Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Hoe start die?
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Hoe start die?
vanaf de tank gezien, voor het filter,
dan kun je de aanzuig in de tank uitsluiten.
Heb je de afdichtring op het filter al vervangen?
Heb je het filter zelf al vervangen?
dan kun je de aanzuig in de tank uitsluiten.
Heb je de afdichtring op het filter al vervangen?
Heb je het filter zelf al vervangen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: Hoe start die?
Filter werd met afdichtring geleverd.
Afgelopen zaterdag is dit vervangen.
Helaas zat het witte kunstof blokje met slangaansluitingen er niet bij.
Ik zat er ook al aan te denken om de klep voor het filter te plaatsen.
Het is momenteel steenkoud, dus ga ik dit mischien morgen doen.
Afgelopen zaterdag is dit vervangen.
Helaas zat het witte kunstof blokje met slangaansluitingen er niet bij.
Ik zat er ook al aan te denken om de klep voor het filter te plaatsen.
Het is momenteel steenkoud, dus ga ik dit mischien morgen doen.
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
- GerJol 716
- Berichten: 2012
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46
Re: Hoe start die?
Dit was bij mij destijds ook het geval, filter van Bosch zat al zo´n groen afdichtringetje op.
Had ik dus eerst zo´n ringetje gehaald bij de dealer, maar niet nodig (is nu reservedeel).
Met deze buiten temperaturen is het wel goed opletten met kunststof onderdelen, het is veel kwetsbaarder nu.
Het nummer van de klep (witte kunstof blokje) bij de dealer is: 191 127 247 A
Gerard
Had ik dus eerst zo´n ringetje gehaald bij de dealer, maar niet nodig (is nu reservedeel).
Met deze buiten temperaturen is het wel goed opletten met kunststof onderdelen, het is veel kwetsbaarder nu.
Het nummer van de klep (witte kunstof blokje) bij de dealer is: 191 127 247 A
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan


- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Hoe start die?
Dat witte blokje heet klep: onderdeelnummer is 191 127 247A en kost hooguit 10 euro.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- GerJol 716
- Berichten: 2012
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46
Re: Hoe start die?
Bij de dealer ± 15 euri Peter, waar kost ie € 10,- ?
Gerard
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan


- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Hoe start die?
bij mij
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Hoe start die?
maar ja, ik heb een oude Etka,
en dat geeft je soms een beter gevoel

en dat geeft je soms een beter gevoel



...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: Hoe start die?
Morgen maar even halen.
Kan het koperen afdichtingsringetje op de aanzuignippel van de brandstofpomp ook nog de veroorzaker zijn?
Worden de injectoren automatisch ontlucht of kan er ook nog lucht in die leidingen zitten?
Ik denk nog steeds dat het lucht is, aangezien de startmotor iets sneller ronddraaid,dus minder compressie, dus minder brandstof.
Kan de brandstofpomp een tandje verschoven zijn op de distributie?
Eenmaal een draaiende motor geeft goed resultaat.
Kan het koperen afdichtingsringetje op de aanzuignippel van de brandstofpomp ook nog de veroorzaker zijn?
Worden de injectoren automatisch ontlucht of kan er ook nog lucht in die leidingen zitten?
Ik denk nog steeds dat het lucht is, aangezien de startmotor iets sneller ronddraaid,dus minder compressie, dus minder brandstof.
Kan de brandstofpomp een tandje verschoven zijn op de distributie?
Eenmaal een draaiende motor geeft goed resultaat.
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
Re: Hoe start die?
pomp staat wel op tijd tenminste wat ik hoorde. Tis inderdaad lucht als je de klep bij de pomp had en geen restultaat gaf is je pomp goed want achter je klep dus de leiding van en naar het filter lopen leeg. klep eens bij het filter zetten. Den dan het in je tank moet zitten
RUBBEREXPRESS
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: Hoe start die?
De terugslagklep werkt goed!
Er zat geen lucht in de leiding.
Ik heb nog een aantal aansluitingen op de pomp losgehaald en afdichtingen schoongemaakt.
In een einddop van retour zat wat smurrie; dit ook verwijderd.
Starten ging binnen 15 seconden.
Toen maar de Voltmeter op de accu gezet.
Kom ik tot de ontdekking dat er niet voorgegloeid wordt!
Zekering bij de accu doorgebrand!
Overgezet naar naastliggende zekering.
Daarna ging het voorgloeiproces goed.
Relais hoorde ik ook weer schakelen.
Startte ook gemakkelijker.
Op de oude accu gloeide die nog wel voor.
Na het vervangen van de accu heb ik dit niet meer gecontroleerd
Ergens in die periode van testwerk is dus die zekering stukgegaan!
Terwijl ik alleen maar bezig was met luchtlekkage zoeken.
Het lijkt erop dat het een combinatie van factoren was.
Vanavond nog maar weer een koude start proberen.
Ik heb goede hoop!
Egbert
Er zat geen lucht in de leiding.
Ik heb nog een aantal aansluitingen op de pomp losgehaald en afdichtingen schoongemaakt.
In een einddop van retour zat wat smurrie; dit ook verwijderd.
Starten ging binnen 15 seconden.
Toen maar de Voltmeter op de accu gezet.
Kom ik tot de ontdekking dat er niet voorgegloeid wordt!
Zekering bij de accu doorgebrand!
Overgezet naar naastliggende zekering.
Daarna ging het voorgloeiproces goed.
Relais hoorde ik ook weer schakelen.
Startte ook gemakkelijker.
Op de oude accu gloeide die nog wel voor.
Na het vervangen van de accu heb ik dit niet meer gecontroleerd


Ergens in die periode van testwerk is dus die zekering stukgegaan!
Terwijl ik alleen maar bezig was met luchtlekkage zoeken.
Het lijkt erop dat het een combinatie van factoren was.
Vanavond nog maar weer een koude start proberen.
Ik heb goede hoop!
Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Hoe start die?
resumerend?
Luchtlekkage gevonden en zit in de aanzuig in de tank?
Tijdens het uitsluiten een zekering kapot gegaan?
is dat in het kort nu de status?
Luchtlekkage gevonden en zit in de aanzuig in de tank?
Tijdens het uitsluiten een zekering kapot gegaan?
is dat in het kort nu de status?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: Hoe start die?
Zojuist opnieuw gestart.
Tja Peter,
Zekering was defect.
Er zat ergens een lekje.
Maar waar zat het lekje precies?
Als hij morgen nog steeds goed start, kan ik de terugslagklep weer verwijderen.
Blijft het dan nog steeds goed, dan hebben Bart en ik het euvel afgelopen zaterdag al verholpen.
Alleen toen niet aan voorgloeien gedacht!
Heren bedankt voor het meedenken
Proud to be a weetjeweller




























Tja Peter,
Zekering was defect.
Er zat ergens een lekje.
Maar waar zat het lekje precies?
Als hij morgen nog steeds goed start, kan ik de terugslagklep weer verwijderen.
Blijft het dan nog steeds goed, dan hebben Bart en ik het euvel afgelopen zaterdag al verholpen.
Alleen toen niet aan voorgloeien gedacht!
Heren bedankt voor het meedenken

Proud to be a weetjeweller
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: Hoe start die?
Zelfs met zo'n 5 tot 10 graden vorst direkt starten na 1x gloeien
Heerlijk


Heerlijk





2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel