Tja Bartt4, je slaat de nagel op de kop, dat is exact wat ik dus heb 1 blok met drie poullies op elkaar, maar wat ik nog steeds niet kan vatten is dat gerenomeerde VW-garagisten ( in België ) in alle talen zwijgen over de kleppen en meerkosten, pas wanneer je daadwerkelijk aankomt met je bus zeggen ze lakoniek ' oei die kop moet er eerst af want we vrezen voor je kleppen en misschien wel wat meer ' waarbij het opgegeven bedrag ineens het tienvoud kan betekenenbartt4 schreef:Vooral de golfjes hadden er last van op de krukas polie nog 2 poelis voor stuur en dynamo aandrijving. Hierdoor word de axiale spanning groter door de krachten van de riemen de eerste tdjes hadden ook andere span in richting voor dynamo en stuurbekrachiging. latere is aangepast. Ook wiel de poeli waar de v snaar van de dynamo over loopt wel slingeren (trillings poeli) wat ook krachten veroorzaakt op je krukas bout.

Wat je ander berichtje betreft : ik heb vandaag nog wat navraag gedaan ivm die TD'tjes ze zijn wel redelijk makkelijk te vinden hier in Belgenlandje, inderdaad komen deze meer uit een Golfje of Passat of Vento of Santana en zelfs in de Bora zou deze ABL geplaatst zijn, ook bij een aantal Audi modellen en Skoda en Seat, de Km standen zijn dan ook redelijk hoog en de vraagprijs ook, volledig gereviseerd blokje kost hier dan weer +2500 Euro, als mijn blok teveel kosten heeft kan ik misschien beter in Nederland kijken voor een gereviseerd exemplaar scheeld blijkbaar meer dan de helft in prijs

ik ben niet erg optimistisch met dit voorval, ik was al aan het denken om een zwaardere motor te plaatsen, 1.9 TDI of zo, maar dat kan ik beter niet riskeren hier in dit apenland.
Maar ja alles voor de hobby hé

Mvg.
Freelancer.