Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

kloppend geluid in de motor onderin, wie herkent dit ?

vragen over de T4
Berend
Berichten: 87
Lid geworden op: 06 apr 2007, 20:53

Re: kloppend geluid in de motor onderin, wie herkent dit ?

Bericht door Berend »

Pas maar op ik had dat ook uiteidelijk me krukas gebroken dus toe aan een nieuwe motor :(
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Re: kloppend geluid in de motor onderin, wie herkent dit ?

Bericht door Henk Peter 856 »

Ja, daar ben ook ook wel bang voor omdat je het geluid toch nog hoort, misschien is het een kantelende zuiger is mij verteld maar zeker is dat niet. Adviezen zijn welkom !
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: kloppend geluid in de motor onderin, wie herkent dit ?

Bericht door Roger B. (11)61 »

zie mijn eerste reactie

bij twijfel NIET doorrijden maar naar een bedrijf met terdege kennis van zaken gaan en probleem voorleggen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Berend
Berichten: 87
Lid geworden op: 06 apr 2007, 20:53

Re: kloppend geluid in de motor onderin, wie herkent dit ?

Bericht door Berend »

Pas maar op ik had dat ook en dat bleek uiteindelijk in Lion ( frankrijk ) het einde van me motor krukas gebroken
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: kloppend geluid in de motor onderin, wie herkent dit ?

Bericht door Multivan Generation »

De verstuivers in combinatie met de brandstofpomp op tijd zetten hebben dus een positief effect gehad.
Is het nog resterende geluid niet afkomstig van een tikkende vacuümpomp?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Re: kloppend geluid in de motor onderin, wie herkent dit ?

Bericht door Henk Peter 856 »

Het tikken komt niet van de pomp. Het geluid is bij koude motor het ergst. Als de motor warm is dan is het geluid grotendeels weg.
Afstelling en verstuivers reinigen heetf een verbetering gegeven. Het sterke roken bij fel optrekken is verdwenen.
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: kloppend geluid in de motor onderin, wie herkent dit ?

Bericht door bartt4 »

Lagerschaal? heb het natuurlijk niet gehoord maar heb afgelopen zomer een bus gehad die ook klopte een hele tijd tot die wok zei en een drijfstang naar buiten kwam stappen. Moet er wel bij zeggen die bus had ook een hond van een baas.
Controleren? dan caterpan weg nemen en speling meten
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Re: kloppend geluid in de motor onderin, wie herkent dit ?

Bericht door Henk Peter 856 »

Hoi, is dat veel werk om die speling te meten ? En als dat niet in orde is wat moet er dan vervangen worden ? Kan elke garage dit doen ?
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: kloppend geluid in de motor onderin, wie herkent dit ?

Bericht door bartt4 »

Dan moet je carterpan er onderuit en kun je meer zien voelen of lager schalen demonteren. Zeg niet dat dit natuurlijk bij jou motor het zelfde geval is. Jij lijkt mij persoonlijk niet een wildebras die 1 stand op ze gaspedaal heeft.
Waar ik de bus van repareerde wel koude mtor blazen vol beladen weinig onderhoud. Had alleen inderdaad ook een kloppend geluid wat met langsamerhand dus erger werd. Wel zat in zijn motor olie een slijpsel dus als je de olie op je vinger had zag je het glitteren.
Een gemiddelde garage zou dit wel moeten kunnen. Maar die zou het ook moeten (beetje) kunnen horen.

Waar kom je vandaan is er niet iemand hier uit de buurd van jou die er ook kijk op heeft?
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: kloppend geluid in de motor onderin, wie herkent dit ?

Bericht door bartt4 »

Welke olie heb je er in en wat voor dikte? eventueel een toevoeging er bij in, ben er niet zo een voorstander van maar kan het proberen.
EEn keer verversen en dan goed je oude olie bekijken of hie rwat aan is te zien.
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie