Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
schokken boven de 3000 toeren
schokken boven de 3000 toeren
Hoi medelezers,
hopelijk kunnen jullie me verder helpen. Mijn t4 2,5 88pk 2003 gaat op de snelweg na enige tijd boven de 3000 toeren in de 5 versnelling schokken. Het lijkt net of voor een sec de brandstof toevoer wordt geknepen. Ook bij volledig intrappen van het pendaal kreeg ik niet het volledige vermogen er uit. Berg op(duitsland) veel schokken en vermogen verlies. na enige tijd ben ik toch boven de 300 toeren gan rijden, ging goed voor een kwartier en ja hoor daar ging die weer. Het zijn behoorlijke schokken. Wie kan me verder helpen?
hopelijk kunnen jullie me verder helpen. Mijn t4 2,5 88pk 2003 gaat op de snelweg na enige tijd boven de 3000 toeren in de 5 versnelling schokken. Het lijkt net of voor een sec de brandstof toevoer wordt geknepen. Ook bij volledig intrappen van het pendaal kreeg ik niet het volledige vermogen er uit. Berg op(duitsland) veel schokken en vermogen verlies. na enige tijd ben ik toch boven de 300 toeren gan rijden, ging goed voor een kwartier en ja hoor daar ging die weer. Het zijn behoorlijke schokken. Wie kan me verder helpen?
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: schokken boven de 3000 toeren
hoe staat het met de brandstof filter
anders uitlezen lijkt wel op een defecte naaldlift sensor inspuitmoment of turbo prob
mvg ronald
anders uitlezen lijkt wel op een defecte naaldlift sensor inspuitmoment of turbo prob
mvg ronald
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
- guust-flater
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 09:47
- Locatie: spijkenisse
Re: schokken boven de 3000 toeren
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Heb ongeveer dezelfde problemen met mijn 88pk uit 2000. Zo af en toe begint hij gewoon te haperen alsof hij inderdaad geen brandstof krijgt en vermogen valt grotendeels weg.
Het gaat ook vanzelf weer over en kan dan gerust duizend kilometer probleemloos rijden en dan begint het weer.
Naar specialisten en dealers geweest, uit laten lezen, maar op dat moment doet hij het natuurlijk prima en kunnen ze niets vinden. Niemand die het weet of ervan gehoord heeft.
Als je het euvel gevonden hebt, of als iemand dit eerder bij de hand heeft gehad, laat het dan even op de site weten, ben héééél benieuwd.
Het gaat ook vanzelf weer over en kan dan gerust duizend kilometer probleemloos rijden en dan begint het weer.
Naar specialisten en dealers geweest, uit laten lezen, maar op dat moment doet hij het natuurlijk prima en kunnen ze niets vinden. Niemand die het weet of ervan gehoord heeft.
Als je het euvel gevonden hebt, of als iemand dit eerder bij de hand heeft gehad, laat het dan even op de site weten, ben héééél benieuwd.
Re: schokken boven de 3000 toeren
Ik zal zeker na het euvel gevonden te hebben reageren, net nog even de snelweg opgegaan en ja hoor daar komt hij weer. Het is wel zo dat het nu veel vaker komt dan een maand of 4 geleden toen ik het voor het eerst merkte in de ardennen. Daar gebeurde het slechts één maal. Ik ga maar met het goedkoopste beginnen en dat is het filter. Is overigens nu een jaartje oud, kortom moet nog goed zijn denk ik. Maar kan ook net zogoed door welke reden dan ook vervuild zijn. Jullie horen van me.
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: schokken boven de 3000 toeren
onderop het filter zit een aftapplugje om water af te tappen, af en toe eens doen....
zowel water als vuil zijn niet alleen tijdsgebonden vervuilingen van het filter, als je één keer ergens tankt waar veel vuil in de tank zit en net bijgevuld is (vuil is dan weer vermengt met de diesel en moet weer neerslaan op p de bodem) of waar (veel) water in de diesel zit kan het al raak zijn en je filter aan vervanging/aftappen toe zijn..
Dat kan 3 jaar , maar ook 2 dagen na het vervangen van het filter gebeuren....................
zowel water als vuil zijn niet alleen tijdsgebonden vervuilingen van het filter, als je één keer ergens tankt waar veel vuil in de tank zit en net bijgevuld is (vuil is dan weer vermengt met de diesel en moet weer neerslaan op p de bodem) of waar (veel) water in de diesel zit kan het al raak zijn en je filter aan vervanging/aftappen toe zijn..
Dat kan 3 jaar , maar ook 2 dagen na het vervangen van het filter gebeuren....................
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: schokken boven de 3000 toeren
Klinkt misschien raar maar ik vermoed dat je gaspedaal stuk is.
Je geeft gas op het gaspedaal via een potmeter( soort volumeregelaar als op een radio) en die is waarschijnlijk van slag.
Duur grapje, rond de € 200 euro
Of je kabel van gaspedaal naar de computer komt tegen de massa. Even nalopen of doormeten.
Je kan het ook laten uitlezen bij een garage of met VAG-Com dan weet je het ook.
Je geeft gas op het gaspedaal via een potmeter( soort volumeregelaar als op een radio) en die is waarschijnlijk van slag.
Duur grapje, rond de € 200 euro
Of je kabel van gaspedaal naar de computer komt tegen de massa. Even nalopen of doormeten.
Je kan het ook laten uitlezen bij een garage of met VAG-Com dan weet je het ook.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: schokken boven de 3000 toeren
weet niet waar jij gaat voor je onderdelen maar hier lees ik een dealerprijs die een kwart is van wat jij noemt...Harry62 schreef:K het gaspedaal... is waarschijnlijk van slag.
Duur grapje, rond de € 200 euro
en hier vind je dat topicBerrie en Rene in ander topic schreef:
Bericht door Berrie en Rene op vr mei 16, 2008 9:59:
7D1 721 603 B elektronisch gaspedaal met elektronica module. geschikt voor AXG/AHY/ACV/AJT
Kost bij de dealer ca 50 euro.
René
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: schokken boven de 3000 toeren
schokken kan inderdaad goed een verstuivernaald hoogtesensor zijn,
een berucht kwaaltje van alleen de 88 pk's.
Dat is echter wel uit te lezen.
Het kan zijn dat ook het voorgloeilampje kan gaan knipperen als het optreedt,
maar dit hoeft niet altijd het geval te zijn.
Verstuivers zelf zouden ook wel eens de oorzaak kunnen zijn, door bijvoorbeeld slijtage..
Heb je het altijd?
Met andere woorden, is het reproduceerbaar?
een berucht kwaaltje van alleen de 88 pk's.
Dat is echter wel uit te lezen.
Het kan zijn dat ook het voorgloeilampje kan gaan knipperen als het optreedt,
maar dit hoeft niet altijd het geval te zijn.
Verstuivers zelf zouden ook wel eens de oorzaak kunnen zijn, door bijvoorbeeld slijtage..
Heb je het altijd?
Met andere woorden, is het reproduceerbaar?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: schokken boven de 3000 toeren
Als eerste even alvast een bedankje naar een ieder die al gereageerd heeft. Ik heb al het idee dat de oplossing dichterbij komt. Wat betreft de vraag of het altijd het geval is, alleen boven de 3000 toeren. Soms direct en soms na 15 min boven de 3000 toeren te rijden komt hij er weer in.
tweede, ik heb inderdaad de knipperende goeispiraal gehad. deze is uitgelezen met de oorzaak storing verstuivernaald sensor. Gereset en dit is zeker een jaar geleden. In die tijd ook nooit iets gemaakt van schokken betreft.
Vreemd is het wel naar mijn meing dat hij nu heel vaak gaat schokken er geen storing gemeld wordt.
Mijn vraag, is het zo dat bij knipperen gloeisiraal zowel de verstuivernaald sensor als de verstuivers zelf worden gemeld? En zo ja voor de verstuivers, geeft hij dan ook aan wekle verstuiver van welke cilinder. Anders wordt het een aardig zoekplaatje met 5 van die staafjes.
Ik hoor weer graag.
gr,
Robert
tweede, ik heb inderdaad de knipperende goeispiraal gehad. deze is uitgelezen met de oorzaak storing verstuivernaald sensor. Gereset en dit is zeker een jaar geleden. In die tijd ook nooit iets gemaakt van schokken betreft.
Vreemd is het wel naar mijn meing dat hij nu heel vaak gaat schokken er geen storing gemeld wordt.
Mijn vraag, is het zo dat bij knipperen gloeisiraal zowel de verstuivernaald sensor als de verstuivers zelf worden gemeld? En zo ja voor de verstuivers, geeft hij dan ook aan wekle verstuiver van welke cilinder. Anders wordt het een aardig zoekplaatje met 5 van die staafjes.
Ik hoor weer graag.
gr,
Robert
Re: schokken boven de 3000 toeren
Hallo, deze verstuivernaald sensor zit meen ik op de 3e verstuiver....
ik heb het zelfde probleem gehad 


VW Caravelle Highline 180PK DSG- Black Magic.LWB
Re: schokken boven de 3000 toeren
Hoi Dirkje,
Bedoel je dat de sensor stuk was of de verstuiver. En voor mijn beeldvorming, herken jij het rijgedrag van mijn t4? Kortom had jij ook deze problemen boven de 3000 toeren?
ik hoor graag wat jij hebt gehad met je t4.
gr,
Robert
Bedoel je dat de sensor stuk was of de verstuiver. En voor mijn beeldvorming, herken jij het rijgedrag van mijn t4? Kortom had jij ook deze problemen boven de 3000 toeren?
ik hoor graag wat jij hebt gehad met je t4.
gr,
Robert
Re: schokken boven de 3000 toeren
broever schreef:Hoi Dirkje,
Bedoel je dat de sensor stuk was of de verstuiver. En voor mijn beeldvorming, herken jij het rijgedrag van mijn t4? Kortom had jij ook deze problemen boven de 3000 toeren?
ik hoor graag wat jij hebt gehad met je t4.
gr,
Robert

Mijn T4 88 Pk hield ineens in bij zegmaar 120 Km, ging stoten en had geen power meer-tevens ging mijn voorgloeilampje knipperen.. :alarm ..heb hem laten uitlezen en werd een foutmelding gegeven van verstuivernaaldsensor.. heb hem laten resetten en tot op heden NOGgeen problemen weer gehad....
Groet Drik
VW Caravelle Highline 180PK DSG- Black Magic.LWB
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: schokken boven de 3000 toeren
De verstuivernaald hoogte sensor, zit bij een 88 pk op de 4de verstuiver.
Je kunt meten of de sensor nog goed is door de weerstand door te meten.
Welke waarde in Ohm meet je.
Ik dacht dat de maximale waarde voor een 88 pk verstuiver sensor tussen de 100-120 Ohm lag..
Aan de voorzijde een beetje beneden tegen de het carter zitten 3 stekkeraansluitingen.
De zwarte 2-polige stekker moet je hebben.
Bij mij hebben ze het toen in de garantie periode gereset,
en na de garantie periode verlopen was, kwam het terug en uiteindelijk is er een nieuwe verstuiver in gemoeten,
en dat kostte 333 euro inclusief plaatsen.
Je kunt meten of de sensor nog goed is door de weerstand door te meten.
Welke waarde in Ohm meet je.
Ik dacht dat de maximale waarde voor een 88 pk verstuiver sensor tussen de 100-120 Ohm lag..
Aan de voorzijde een beetje beneden tegen de het carter zitten 3 stekkeraansluitingen.
De zwarte 2-polige stekker moet je hebben.
Bij mij hebben ze het toen in de garantie periode gereset,
en na de garantie periode verlopen was, kwam het terug en uiteindelijk is er een nieuwe verstuiver in gemoeten,
en dat kostte 333 euro inclusief plaatsen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: schokken boven de 3000 toeren
Hoi, Klinkt aannemelijk. Is nu de verstuiverhoogte sensor vervangen (330,00) of één van de verstuivers? Als het de verstuiver is, hoe weet je welke er dan gesneuveld is?
gr,
Ik hoor graag.
Robert
gr,
Ik hoor graag.
Robert
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: schokken boven de 3000 toeren
de verstuivernaald hoogte sensor wordt niet los geleverd maar alleen compleet met de 4de verstuiver.
De foutmelding valt uit te lezen.
Mocht een andere verstuiver een probleem geven dan kun je dat alleen ontdekken door ze te laten testen.
Weerstandswaarden in Ohm voor de verstuivernaaldhoogte sensor:
Motorcode:
ACV, AHY, AUF, AXG
? Weerstand tussen de contacten van de steker meten.
Voorgeschreven waarde: 80...120
Wordt de voorgeschreven waarde niet bereikt:
? Verstuiver cilinder 5 met sensor verstuivernaaldslag -G80 vervangen
Motorcode AJT
? Weerstand tussen de contacten van de steker meten.
Voorgeschreven waarde: 95...115 ?
Wordt de voorgeschreven waarde niet bereikt:
? Verstuiver cilinder 4 met sensor verstuivernaaldslag -G80 vervangen
Metingen met het contact uit verrichten..

succes...
Misschien helpt een beetje contactspray ook wel, maar dat is alleen voor de contacten, als de weerstand in de bedrading of in de sensor te hoog is, dan kun je echt gaan denken aan vervangen, het zal dan namelijk terugkomen, vroeg of laat..
De foutmelding valt uit te lezen.
Mocht een andere verstuiver een probleem geven dan kun je dat alleen ontdekken door ze te laten testen.
Weerstandswaarden in Ohm voor de verstuivernaaldhoogte sensor:
Motorcode:
ACV, AHY, AUF, AXG
? Weerstand tussen de contacten van de steker meten.
Voorgeschreven waarde: 80...120
Wordt de voorgeschreven waarde niet bereikt:
? Verstuiver cilinder 5 met sensor verstuivernaaldslag -G80 vervangen
Motorcode AJT
? Weerstand tussen de contacten van de steker meten.
Voorgeschreven waarde: 95...115 ?
Wordt de voorgeschreven waarde niet bereikt:
? Verstuiver cilinder 4 met sensor verstuivernaaldslag -G80 vervangen
Metingen met het contact uit verrichten..

succes...
Misschien helpt een beetje contactspray ook wel, maar dat is alleen voor de contacten, als de weerstand in de bedrading of in de sensor te hoog is, dan kun je echt gaan denken aan vervangen, het zal dan namelijk terugkomen, vroeg of laat..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...