Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
hoeveel????????????
Re: hoeveel????????????
hoi al vanaf 1989, eerst t3 later t4 en nog steeds t4
Re: hoeveel????????????
Dit is onze eerste Transporter. We hebben hem sinds oktober 2006. Hij is van april 2002 en is een 100% privé auto. Km-stand nadert nu de 2 ton. T4 met TDI, 135 pk.
Re: hoeveel????????????
Rijdt vanaf 04-2002 T4 :love
eerst een 1999 er T4 met 1.9 TD motor
deze in 06/2006 ingeruild voor een 2.5TDI ACV 102 pk van 05/2002
die veel luxer is als de vorige met oa.wijsneus airco enz en ook veel stiller
heeft helaas geen deurtjes achter maar een klep.
we rijden hem volledig prive
en met 4 kinderen en schoonfamilie in Polen de enige ideale gezinsauto
6 zitplaatsen
en
3700 liter bagageruimte
daar kan geen expace,zafira of andere troep tegenop.
en dat alles in een nog kortere auto (lengte) als een passat
`hoe inefficent een zgn luxewagen is gebouwd!!!!! tov de T4`
een T5 hoef ik niet
die rechte zijwanden vind ik niet mooi,
de 105 pk met het zelfde koppel als de ACV is maar een 1.9 TDI 4 cylinder
en die heeft een veel minder mooi geluid als de 2.5 TDI 5 cylinder, en de 130 en 174pk
versie wat wel 5 cylinders zijn zijn veel te duur!!!
en de T5 dat is lang niet die degelijke kwaliteit van de T4
zeker niet van de laatste productie jaren (2002 2003) wanneer alle kinderziekte´s eruit zijn.
volgens mij veel onderdelen in die T5 zijn uit lage loonlanden
en dat zijn vaak ook lage kwaliteit landen,
(veel minder componenten in de T5 zijn made in germany als in de T4)
en die achterbumpers dat is peperkoek bij de T5. ik zie er zoveel met een deuk!!!
ik zit 130000km per jaar op de weg dus ik zie er zat.
verder moet het dan ook een T5 zijn van voordat de wet is veranderd
want ander zit er nog bpm bij, en een T5 is alweer zwaarder in de wegenbelasting als de T4
eerst een 1999 er T4 met 1.9 TD motor
deze in 06/2006 ingeruild voor een 2.5TDI ACV 102 pk van 05/2002
die veel luxer is als de vorige met oa.wijsneus airco enz en ook veel stiller
heeft helaas geen deurtjes achter maar een klep.
we rijden hem volledig prive
en met 4 kinderen en schoonfamilie in Polen de enige ideale gezinsauto
6 zitplaatsen


daar kan geen expace,zafira of andere troep tegenop.
en dat alles in een nog kortere auto (lengte) als een passat
`hoe inefficent een zgn luxewagen is gebouwd!!!!! tov de T4`
een T5 hoef ik niet
die rechte zijwanden vind ik niet mooi,
de 105 pk met het zelfde koppel als de ACV is maar een 1.9 TDI 4 cylinder
en die heeft een veel minder mooi geluid als de 2.5 TDI 5 cylinder, en de 130 en 174pk
versie wat wel 5 cylinders zijn zijn veel te duur!!!
en de T5 dat is lang niet die degelijke kwaliteit van de T4
zeker niet van de laatste productie jaren (2002 2003) wanneer alle kinderziekte´s eruit zijn.
volgens mij veel onderdelen in die T5 zijn uit lage loonlanden
en dat zijn vaak ook lage kwaliteit landen,
(veel minder componenten in de T5 zijn made in germany als in de T4)
en die achterbumpers dat is peperkoek bij de T5. ik zie er zoveel met een deuk!!!
ik zit 130000km per jaar op de weg dus ik zie er zat.
verder moet het dan ook een T5 zijn van voordat de wet is veranderd
want ander zit er nog bpm bij, en een T5 is alweer zwaarder in de wegenbelasting als de T4
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 03 sep 2008, 20:31
Re: hoeveel????????????
130 000 : 52 = 2500 per week als je geen vakantie neemt. als ik dat deel door 60 ( gemiddelde snelheid, ik doe maar voorzichtig, inclusief stilstaan / tanken etc..) is dat nog altijd 32 uur per week. Ik ben nog een tijdje vrachtwagenchauffeur geweest, maar zelfs dan moet je nog redelijk je best doen.. rij zelf 40 000 per jaar en dan ben je ook nog bijna 1000 km per week bezig ( als je wel op vakantie gaat
.. hoe dan ook het blijft voor mij wel de fijnste auto om dit mee te doen.. 


Re: hoeveel????????????
Vanaf 2001 een
2,5 TDI, stond 100.000 op de teller, nu 230.000 en allemaal privé.
Rij nog steeds met plezier, ondanks wat motorische problemen afgelopen jaar!!

Rij nog steeds met plezier, ondanks wat motorische problemen afgelopen jaar!!
Re: hoeveel????????????
vanaf 1997,
Mijn eerste T4 LWN DC rijdt nu in surimaribo ergens rond
Mijn tweede van 1998 rijdt als camper ook nog rond
Nu de 3e en die heb ik lekker zelf sinds 2007.
Kortom een maal T4 gekozen wil je niets anders meer, zelfs niet als de baas je een T5 biedt.....
Leo
Mijn eerste T4 LWN DC rijdt nu in surimaribo ergens rond
Mijn tweede van 1998 rijdt als camper ook nog rond
Nu de 3e en die heb ik lekker zelf sinds 2007.
Kortom een maal T4 gekozen wil je niets anders meer, zelfs niet als de baas je een T5 biedt.....
Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
- Dennis 449
- Berichten: 2034
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
- Locatie: Westfriesland (vezelf)
Re: hoeveel????????????
Yep ik rijd mijn T4 sinds sept 2003 en prive, grijs onder geel.....ofzo.
Niet gunstig gemaakt door camperombouw of wat dan ook. Gewoon de volle mep.
En hoop er nog erg lang van te genieten.
De teller ging van de week precies over de 300.000 maar de motor heeft net 105.000 gedraaid na eigen revisie.
Groeten.
Niet gunstig gemaakt door camperombouw of wat dan ook. Gewoon de volle mep.
En hoop er nog erg lang van te genieten.
De teller ging van de week precies over de 300.000 maar de motor heeft net 105.000 gedraaid na eigen revisie.
Groeten.
Groeten
Dennis 449
Team West

sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Dennis 449
Team West

Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Re: hoeveel????????????
Jeroen;jeroen pluto schreef:130 000 : 52 = 2500 per week als je geen vakantie neemt. als ik dat deel door 60 ( gemiddelde snelheid, ik doe maar voorzichtig, inclusief stilstaan / tanken etc..) is dat nog altijd 32 uur per week. Ik ben nog een tijdje vrachtwagenchauffeur geweest, maar zelfs dan moet je nog redelijk je best doen.. rij zelf 40 000 per jaar en dan ben je ook nog bijna 1000 km per week bezig ( als je wel op vakantie gaat.. hoe dan ook het blijft voor mij wel de fijnste auto om dit mee te doen..
60 uur per week is vrij normaal in de transport
(is ook wel nodig met het relatief lage uurloon om de schoorsteen van te kunnen laten roken in financiele zin)
sta op om 3.45 uur vertrek om 4.30 uur en ben dagelijks om 16.45 a 17.30 thuis
2 ritten/dag meestal 1x koln en 1x aachen-- lossen belgie-- lossen ongeveer 2x een half uur--
laden ongeveer 4 a 5 uur/dag incl rijden naar de meerdere laadplaatsen.
hoef

feestdagen van okt - maart worden grotendeelds ingehaald (op zaterdag)
24 verlofdagen. met de

moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: hoeveel????????????
in 2006 een t4 2.4 5 cyl gekocht en in januari 2007 ingeruild voor onze huidige t4 2.5 Tdi 102 pk Westfalia. rij dus puur privé
Laurens Geleynse T4-Westfalia, bouwjaar 2002, 102 pk (zilveren) Tdi
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 03 sep 2008, 20:31
Re: hoeveel????????????
[
Jeroen;
60 uur per week is vrij normaal in de transport
(is ook wel nodig met het relatief lage uurloon om de schoorsteen van te kunnen laten roken in financiele zin)
sta op om 3.45 uur vertrek om 4.30 uur en ben dagelijks om 16.45 a 17.30 thuis
2 ritten/dag meestal 1x koln en 1x aachen-- lossen belgie-- lossen ongeveer 2x een half uur--
laden ongeveer 4 a 5 uur/dag incl rijden naar de meerdere laadplaatsen.
hoef
bijna nergens op te wachten laden/lossen kan alles zelf doen.
feestdagen van okt - maart worden grotendeelds ingehaald (op zaterdag)
24 verlofdagen. met de
het gebruikelijke werk prive en 3 a 4x/jaar naar Polen[/quote]
Phoe eeh datis wel heeeel veel achter t stuur, maar dan nog altijd een HeeeLe fijne auto om je werk mee te doen..
groeten en rij voorzichtig..
Jeroen;
60 uur per week is vrij normaal in de transport
(is ook wel nodig met het relatief lage uurloon om de schoorsteen van te kunnen laten roken in financiele zin)
sta op om 3.45 uur vertrek om 4.30 uur en ben dagelijks om 16.45 a 17.30 thuis
2 ritten/dag meestal 1x koln en 1x aachen-- lossen belgie-- lossen ongeveer 2x een half uur--
laden ongeveer 4 a 5 uur/dag incl rijden naar de meerdere laadplaatsen.
hoef

feestdagen van okt - maart worden grotendeelds ingehaald (op zaterdag)
24 verlofdagen. met de

Phoe eeh datis wel heeeel veel achter t stuur, maar dan nog altijd een HeeeLe fijne auto om je werk mee te doen..
groeten en rij voorzichtig..
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 06 jan 2009, 19:45
Re: hoeveel????????????
Eerst twee t3's gehad. Allebei kampeerauto's (joker en clubjoker). Vooral de laatste, een turbodiesel, heeft lang bij ons gewoond; 9 jaar en zo'n 2,5 ton. Daarna 7 jaar een Mercedes V230
. Mag het hier misschien niet zeggen maar het was best een fijne wagen maar op benzine: :nouwatkostdat ... heel veel dus. Maar nu toch maar weer terug bij de eerste liefde. Sinds april vorig jaar een t4 California 150 pk. Steekt toch net iets degelijker in elkaar (hoewel ik er al meer ged.. mee gehad heb dan met de mercedes). Maar goed; dat wordt netjes onder garantie opgelost.
Eigenlijk... vind ik de t3 nog steeds de mooiste ondanks zijn vele onhebbelijkheden. Ook als camper was ie net even ruimer (langer).
Veel plezier allemaal met je bussie

Eigenlijk... vind ik de t3 nog steeds de mooiste ondanks zijn vele onhebbelijkheden. Ook als camper was ie net even ruimer (langer).
Veel plezier allemaal met je bussie