Ik snap er niks van. Gisteren breng ik mijn t4 65kw 2.5 tdi uit 1999 naar de garage voor een filter/olie beurt, remmen voor en ietwat laswerk aan de uitlaat(ja, met piekspanning regelaar aan de accu) en vandaag krijg ik hem terug met de medeling dat de klok en km/dagteller het niet doen.
Bij mijn weten werkte dit gisterochtend nog prima, maar kan me vergist hebben wegens jetleggerig hoofd.. De wagen heeft de afgelopen 2 vorst weken stilgestaan wegens vakantie..
Affijn, het is een blauw rode digitale tellerunit , waarvan de rest(controlelampjes snelheids- en toerenteller) het nog prima doen. Uitgelezen door zelfde garage(geen vw overigens) maar meet unit krijgt geen toegang tot instrumentenpaneel >error<
Mijn monteur had dit nog nooit meegemaakt en bij Volkswagen waar ik langs ben gegaan zeiden ze ook dat dit eigenlijk nooit voorkomt(????!)
Volgens VW krijg je meestal geleidelijk storingen en volgens hun zou het een zekering kunnen zijn. Niet dus.. Overigens bij hun niet laten uitlezen..
Ik begrijp dat de km. stand wel geregistreerd wordt, en dus op een evt. andere(nieuwe) teller kan worden overgezet, maar ik hoop eigenlijk dat er hier iemand is met een oplossing voor mijn huidige teller.
Nieuwe teller kost bij VW 360 euro

Wie wie weet raad? Op het forum alhier tot nog toe niet erg veel te vinden over dit onderwerp.
Alvast hulde!!

Martijn