afkomstig van 2500tdi 102 pk.
al informerende blijkt dat er 2 types zijn;
van voor bwjr. 2000 heeft 2 pins aansluiting luchtweger.
van na bwjr 2000 heeft 4 pins aansluiting luchtweger.
mijn bus is 6-2002 dus 4 pins
kan je nu een 4 pins luchtweger monteren in een oud model intercooler? past dat ?
overal waar ik tot nu toe heb gezocht zijn de intercoolers 2 pins, weet iemand toevallig een 4 pins set
ergens te koop ??? dus van na 2000 bwjr.
omdat die intercooler gewoon onder de motorkap komt is de luchtstroom erdoor heen volgens mij niet spectaculair.
tevens heb ik wijsneus motorkap , is dat nadeel voor de doorstroom van de lucht ? , alles sluit vrij goed aan
de voorzijde, snap amper hoe die luchtstroom bij die intercooler moet komen.

ik heb gehoord dat er luchthappers te koop zijn, je moet dan wel een gat in je motorkap maken, maar
klopt het dat de koeling veel groter gaat worden? dus meer koudere lucht , dus meer pk ???
of heeft het weinig nut omdat te doen ? liever niet eigenlijk, gat in motorkap zagen brrrrrr.

of heeft het so wie so weinig nut dat hele intercooler verhaal, de garage waar ik voor apk kom
vertelde me . dat je het amper merkt , terwijl ik hier ergens heb gelezen dat het min. 8 pk meer oplevert.
heb grotere wielen eronder 225 /55-17 dus geen km teller afwijking meer topsnelheid op tom-tom en teller
is gelijk heden 155 echte km per uur. zou ik met die intercooler over de 160 echte km's