dealer.

Ga je het voor eigen rekening doen dan moet je echt Sjef (Sam) contacten, want dat scheelt de helft :ie
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Bericht door hendrikus »

is idd gewoon te bestellen door de/ een dealer. Alleen veel garages willen er hun vingers niet aan branden. Wij hebben het ook wel eens gedaan voor personen die een grijskenteken ombouwden naar geel of camper, maar het is geen leuke klus om te doen en de ruiten zijn schrikbarend duur bij VW.

Weet je trouwens ook hoe Sam de panelen eruit heeft gehaald?? Met een mes of met een snaartje.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Ik stond erbij en keek er naar :ie Hij heeft de staande kant ingesneden en met een soort van haak, leek een beetje op een haakje dat de tandarts gebruikt, stuk getrokken. Dan vliegen de brokken om je oren ! Een maal bij de kitrand gekomen deze insnijden en dan kun je het paneel lostrekken zoals je op foto 2 kunt zien....
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
meermike
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 dec 2007, 20:20
Locatie: oudenbosch

Bericht door meermike »

Hey schildertje

heb je toevallig geen foto met de aude panelen??
ben gewoon nieuwsgierig.....
by the way je bus ziet er zo wel super uit....

gr mike
ardesch 879
Berichten: 1164
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
Locatie: ommen

Bericht door ardesch 879 »

steelworks levert uit voorraad, stond er mee op de rai
Groetjes Driekus Ardesch
duncan
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 dec 2007, 16:43

Re: Glaslookpanelen eindelijk vervangen !

Bericht door duncan »

Wat kost dat bij die sam en hoe kan ik in contact komen met hem?
M.V.G. dennis
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: Glaslookpanelen eindelijk vervangen !

Bericht door Roel »

Ik snap nog steeds niet dat dealers geen glaspanelen willen plaatsen. ik heb het aan een kennis gevraagd die bij de douane werkt, en er is geen enkel probleem als achter het glas gewoon plaatstaal zit. dus of je er nu rvs, plastic, behang, tapijt of een foto van je schoonmoeder opplakt maakt allemaal niets uit.
Zodra je echter een multivan hebt en je gaat de achterruiten zwart spuiten of met een stuk hout dicht maken heb je wel een probleem....... :politie
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: Glaslookpanelen eindelijk vervangen !

Bericht door JP »

duncan schreef:Wat kost dat bij die sam en hoe kan ik in contact komen met hem?
M.V.G. dennis
Sam the glassman alias sjef depino <konigegg@hotmail.com>

Succes
mx-t5
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 nov 2007, 13:40

Re: Glaslookpanelen eindelijk vervangen !

Bericht door mx-t5 »

weet iemand of je bij de multivan dan ook aan de binnenzijde aluplaten zou kunnen verlijmen tegen de ruiten, in principe is het paneel dan dicht he.
Dit na aanleiding van de reactie van roel zou dit wel eens willen weten want de plastic panelen achter verkleuren wel erg snel
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: Glaslookpanelen eindelijk vervangen !

Bericht door theo »

roel dit klopt echt niet hoor
mocht je een foto van mijn schoonmoeder er op plakken dan wordt je echt van de weg gehaalt en krijg je een naheffing gevaarlijke stoffen en zwaar vervoer
is maar dat je het weet
Roel schreef:Ik snap nog steeds niet dat dealers geen glaspanelen willen plaatsen. ik heb het aan een kennis gevraagd die bij de douane werkt, en er is geen enkel probleem als achter het glas gewoon plaatstaal zit. dus of je er nu rvs, plastic, behang, tapijt of een foto van je schoonmoeder opplakt maakt allemaal niets uit.
Zodra je echter een multivan hebt en je gaat de achterruiten zwart spuiten of met een stuk hout dicht maken heb je wel een probleem....... :politie
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: Glaslookpanelen eindelijk vervangen !

Bericht door Roel »

In dat geval kan je haar beter op je achterklep plakken, scheelt een hoop bumperklevers :bifun :bifun :bifun :bifun
theo schreef:roel dit klopt echt niet hoor
mocht je een foto van mijn schoonmoeder er op plakken dan wordt je echt van de weg gehaalt en krijg je een naheffing gevaarlijke stoffen en zwaar vervoer
is maar dat je het weet
Roel schreef:Ik snap nog steeds niet dat dealers geen glaspanelen willen plaatsen. ik heb het aan een kennis gevraagd die bij de douane werkt, en er is geen enkel probleem als achter het glas gewoon plaatstaal zit. dus of je er nu rvs, plastic, behang, tapijt of een foto van je schoonmoeder opplakt maakt allemaal niets uit.
Zodra je echter een multivan hebt en je gaat de achterruiten zwart spuiten of met een stuk hout dicht maken heb je wel een probleem....... :politie
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Gebruikersavatar
zwoegerd
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jan 2008, 08:14

Re: Glaslookpanelen eindelijk vervangen !

Bericht door zwoegerd »

heb geen last van bumper klevers blijf ze voor :gekte :gekte
Plaats reactie