hehehehehe,
ooit zelf eens een testje gedaan om verschil van remmen (schijven en blokken en brakebooster) vast te kunnen stellen..
Filmpje: -->
http://www.bengshop.nl//images/diape/ht ... remmen.AVI
Op winterbanden uitgevoerd.!!!!
Uit een stukje van mijn site:
En het resultaat mag gerust schokkend genoemd worden:
de testomstandigheden:
- temperatuur: 4 graden Celsius
- origineel 15 inch remsysteem rondom schijven
- winterbanden gemonteerd
- geen ABS op de auto
- bandenmaat: 195-70-15 rondom 3,9 bar
- wegdek: asfalt, droog
- bereikte snelheid 90 km/u
- remweg bij maximale vertraging (90 km/u naar 0 km/u) gemiddeld 42,5 meter!!
Deze informatie zodat er weer nagedacht wordt over veiligheid...
Oja, na upgrade van het remsysteem de volgende waarden:
Hoeveel beter remt dat nu? Nou dezelfde braketest is weer uitgevoerd na de modificaties. Alle andere omstandigheden waren vergelijkbaar zoals banden, temperatuur, snelheid, wegdek etc.
Remweg bedroeg origineel (van 90 km/u --> 0 km/u) 42,5 meter gemiddeld.
Remweg bedraagt gemodificeerd (van 90 km/u --> 0 km/u) 33 meter gemiddeld!!!
Ruim negen meter verschil in remweg, kijk en dan praten we ergens over, dat is een verschil tussen de auto total-loss rijden of zonder schade aan lijf, ledematen en auto, verder kunnen rijden.
Let op: deze genoemde remweg is vanaf 90km/u --> 0 km/u en is dus niet te vergelijken met bijvoorbeeld een VW Golf etc zoals je in de bladen kunt lezen!
Moraal van het verhaal: veiligheid voor alles

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...