Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

100 KM met aanhanger/caravan toegestaan met goedkeuring ?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: 100 KM met aanhanger/caravan toegestaan met goedkeuring ?

Bericht door Pascal-141 »

Roger B. schreef:in amerika is meer anders dan alleen de snelheid, denk aan het stay-in-lane systeem dat daar gehanteerd wordt

(en inderdaad NOG langzamer ? liever niet!)

Maar als ik het verkeer in Nederland vergelijk met het verkeer in Duitsland..... dan zie ik dat die "onbeperkte" maximumsnelheid in Duitsland ook niet verkeerd werkt, maar dat komt voor een groot deel uit de andere mentaliteit op de weg.

Als iemand op de linkerbaan hard aan komt dan gaat langzamer verkeer ook echt aan de kant als dat redelijkerwijs kan en laat die snelle weggebruiker langs.

Wij in Nederland hebben een andere mentaliteit,,"ik rij maximumsnelheid (120 op de teller dus 110) en als je sneller wil, dan ga je maar in de ankers, want ik moet EERST die drie andere auto's 100 meter verderop nog gaan inhalen"
Ik ben er 100% van overtuigd dat als we in Nederland een andere mentaliteit zouden hanteren op de weg (ritsen zoals het zou moeten, elkaar de ruimte gunnen en niet allemaal politieagentje willen spelen als iemand anders zich niet volledig aan de snelheid houdt) dat een deel van de files al opgelost was.
Als we daarnaast ook nogeens niet allemaal in paniek raken als er drie vlokjes sneeuw of tien druppels regen vallen dan heb je een groot deel van de rest van de files ook voorkomen....

Dus dat alleen het terugbrengen van de maximumsnelheid naar 110 de doorstroming zou verbeteren? denk het niet, op de snelwegen in de randstad met 100 als max snelheid staan de meeste files........................
Inderdaad ! Ben ik volledig mee akkoord !
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 100 KM met aanhanger/caravan toegestaan met goedkeuring ?

Bericht door Multivan Generation »

Ik zie regelmatig van die aanhangwagentjes voorbij komen stuiteren in België waarbij ik denk dat het onverantwoord is..

Met keuring en plaatje op desbetreffende voertuig vind ik het prima,
maar het gaat ook nog een beetje over gezond verstand he..
Niet om wat wettelijk allemaal al dan niet mag..

Voldoe je aan de technische eisen om 100 km/u te mogen rijden,
en het staat vermeld in het kentekenbewijs, waarom dan niet?
Moet het natuurlijk wel veilig kunnen he...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 100 KM met aanhanger/caravan toegestaan met goedkeuring ?

Bericht door Roger B. (11)61 »

Multivan Generation schreef: Voldoe je aan de technische eisen om 100 km/u te mogen rijden,
en het staat vermeld in het kentekenbewijs, waarom dan niet?
simpelweg omdat de nederlandse wetgever bepaald heeft dat het niet mag, ook niet als je van de duitse TUV een sticker mag plakken en in duitsland wel 100 mag met je aanhanger...

om even meteen te reageren op de topicstarter...

waarom een touringcar met 100 sticker wel honderd mag in NL en een aanhanger met 100 sticker niet? simpel, omdat de wetgeving in nederland zo is. Tuurlijk de regels zijn in diverse europesche landen niet gelijk...tja, dat is nu eenmaal zo en dat zal ook nog wel een heeeele tijd zo blijven, landje A wil deze regel niet afschaffen, maar landje B heeft een regel die daar tegenin gaat en wil die ook niet afschaffen...

In Duitsland mag je op veel autosnelwegen zo hard als je wil (met de beperking dat je boven de 130 zelf je onschuld moet bewijzen bij een ongeval) dat betekend toch ook niet dat ik, omdat ik in duitsland zo hard mag, in Nederland ook niet maximaal 120 mag? dat zelfde geldt ook voor aanhangers...(of ik me aan die snelheidsbeperkingen houd is een tweede, maar dat levert me het risico van bekeuring en/of rijbewijsinvordering (met de leuke toevoeging dat ik in nederland meteen cash mag afrekenen als ik aangehouden wordt))

en die sticker 100....tja die heeft een iets andere invloed voor touringcars dan voor aanhangers......
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: 100 KM met aanhanger/caravan toegestaan met goedkeuring ?

Bericht door Egbert&Manon »

Pascal-141 schreef:
Egbert&Manon schreef:Wat is het een genot om in Amerika te rijden.
Al het verkeer mag op de snelwegen max 70mph (=112 km/u).
... En jij vind de snelheid NOG verlagen naar 112 een GENOT ? :muur :muur

Ik vind rondrijden als een slak niet echt een genot , maar op de Autobahn doorgassen : dat is genieten .

Als je snelheidsmeter 120 aangeeft is dat meestal iets meer dan 110 km/u.
Ik rij als servicemonteur zo'n 400km per dag en merk weinig van tijdsbesparing als ik 10 km/u langzamer ga.
Als al het verkeer zich nu aan 1 snelheid zou houden (bijv 110 km/u) geeft dat mijns inziens veel meer besparing (tijd/ergernis/milieu).
In Noord-Duitsland al enige malen meegemaakt dat op een volle snelweg de linkerbaan 130 km ging en overig zo'n 85 km/u op de rechterbaan. :klappen
Wil je 105 rijden? Pech gehad, die keuze is er niet!
Das kann mann nur im Holland :toppie

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: 100 KM met aanhanger/caravan toegestaan met goedkeuring ?

Bericht door Pascal-141 »

Egbert&Manon schreef:In Noord-Duitsland al enige malen meegemaakt dat op een volle snelweg de linkerbaan 130 km ging en overig zo'n 85 km/u op de rechterbaan. :klappen
Wil je 105 rijden? Pech gehad, die keuze is er niet!


Egbert
Dan kies ik wel voor de 130km/u optie op het linkse vak , geen twijfel mogelijk :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: 100 KM met aanhanger/caravan toegestaan met goedkeuring ?

Bericht door Rafke 108 »

Pascal-141 schreef:
Dan kies ik wel voor de 130km/u optie op het linkse vak , geen twijfel mogelijk :knipoog

snelheidsduivel.. :gekte :gekte
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Gebruikersavatar
Stijn-71
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:30
Locatie: België/Hageland
Contacteer:

Re: 100 KM met aanhanger/caravan toegestaan met goedkeuring ?

Bericht door Stijn-71 »

snelheidsduivel..
yes yes yes nog ene erbij. Hoe sneller hoe liever :yes

als iedereen 140 rijdt zijn ook de files opgelost :toppie
Greetz

Stijn-71


T1 PRITSCHE '62
T2 DOKA '74
T3 PRITSCHE '90
T4 MULTiVAN '99
T5 MULTIVAN '15
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Re: 100 KM met aanhanger/caravan toegestaan met goedkeuring ?

Bericht door Henk Peter 856 »

Inderdaad, als in een bepaalde baan de snelheid maar gelijk is, heb je betere doorstroming
Plaats reactie