Zoals beloofd even een update van wat er na de revisie allemaal is misgegaan.
Heb de auto opgehaald heb er 1000km rustig mee gereden op benzine. Na de eerste 1000km olie laten verversen bij het revisie bedrijf en algehele checkup voor ik op wintersport zou vertrekken. dwz olie wissel en koelsysteem afpersen omdat ik een keer koelwater moest bijvullen.
Bij de oliewissel ging het al mis. de moer of de draad die aan de binnenkant van de carterpan zit om de bout van de olieafvoer (weet niet hoe dat ding heet) kwam los. Omdat ik weg moest hebben ze de pan maar dichtgelast en zouden ze later weer schroefdraad inzetten.
Toen gingen ze het koelsysteem afpersen en bleek er eerst geen lek te zijn. Omdat ik er zelf bijstond kon ik toch ergens vloeistof zien druppen. Bleek er een T-stukje gebarsten. Die dingen zijn van kunsstof en na de revisie hadden ze alle koelvloeistofslangen met slangklemmen vastgezet. Opzich beter dan de klemmen die er door vw opgezet zijn. het enige probleem is dat er veel meer kracht gezet kan worden met slangklemmen waardoor het blijkbaar poreus geworden kunststof het begeeft. Gelijk ook nog een ander T stukje laten vervangen.
Toen de bus op de brug stond stelde ik zelf nog vast dat de rechter achterveer boven en onder afgebroken was. daar was op korte termijn (vrijdagmiddag) niks meer aan te doen en ik reed er waarschijnlijk al een tijd mee rond.
Vervolgens ik weer met goede moed op weg om de volgende ochtend naar de Alpen te rijden. Zie ik ineens een enorme rookwolk achter mn bus vandaan komen op de snelweg. Direct naar de kant temperatuurmeter gecheckt die stond mooi in het midden. Kap open bleek alle koelvloeistof verdwenen.

anwb en garage gebeld. Bleek er weer een kunststof buisje waar ook een slang met zo'n slangenklem omheenzat geknapt. ditkeer was het een kusntstof buisje waar het koelwater de kop in/uit gaat.
Ben dus met een andere auto op wintersport gemoeten. De motor heeft gelukkig niet weer een warmloper gehad.
Verder stelde ik tijdens de eerste 1000km vast dat het schokken op benzine nog niet volledig is verdwenen wel een stuk minder. Dat schijnt aan vervuilde injectoren te liggen. Kwam er ook achter dat ze het brandstoffilter niet hadden vervangen.
Plan de campagne,
Alle kunststof verbindingsstukjes in het hele koelsysteem vervangen zeker op de plaatsen waar nieuwe slangklemmen omheen zijn gekomen. Ga ik zelf proberen doen want zag er te simpel voor woorden uit. Stukjes vervangen, koelsysteem weer opvullen en goed ontluchten en klaar is kees. of is het veel ingewikkelder, heeft iemand info over het koelsysteem van een 2,0 benzine motor en waar ik bij zon operatie op moet letten?
Achterveer vervangen is dat zelf eenvoudig te doen of heb ke daar speciaal gereedschap voor nodig? Tips
carterpan eronder uit halen en nieuw gat boren voor olieafvoer. Moer lassen aan de binnenkant van de pan voor die bout. Zag dat de carterpan doorloopt in de versnellingsbak. Moet die er dan helemaal af of kan het eenvoudiger opgelost worden. Nog Tips en tricks?
Weet er iemand goede adressen voor vw onderdelen of ueberhaupt onderdelen?
Hoop dat het hierna een beetje klaar is met de ellende
Alvast bedankt