Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Achterveer gebroken
Achterveer gebroken
Hallo Weetjewellers,
ik heb een vraagje over de achterveren van een T4. Er is er bij mij eentje gebroken (het laatste stuk is er helemaal af!), nu heb ik volgens mij dit weleens op dit forum gelezen dat het vaker voor komt. Is er een ander type verkrijgbaar die sterker is of is de veer die nu bij mij gebroken misschien een maandag-ochtend model geweest?
Kan ik nu ook een andere veer monteren zodat ie achter iets lager wordt of moet ik dan ook mijn schokdempers veranderen?
Heeft iemand een advies welke veer (lengte of merk en type) ik zou kunnen aanschaffen, of heeft er iemand toevallig nog iets liggen wat ik kan overnemen?
Alvast bedankt voor het meedenken en een fijn weekend!
oh ja mijn T4 is van 2001 (T800 ofzo?) en heeft een 88pk TDI motor.
Marijn
ik heb een vraagje over de achterveren van een T4. Er is er bij mij eentje gebroken (het laatste stuk is er helemaal af!), nu heb ik volgens mij dit weleens op dit forum gelezen dat het vaker voor komt. Is er een ander type verkrijgbaar die sterker is of is de veer die nu bij mij gebroken misschien een maandag-ochtend model geweest?
Kan ik nu ook een andere veer monteren zodat ie achter iets lager wordt of moet ik dan ook mijn schokdempers veranderen?
Heeft iemand een advies welke veer (lengte of merk en type) ik zou kunnen aanschaffen, of heeft er iemand toevallig nog iets liggen wat ik kan overnemen?
Marijn
- GerJol 716
Bij mijn bus constateerden ze vorig jaar tijdens de APK dat rechtsachter de veer stuk was. Ik heb hem toen meteen laten vervangen voor een originele van VW. Bus stond er toch op de brug. Kostte ± € 95,- incl btw.(alleen de veer)
De veer had er ± 100.000 Km onder gezeten, dus reken maar uit.
Andere kant niet nodig volgens monteur, gewoon rijden tot ie ook stuk gaat.
Dus alleen als je echt wilt verlagen, zou ik verderkijken wat er nodig is.
Gerard
De veer had er ± 100.000 Km onder gezeten, dus reken maar uit.
Andere kant niet nodig volgens monteur, gewoon rijden tot ie ook stuk gaat.
Dus alleen als je echt wilt verlagen, zou ik verderkijken wat er nodig is.
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

als je zwaardere veer neem die is veel sterker en dik, maar dan word de achter wel hoger ik had ze wel laten monterenik vont het niet mooi uit zien heb ik verlagingveren genomen.
als je zelfde een veer vervang kan ook dan boven kant kijken van de veer die is dunner zo kan je de verschil ook zien.
suc6
als je zelfde een veer vervang kan ook dan boven kant kijken van de veer die is dunner zo kan je de verschil ook zien.
suc6
- Ron Mokum 383
Schokdempers
Hoi Niels, jij hebt toch Bilstein B6 er onder?
Gr.Ron.
Gr.Ron.

Als men naar links kijkt dan ziet men rechts niets.
Groet Ron Mokum 383
Groet Ron Mokum 383
- René
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Achterveer gebroken
Kauf schreef:Hallo Weetjewellers,
Marijn
Hoi,
Ik heb nog een setje veren liggen van een 2004 camper, veren gele stip.
60.000km mee gereden.
Groeten Berrie
- Multivan Generation
- Contacteer:
Bedankt voor het meedenken allemaal! En Harry en Bernie bedankt voor de aanbieningen maar ik heb inmiddels twee andere veren bemachtigd via een buurman op mijn werk! Heb nu twee iets zwaardere met hulpveren(!), dus ben benieuwd naar de rijeigenschappen. Hij zij dat de bus er niet hoger van werd dus ik zie het wel! Ga ze er zaterdag onderzetten!
groeten, Marijn
groeten, Marijn
- Ron Mokum 383
Schokdempers
Ja Peter dat weet ik, maar omdat Niels het over Eibach b6 dempers heeft?Multivan Generation schreef:@ Ron,
ja Niels heeft er Bilstein B6 onderliggen.
Ik heb ze er zelf voor hem ondergezet![]()
In combinatie met H&R verlagingsveren..
Gr.Ron.

Als men naar links kijkt dan ziet men rechts niets.
Groet Ron Mokum 383
Groet Ron Mokum 383
- Multivan Generation
- Contacteer:
Tsja, dat heb je met artiesten he
Geef hem maar een trommel of een Jembe en het komt goed hoor..
Beetje door elkaar halen van dingen...
Enne @ Ron, voordat je gaat beginnen aan jouw schokdempers, spuit dan alvast 2 keer de bouten in met kruipolie of WD-40..
Dan komen de bouten iets gemakkelijker los

Geef hem maar een trommel of een Jembe en het komt goed hoor..
Beetje door elkaar halen van dingen...
Enne @ Ron, voordat je gaat beginnen aan jouw schokdempers, spuit dan alvast 2 keer de bouten in met kruipolie of WD-40..
Dan komen de bouten iets gemakkelijker los

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Marijn
Harry 341 schreef:Marijn,ik heb nog twee z.g.a.nwe. veren liggen.witte stip dus 920 kg.
grtz.Harry
Harry, vrind, heb je die veren nog liggen? M'n bussie loopt namelijk mank opeens........ Groeten, pat.